کد خبر : 1605719 | 29 فروردين 1398 ساعت 14:44 | 7.1K بازدید | 0 دیدگاه

می توانند انتخابات را بعد از المپیک برگزار کنند!

حیدری: سرپرستی بیاید که دخل و تصرفی نداشته باشد

قهرمان سابق کشتی جهان و المپیک گفت: کسی که می خواهد انتخابات را برگزار کند، باید بی طرف باشد.

حیدری: سرپرستی بیاید که دخل و تصرفی نداشته باشد

به گزارش "ورزش سه"، علیرضا حیدری که شب گذشته در مراسم گلریزان ورزشکاران و هنرمندان برای کمک به سیل زدگان چند استان حاضر شده بود، هم درباره این مراسم و هم درباره حضورش در انتخابات فدراسیون کشتی صحبت هایی را انجام داد.


سمبل کمک ورزشکاران به مردم تختی بود


این مراسم برای کمک به سیل زدگان است و به صورت نمادین برگزار می شود. ورزشکاران باید بدانند حضورشان در چنین شرایطی که مردم به کمک آنها نیاز دارند، لازم است. ما باید به کمک های مردم جهت بدهیم تا در مسیر درستی صورت پذیرد. از مردم هم کمک می خواهیم تا هموطنانشان زودتر بتوانند به زندگی عادی خود برگردند. آنطور که من حضور ذهن دارم، آقاتختی سمبل این کار هست و اولین نفری بوده که از اعتبار ورزشی خود برای کمک به زلزله زدگان استفاده کرده است. ما الان به او افتخار می کنیم و وقتی اسم تختی می آید، در فرهنگ لغت ما با جوانمردی مترادف است.


از تماشای فیلم تختی لذت بردم


من فیلم غلامرضا تختی را دیدم. به نظرم فیلم خوبی بود و تا جایی که توانسته در قالب فیلم سینمایی آقاتختی و زندگی شخصی و ورزشی اش را به تصویر کشیده است. به نظرم نقطه عطف این فیلم در 2، 3 سکانس بود. یک جا که مربی به آقاتختی می گوید نمی توانی کشتی بگیری، اما بازهم او مایوس نمی شود و تلاش می کند. از بخش دیگری هم وقتی پدر آقاتختی می رود التماس می کند تا پول بگیرد، اما به او نمی دهند و خودش می رود کار می کند، خیلی خوشم آمد. امروز هم مشکلات اقتصادی در جامعه زیاد است و باید کسی که می تواند علاوه بر خانواده خودش، دست چند نفر دیگر را هم بگیرد.


وظیفه خودم دیدم در انتخابات کاندیدا شوم


همانطور که می دانید نام نویسی از نامزدهای فدراسیون کشتی انجام شده و قرار است انتخابات برگزار شود. من هم برای قبول مسئولیت پا پیش گذاشتم تا بتوانم کمکی کنم. کسانی که مرا می شناسند، می دانند از موقعیتی که با استفاده از کشتی به دست آوردم، هیچ موقع در جای دیگری از اجتماع استفاده نکردم. دلیل حضور من در انتخابات این است که آن چیزی که در کشتی یاد گرفتم، را در اختیار اهالی این رشته بگذارم. وظیفه خودم دیدم چون سال ها درکشتی بودم و الان هم چند سالی است در حوزه صنعت فعالیت می کنم. شاید هم اینطور تشخیص داده نشود که من می توانم کمک کنم.


بهتر است سرپرست جدیدی به فدراسیون بیاید


نمی دانم که وزارت ورزش قطعا تصمیم گرفته برای فدراسیون یک سرپرست جدید بگذارد یا خیر، اما فکر می کنم وقتی یک جایی قرار است انتخاباتی باشد، کسی که می خواهد انتخابات را برگزار کند، باید بی طرف باشد. کسی که خودش باشد و حاجتی هم آن وسط داشته باشد، اگر هم کاری نکند، اینطور برداشت می شود که به نفع خودش گامی برداشته است. از نظر من شاید به خاطر اینکه این سوءتعبیر به وجود نیاید، بهتر است سرپرست جدیدی برای فدراسیون انتخابات شود.

 

1084060


کسی بیاید که دخل و تصرفی در انتخابات ندارد


اگر هیات ها بخواهند سرپرست جدید را انتخاب کنند، شاید بازهم کار گره بخورد. اصلا شاید مشخص شود که هیات ها می خواهند به چه کسی رای بدهند. باید کسی به فدراسیون بیاید که در انتخابات هیچ دخل و تصرفی نداشته باشد.


انتخابات را بعد از المپیک برگزار کنند!


البته نظر من این است که تا المپیک 2020 با همین سیستم جلو برویم! چون هر رییس جدیدی که به فدراسیون بیاید، می خواهد افراد مدنظر خودش را بالای سر کار بگذارد و این در آستانه المپیک همه چیز را به هم می ریزد. معتقدم باید هر 4 سال یک بار که دولت عوض می شود و وزیر جدید می آید، انتخابات فدراسیون کشتی هم برگزار شود تا رییس فدراسیون هم برای المپیک وقت داشته باشد و هم با وزیر هماهنگ باشد.


گلایه حسن یزدانی را قبول دارم


امکانات و تدارکات کشتی سال ها به همین شکل بوده و اگر بخواهیم عادلانه صحبت کنیم، در سال های اخیر وضعیت کشتی گیران بهتر هم شده است. کشتی همیشه به اندازه استحقاقش امکانات ندارد. من گلایه حسن یزدانی و دیگر ملی پوشان را قبول دارم چون از گذشته همینطور بوده است.

دیدگاه‌ها