کد خبر : 1605169 | 27 فروردين 1398 ساعت 11:26 | 39.5K بازدید | 0 دیدگاه

در نشست کمیته اخلاق مطرح شد

مدیرعامل و سرمربی مسئول تبانی هستند

اگر در هفته های باقی مانده بازی های لیگ برتر، لیگ یک، لیگ 2 و ... تبانی رخ دهد مدیرعامل و سرمربی تیم مقصر هستند و باید جوابگوی این رفتار در کمیته اخلاق باشند.

مدیرعامل و سرمربی مسئول تبانی هستند

به گزارش "ورزش سه"، تورک رییس کمیته اخلاق در نشستی که با مدیران عامل و سرمربی تیم های دسته اولی داشت این نکته را به آنها یادآور شد. به باور رییس کمیته اخلاق مدیر عامل و سرمربی تیم باید روی بازیکنان نظارت کافی داشته باشند و مانع از هر گونه رفتار ناجوانمردانه در تیم های تحت هدایت خود شوند. در این نشست تورک این را هم به مدیران عامل و باشگاه های دسته اولی گوشزد کرد که تبانی فقط گرفتن پول و دادن پوئن به تیم حریف نیست و تیمی که نه داعیه صعود دارد ونه خطر سقوط را به دسته پایین تر احساس می کند اگر در برابر حریفی بی انگیزه بازی کند و بازی جوانمردانه را زیر سوال ببرد مرتکب تبانی شده، چون با این رفتار حق تیم دیگری را تضییع کرده است.

 

گفتنی است در هفته های اخیر تبانی در هیچ رده ای از بازی ها گزارش نشده است. درلیگ یک، دو سایت ورزشی و هم چنین مدیر روابط عمومی یکی از باشگاه ها ممنوع الفعالیت شده اند. درلیگ 2 هم یک مورد اقدام به تبانی بوده که دراین زمینه دستگیری هایی انجام شد اما هنوز تخلفی در این زمینه به اثبات نرسیده است. نه در مراجع قضایی ونه در کمیته اخلاق.

 

آخرین باری که یک تیم به خاطر تبانی با جریمه سنگینی مواجه شد تیم شهرداری تبریز بود که در شرایط صعود به لیگ برتر به لیگ دو فرستاده شد. این تیم هم اکنون یکی ازتیم های حاضردر رقابت های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه های کشور است.

دیدگاه‌ها