کد خبر : 1605158 | 27 فروردين 1398 ساعت 10:54 | 4.2K بازدید | 0 دیدگاه

مجوز اولین حضور در بخش بزرگسالان صادر شد

دختران وزنه بردار ایران روی تخته آسیایی

تیم ملی وزنه برداری بانوان برای اولین بار در رده بزرگسالان راهی رقابت های آسیایی می شود.

دختران وزنه بردار ایران روی تخته آسیایی

به گزارش "ورزش سه"، مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ به میزبانی چین از ۲۹ فروردین‌ماه تا ۸ اردیبهشت برگزار می‌شود که ایران در بخش مردان مثل همیشه یکی از مدعیان به حساب می آید.


در بخش مردان که از یک ماه قبل ترکیب تیم اعزامی اعلام شد؛ اگرچه کیانوش رستمی بعد از مدتی انصراف داد و در کنار سهراب مرادی جزو غایبان نامدار ایران لقب گرفت.


از مدت ها قبل فدراسیون وزنه برداری برنامه ریزی کرده بود تا در بخش زنان هم برای نخستین بار در بخش بزرگسالان به مسابقات قهرمانی آسیا تیمی را اعزام کند. در روزهای اخیر این اعزام به اماواگر کشیده شده بود، اما در نهایت روز گذشته از سوی وزارت ورزش مجوز اعزام دختران وزنه بردار صادر شد.


بدین ترتیب تیم ملی وزنه برداری بانوان برای اولین بار در بخش بزرگسالان با ترکیب دسته ۵۵ کیلوگرم: پوپک بسامی، دسته ۵۹ کیلوگرم: مریم زارع، دسته ۶۴ کیلوگرم: ابریشم ارجمند خواه و الناز باجلانی، دسته ۷۱ کیلوگرم: سیده الهام حسینی، دسته ۷۶ کیلوگرم: مرضیه قنبری و دسته ۸۷ کیلوگرم: پریسا جهان فکریان راهی مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی چین خواهد شد.


باید دید با توجه به اینکه ایران ۲ سهمیه در بخش بانوان در رقابت های المپیک ۲۰۲۰ خواهد داشت، چه سرنوشتی در انتظار دختران وزنه بردار خواهد بود.

دیدگاه‌ها