کد خبر : 1606004 | 30 فروردين 1398 ساعت 19:22 | 9.8K بازدید | 0 دیدگاه

مناظره‌ای که خیلی دیر جذاب شد!

جدیدی-بنی‌تمیم؛ از تناقض تا رازهای یک استعفا

مناظره کاندیداهای ریاست فدراسیون کشتی بحث های زیادی را بر سر عملکرد فدراسیون قبلی و برنامه های آینده این رشته به وجود آورد.

به گزارش "ورزش سه"، 2 کاندیدای ریاست فدراسیون کشتی امروز میهمان حضوری برنامه ورزش و مردم بودند تا اهالی این رشته انتظار یک مناظره جذاب را بکشند؛ اتفاقی که البته فقط در 10، 15 دقیقه پایانی این برنامه رخ داد و بیشتر وقت گفت‌وگوی همزمان عباس جدیدی و حمید بنی‌تمیم به کلی‌گویی و ذکر شاخصه‌های رییس آینده فدراسیون کشتی گذشت.


حمید بنی‌تمیم که سابقه همکاری با فدراسیون رسول خادم به عنوان دبیر و نایب رییس را دارد و حالا به عنوان سرپرست فعالیت می‌کند،‌ در این باره بیشتر وقت خود را به دفاع از عملکرد فدراسیون قبلی اختصاص داد و برنامه‌ای به عنوان یکی از نامزدهای ریاست فدراسیون کشتی ارائه نکرد.


نکته جالبی در لابه‌لای اظهارات بنی‌تمیم هم به گوش رسید که با اتفاقاتی که در چند سال اخیر در فدراسیون کشتی رخ داد، در تناقض بود. او در این بخش گفت: «کشتی ایران چهره های شاخص به اندازه کافی دارد و شاید بتوانیم بگوییم که همین حالا 10 نفر این پتانسیل را دارند که سرمربی تیم ملی باشند، اما به هر حال فدراسیون مجبور است یک نفر را انتخاب کند.»


این صحبت‌ها در حالی مطرح شد که در سال‌های اخیر شورای فنی فدراسیون کشتی به این بهانه که گزینه ای جزو خادم در حد سرمربیگری تیم ملی کشتی آزاد نیست، رییس فدراسیون را همزمان به عنوان سرمربی هم انتخاب کردند و او در چند مقطع حساس و کلیدی مثل همین مسابقات جهانی 2018 خودش کشتی گیران را هدایت می کرد.


در بخش دیگری عباس جدیدی بحثی را مطرح کرد که شاید بتوان گفت در پاسخ به همین صحبت های بنی تمیم بود. او با اشاره به اینکه در سال های اخیر دعوتی از چهره های شاخص کشتی برای همکاری با فدراسیون نشده، گفت: «این وظیفه رییس فدراسیون است که بتواند همدلی و اتحاد را ایجاد کند. در 7 سال اخیر یک نفر به من زنگ نزد که از من برای همکاری دعوت کند. اینطور نمی شود که رییس فدراسیون دور بنشیند و بگوید از همه دعوت می کنم. البته این اواخر بنی تمیم برای مسابقات جام تختی از من دعوت کرد که من هم در کرمانشاه حاضر شدم.»

 

1399413


بحث مهم دیگری که باعث شد تا این گفت و گو بیش از قبل شبیه مناظره شود، در رابطه با استعفای رسول خادم از عضویت در هیات رییسه اتحادیه جهانی بود. رییس سابق فدراسیون کشتی این کرسی را که به سختی به دست آمده بود، خیلی راحت از دست داد. عباس جدیدی با مطرح کردن این بحث گفت: «آن پست برای یک شخص خاص نبود و برای مردم بود. خادم برای عضویت در اتحادیه جهانی هزینه کرده بود و نباید با تصمیم شخصی خودش چنین پستی را از دست می داد.»


سرپرست فدراسیون کشتی بار دیگر در مقام دفاع از رسول خادم برآمد و گفت: «آقای خادم چند بار نامه نوشت و آن را رسانه ای کرد. او اعلام کرد که دست تنهاست و برای ادامه دادن به فعالیتش زیر فشار است. خادم از هر دوطرف زیر فشار بود. از اتحادیه جهانی می گفتند چرا نمی توانی ورزشکارت را قانع کنی که مقابل فلان کشور کشتی بگیرد. در داخل هم مسئولان انتظار داشتند او با توجه به عضویت در اتحادیه جهانی بتواند این مشکل را رفع کند. چند باری خادم از مسئولان و متولیان خواست که به کمک او بروند، اما وقتی کسی کمکش نکرد، استعفا داد.»


صحبت های بنی تمیم در دفاع از استعفای رسول خادم از عضویت در هیات رییسه اتحادیه جهانی جای کمی تامل داشت. همه اهالی کشتی می دانند که مدت زیادی طول کشید تا ایران با لابی و مذاکره بتواند این کرسی را به دست آورد. ضمن اینکه رییس وقت فدراسیون برای کسب این کرسی مجبور به دادن امتیازاتی به کشورهای دیگر و اتحادیه جهانی شد، اما در نهایت استعفایی ناگهانی داد!


در بخش پایانی این برنامه هم حمید بنی‌تمیم شایعه ائتلاف با امیررضا خادم را رد کرد و گفت: «من تا این لحظه نیتم این است که تا آخر بمانم، اما اگر بخواهم انصراف دهم، به نفع کسی کنار نمی روم.»

دیدگاه‌ها