کد خبر : 1606095 | 31 فروردين 1398 ساعت 10:30 | 29.8K بازدید | 0 دیدگاه

از جوان بی‌تجربه تا پلنگ جویبار؛ همه طلا می‌خواهند

نفر به نفر با تیم آسیایی کشتی آزاد(عکس)

تیم ملی کشتی آزاد با ترکیبی از نفرات جوان و باتجربه راهی چین شد و از چند روز دیگر برای ایستادن روی بام آسیا استارت می زند.

نفر به نفر با تیم آسیایی کشتی آزاد(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، رقابت های کشتی بزرگسالان قهرمانی آسیا روزهای 3 تا 8 اردیبهشت ماه در شهر "شی آن" چین برگزار می شود که مسابقات کشتی آزاد روز 3 اردیبهشت در اوزان 57، 65، 70، 79 و 97 کیلوگرم و روز 4 اردیبهشت در اوزان 61، 74، 86، 92 و 125 کیلوگرم کشتی آزاد برگزار می شود.


این رقابت ها مهمترین مسابقه رنکینگ دار اتحادیه جهانی کشتی پیش از حضور در رقابت های جهانی 2019 قزاقستان، انتخابی المپیک  است.


آزادکاران ایرانی هم شب گذشته با سرمربیگری غلامرضا محمدی راهی چین شدند تا از چند روز دیگر به مصاف رقبای آسیایی خود بروند. تیم کشتی آزاد ایران با ترکیبی نسبتا جوان و البته در اختیار داشتن چند کشتی گیر باتجربه از جمله رضا یزدانی به عنوان کاپیتان در میدان آسیایی روی تشک خواهد رفت.


در وزن ۵۷ کیلوگرم رضا اطری که در سال های اخیر جانشین حسن رحیمی شده و اخیرا با خداحافظی این کشتی گیر باتجربه به امید اصلی سبک وزن ایران تبدیل شده، برای کسب مدال طلا روی تشک خواهد رفت؛ اگرچه رقبای قدرتمندی پیش رو دارد. این کشتی گیر ۲۴ ساله برنز قهرمانی آسیا ۲۰۱۷ و برنز بازی های آسیایی ۲۰۱۸ را در کارنامه دارد.

 

1399513


در وزن ۶۱ کیلوگرم یکی از آزادکاران باتجربه ایران روی تشک خواهد رفت. بهنام احسان پور که سابقه قهرمانی در مسابقات آسیایی ۲۰۱۷ را دارد و ۲ بار هم قبل از آن به مدال نقره قاره کهن رسیده، با تجربه بالای خود در این دوره نیز به دنبال کسب خوشرنگ ترین مدال است.

 

1399514


در وزن ۶۵ کیلوگرم یکی از کشتی گیران جوان و کم تجربه روی تشک خواهد رفت. پیمان بیابانی که سابقه قهرمانی جهان در رده سنی جوانان را دارد، حالا به دنبال ثابت کردن خود در رده سنی بزرگسالان است. غلامرضا محمدی به او میدان داده تا برای مسابقات آتی ارزیابی اش کند.

 

1399515

 


در وزن ۷۰ کیلوگرم یونس امامی که سال گذشته در رقابت های جهانی بزرگسالان نتوانست انتظارات را برآورده کند، روی تشک می رود. این کشتی گیر جوان و کم تجربه بهترین فرصت را پیش رو دارد تا بتواند خودش را در این وزن اثبات کند.

 

1399516

 


در وزن ۷۴ کیلوگرم که اعتماد کادرفنی به مصطفی حسین خانی در جام دانکلوف جواب نداد، حالا یک کشتی گیر جوان و شاید کم سن و سال ترین عضو تیم اعزامی روی تشک خواهد رفت. محمد نخودی که تا یکی، ۲ سال قبل در رده سنی نوجوانان روی تشک می رفت، حالا در اولین تجربه خود در رده سنی بزرگسالان کار سختی دارد تا خودش را در این وزن ثابت کند.

 

1399517


در وزن ۷۹ کیلوگرم بهمن تیموری گزینه نهایی کادرفنی بوده که سابقه کسب مدال در رقابت های قهرمانی آسیا را هم دارد. او سال ۲۰۱۳ توانست به مدال برنز قاره کهن برسد و در این دوره قطعا به دنبال کسب مدال خوشرنگ تری خواهد بود.

 

1399518


در وزن ۸۶ کیلوگرم کادرفنی تصمیم گرفت حسن یزدانی را به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام نکند تا جا برای کامران قاسمپور باز شود. این آزادکار که به اعتقاد خیلی از کارشناسان پشت خط حسن یزدانی مانده؛ وگرنه جزو ستاره های تیم ملی به حساب می آمد، بهترین فرصت را پیش رو دارد تا قبل از مسابقات جهانی شایستگی هایش را نشان دهد و یک رقیب جدی برای نابغه جویباری باشد.

 

1399519


در وزن ۹۲ کیلوگرم علیرضا کریمی که جزو امیدهای کشتی ایران برای المپیک و مسابقات جهانی به حساب می آید، بعد از چند ماه دوری از مسابقات رسمی روی تشک خواهد رفت. این آزادکار که حالا باتجربه شده و مدال برنز جهان و طلای بازی های آسیایی را در کارنامه دارد، قطعا نمی خواهد شانس حضور در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ را از دست بدهد؛ پس تنها راه برای او کسب طلای آسیا است.

 

1399520


در وزن ۹۷ کیلوگرم رضا یزدانی که بعد از مدت ها به تیم ملی بازگشته، کار سختی برای کسب مدال طلای آسیا دارد. پلنگ جویبار که چند ماه قبل در جام دانکلوف به مدال برنز رسید، حالا برای اینکه بازگشت باشکوهی را برای خود رقم بزند، باید رقبای آسیایی را مثل دوره اوج جوانی از پای دربیاورد. او ۲ دوره در سال های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۶ سابقه کسب مدال در رقابت های قهرمانی آسیا را دارد و حالا در ۳۴ سالگی می خواهد برای سومین بار چنین حسی را تجربه کند.

 

1399521


در وزن ۱۲۵ کیلوگرم یدالله محبی که در جام تختی به عنوان قهرمانی رسید، جلوتر از پرویز هادی و کمیل قاسمی برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا انتخاب شد. این کشتی گیر کرمانشاهی که از آمادگی بدنی خود گفته بود، یک رقیب چینی سرسخت پیش رو دارد، اما برای اینکه شانس حضور در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ را داشته باشد، به جز طلا به چیزی فکر نخواهد کرد.

 

1399522

دیدگاه‌ها