کد خبر : 1605412 | 28 فروردين 1398 ساعت 11:33 | 5.7K بازدید | 0 دیدگاه

کت رییس فدراسیونی به تن برخی گشاد است

لرستانی: بنی‌تمیم کنار برود تا شائبه‌ای نباشد

پیشکسوت کشتی گفت: برخی فکر می کنند استحقاق ریاست فدراسیون را دارند، اما واقعیت این است که تنها سابقه در کشتی برای ریاست فدراسیون کافی نیست.

لرستانی: بنی‌تمیم کنار برود تا شائبه‌ای نباشد

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که همه منتظر برگزاری انتخابات فدراسیون کشتی قبل از شروع ماه رمضان بودند، به نظر می رسد با توجه به عدم اعلام نامزدهای تایید صلاحیت شده، تکلیف این فدراسیون اواخر خردادماه مشخص خواهد شد. از سویی وزارت ورزش اخیرا تصمیم گرفته برای از بین بردن شائبه ها و اثبات بی طرفی سرپرست جدیدی را برای فدراسیون کشتی انتخاب کند چون حمید بنی تمیم که هم اکنون به عنوان سرپرست مشغول است، در انتخابات نیز نام نویسی کرده است. البته این تصمیم منوط به این خواهد بود که بنی تمیم بخواهد در انتخابات شرکت کند؛ وگرنه می تواند انصراف دهد و تا زمان برگزاری مجمع سرپرست بماند.


برای واکاوی اتفاقات پیرامون انتخابات فدراسیون کشتی با علیرضا لرستانی، پیشکسوت کشتی ایران همکلام شدیم. او درباره اتفاقات اخیر به "ورزش سه" گفت: «اگر بخواهیم تعارف را کنار بگذاریم آرایی که در انتخابات های ورزشی به صندوق انداخته می شود، اکثرا جناحی و دوستانه است. مثلا در همین چند روز آتی انتخابات چند هیات کشتی در شهرستان‌ها برگزار می‌شود که طبیعی است بنی‌تمیم می‌تواند با قدرتی که هم اکنون دارد، می‌تواند دوستان خودش و کسانی که با او همسو هستند را در انتخابات پیروز کند. چند ماه بعد هم آن رییس هیات که نمک سرپرست فدراسیون را خورده، در انتخابات به او رای می‌دهد. متاسفانه هیچ برنامه و سیستمی برای مقابله با چنین سیستمی در فدراسیون‌ها وجود ندارد و همه چیز دوستانه و دورهمی است.»


وی همچنین می افزاید: «قصد بی احترامی به کسی را ندارم، اما شما برخی افراد که در انتخابات ثبت نام کردند با نفراتی همچون علیرضا دبیر، علیرضا حیدری و امیر خادم مقایسه کنید. قطعا کفه ترازو به سمت این چند نفر که قهرمان المپیک بودند و سابقه زیادی در ورزش دارند، سنگینی می‌کند. متاسفانه یکسری افراد که از روی بیکاری ثبت نام می کنند! برخی هم فکر می کنند استحقاق ریاست فدراسیون را دارند، اما واقعیت این است که تنها سابقه در کشتی برای ریاست فدراسیون کافی نیست.»


پیشکسوت کشتی در پاسخ به این سوال که چه معیارهایی برای ریاست فدراسیون لازم است، بیان داشت: «کسی که نمی تواند بودجه بیاورد، به درد کشتی نمی خورد. وضعیت اقتصادی کشور اصلا خوب نیست و با بودجه دولتی چرخ کشتی نمی چرخد. رسول خادم در این چند سال اسپانسر آورد و پول تزریق کرد و دیدید که هیچ ورزشکاری صدایش نمی آمد. حالا چند ماه گذشته، دیدم در این چند روز کشتی گیران مصاحبه کردند و از کمبودها گلایه داشتند. کسی باید به کشتی بیاید که پول تزریق کند؛ وگرنه پول اعزام، پاداش، اردو و... از بودجه دولتی برنمی آید. فقط داشتن مدال جهان و المپیک برای رییس فدراسیون بودن کافی نیست. برخی باید خودشان کت رییس فدراسیونی را بپوشند تا متوجه شوند که به تنشان گشاد است یا خیر.»


لرستانی در پایان گفت: «بهترین کار در شرایط فعلی این است که اگر بنی‌تمیم می‌خواهد در انتخابات شرکت کند، از فدراسیون کنار برود تا هیچ شائبه ای نباشد. خیلی هم دوستان به قانون استناد نکنند؛ کدام کارمان قانونی است که این بار به قانون استناد می کنیم؟ نیاز است وزیر ورزش و معاونش به این مساله ورود کنند. امیر خادم که معاون وزیر بود و چند سفر رفت، اعتراضات زیادی شد و او در نهایت مجبور به کناره گیری شد. حالا سرپرست فدراسیون خیلی راحت به عنوان کاندیدا کار خودش را پیش می برد.»

 

دیدگاه‌ها