کد خبر : 1605690 | 29 فروردين 1398 ساعت 11:48 | 21.5K بازدید | 0 دیدگاه

کلاتنبرگ: هر دو تصمیم چاکر درست بود

مارک کلاتن‌برگ، داور باسابقه انگلیسی می‌گوید تصمیم جونیت چاکر داور دیدار دیشب سیتی و تاتنهام درباره در آفساید قرار داشتن سرخیو آگوئرو و پنالتی نگرفتن حرکت فرناندو یورنته صحیح بوده.

کلاتنبرگ: هر دو تصمیم چاکر درست بود

به گزارش "ورزش سه"، مارک کلاتن‌برگ، داور باسابقه انگلیسی می‌گوید دو تصمیم جنجالی جونیت چاکر، داور ترک بازی دیشب تاتنهام و منچسترسیتی در لیگ قهرمانان اروپا، چه در مورد در آفساید قرار داشتن سرخیو آگوئرو و چه در مورد عدم اعلام پنالتی به دلیل ادعای برخورد توپ به دست فرناندو یورنته صحیح بوده است.

 

1399069

 

کلاتن‌برگ می‌گوید دیشب تکنولوژی VAR شبی عالی را پشت سر گذاشته و به داور کمک کرده تا تصمیم‌های درستی اتخاذ کند. او معتقد است تصمیم جونیت چاکر برای مردود کردن گل رحیم استرلینگ که در وقتهای تلف‌شده انتهای بازی به ثمر رسید صحیح بوده. چرا که بازپخش صحنه به وضوح نشان می‌داده که سرخیو آگوئرو زمانی که توپ در برخورد با هم‌تیمی‌اش برناردو سیلوا مسیرش عوض می‌شود در آفساید قرار داشته.

 

1399068

 

کلاتن‌برگ می‌گوید اینکه کمک‌داور پرچم خود را پایین نگه می‌دارد و منتظر بازبینی صحنه با VAR می‌شود کار درستی بوده چون او احتمالا فکر کرده که توپ از سوی کریستین اریکسن مستقیماً به سمت آگوئرو آمده. اما در صحنه‌های ویدیویی مشخص است که توپ بین راه به سیلوا برخورد می‌کند. برخی می‌گویند این برخورد عمدی نبوده ولی طبق قانون نیازی به عمدی بودن برخورد نیست.

 

کلاتن‌برگ می‌گوید قبل از آن هم بررسی صحنه با VAR و قبول کردن گل فرناندو یورنته یکی از بهترین مثالها برای دفاع از تکنولوژی VAR بوده. بازیکنان سیتی مدعی بودند مهاجم تاتنهام توپ را با دست وارد دروازه کرده.

 

1399067

 

کلاتن‌برگ می‌گوید اگر توپ به دست یا بازوی او برخورد کرده بود، حتی غیرعمدی، گل باید مردود اعلام می‌شد ولی در تصاویر آهسته مشخص است که توپ به قسمت بالای ران یورنته برخورد می‌کند و نه به دست او. در نتیجه تصمیم داور برای صحیح اعلام کردن گل او کاملا صحیح بوده است.

 

 

دیدگاه‌ها