کد خبر : 1605682 | 29 فروردين 1398 ساعت 11:34 | 93.5K بازدید | 0 دیدگاه

تصمیم شفر ارزش یک برد را داشت

درست درهمان لحظاتی که گمان می رفت استقلال قادر به گشودن دفاع منسجم ماشین سازی نیست یک تصمیم به درست و به جا باعث شد تا سه امتیاز به حساب این تیم واریز شود.

تصمیم شفر ارزش یک برد را داشت

به "گزارش ورزش سه"، دو تیم استقلال و ماشین سازی ازهفته بیست و ششم لیگ برتر در حالی مقابل هم قرار گرفتند که از نتیجه تساوی ذوب آهن در مقابل پرسپولیس مطلع بودند و همین امر باعث شده بود که آنها با توجه به موقعیتشان در جدول محکوم به پیروزی باشند تا اختلاف امتیازات خود را در صدر جدول به پنج امتیاز کاهش دهند.


 از طرفی ماشین سازی هم که در هفته های پایانی به دلیل رویارویی با رقبای تراکتورسازی نقش تعیین کننده ای در تعیین قهرمان این فصل دارد با حمایت معدود هواداران تراکتورسازی  که حتی تعدادی از آنها خودشان را به ورزشگاه آزادی رسانده بودند سعی داشتند تا با کسب یک تساوی بتوانند استقلال را در تهران متوقف کنند و عملا شانس این تیم را برای قهرمانی به حداقل کاهش دهند.


 از همین رو رضا مهاجری در این بازی از همان دقیقه اول با آرایش 5-3-2-1 سعی داشت تا تمام راه های نفوذ استقلال را ببندد و تا دقایق انتهایی بازی هم دفاع منسجم این تیم کارش را به رهبری محمد حسین کنعانی زادگان که او نیز ازانگیزه های مضاعفی دراین بازی بهره می برد به خوبی انجام داده بود و می توان گفت استقلال جز در یک یا دو صحنه فرصت مسلم گلزنی پیدا نکرد.


این درشرایطی بود که وینفر شفر در روی نیمکتش رحمتی، دانشگر، ایسما، تبریزی، کریمی، آقایی، سهرابیان را دراختیار داشت و جریان بازی به طوری پیش می رفت که به نسبت احتیاج مبرم استقلال به هر سه امتیاز این بازی، به آن صورت حملات پر دامنه های را روی دروازه ماشین ترتیب داده نمی شد. به همین خاطر شفر بعد از تعویض خسرو حیدری در بین دو نیمه با محمد دانشگر، طبیعی بود که اولین تعویض هجومی خودش را به ورود ایسما کونسالوس اختصاص بدهد که در دقیقه 63 همین طور هم شد. اما مدافعان ماشین سازی مشکل خاصی برای مهار ایسما نداشتند و او تقریبا درمیان انبوه بازیکنان قدرتی ماشین سازی راه به جای نیرد.
درواقع هر بردی معمولا محصول یک تصمیم خوب به شمار می آید و آن تصمیم را به نوعی می توان نقطه عطف آن دیدار محسوب کرد. شاید تمام کسانی که بازی را تماشا می کردند با توجه به بازی خیلی خوب مرتضی تبریزی در دیدار مقابل سپاهان تصور می کردند که آخرین تعویض این مرد آلمانی ورود تبریزی به میدان است تا با ارسال های بلند در دقایق انتهایی بازی بتوانند دروازه دخسوس را باز کنند. اما شفر در این لحظه با توجه به اینکه از تعویض ایسما طرفی نبرد ترجیح داد تا مهاجم ریز نقش و سرعتی خودش را وارد میدان کند مهاجمی که تا به حال در طول این 26 هفته اخیر پایش به گلزنی باز نشده بود.


این همان تصمیمی بود که شفر با شجاعت و البته تفکر هرچه تمام تر گرفت. در واقع شفر فرمان این جابجایی را با صرف به این مطلب صادر کرد که متوجه شد ارسال های هوایی نمی تواند چاره کار تیمش باشد، مگر اینکه بخواهد اتفاق ویژه ای به وقوع بپیوندد، اما او ترجیح داد به جای دل خوش کردن به اتفاق، به آنالیز درستش از بازی اعتماد کند و چقدر زیبا مهدی قائدی از همان لحظه ورودش به زمین تا آخرین ثا نیه جواب اعتماد این مربی با تجربه را داد. مهدی قائدی به نوعی می توان گفت که در این 20 دقیقه ای که در زمین حضور داشت بهترین فوتبالش را که درطول مدت حضورش در استقلال را به نمایش گذاشت. قائدی همان بازیکنی بود که خط دفاع کند ماشین سازی از مهارش عاجر بودند که در نهایت با یک استارت بی نظیر تقریبا 4 متر مدافعانی را که تا آن لحظه بدون اشتباه عمل کرده بودند را جا گذاسشت تا با یک ضربه فنی دروازه ده خسوس را بازکند و نشان دهد که یک استعداد ناب است.


به هر حال استقلال به کمک تحلیل درست شفر از شکل بازی در یکی از حساس ترین برهه های لیگ  موفق شد سه امتیاز دیگر را به حساب خودش واریز کند تا همچنان هواداران این تیم به کسب جام امیدوار باشند.

دیدگاه‌ها