کد خبر : 1606211 | 31 فروردين 1398 ساعت 18:47 | 26.6K بازدید | 0 دیدگاه

استارت لیگ چهار هفته‌ای برای گیلانی‌ها

انقلاب در سپیدرود به فرماندهی آقا نادر!

سپیدرود حالا چهار گام برای خلق یک شگفتی دیگر می‌خواهد. مسابقات بسیار سختی که نسبت به نفت مسجدسلیمان دارد؛ اما روند در حال حاضر آن‌ها هواداران را به نتیجه گیری مثبت امیدوار می کند.

انقلاب در سپیدرود به فرماندهی آقا نادر!

به گزارش "ورزش سه"، کسب امتیاز از مسابقات خارج از خانه همراه با علی کریمی برای هواداران سپیدرود به یکی از آرزوهایشان تبدیل شده بود. مسئله ای که کم‌کم در مسابقات داخل خانه‌ هم به موضوعی غیرقابل دسترسی تغییر یافت و نماینده گیلان باخت‌های باورنکردنی پیش چشم هواداران رقم زد. در نهایت باخت مقابل پدیده همه چیز را تغییر داد تا پس از دو هفته سکان هدایت از علی کریمی در دست نادر دست‌نشان قرار بگیرد. این مربی در همان لحظه ورود تغییرات زیادی را در تیم به وجود آورد. به طوری که نحوه تمرینات به طور کلی عوض شد و فشار زیادی بر بازیکنان وارد آمد. از طرفی برخی بازیکنان پابه سن گذاشته از لیست کنار رفتند تا راه برای جوانانی مثل محمد بلبلی، هومن ربیع زاده و محمد یاری باز شود.


اما نادر دست‌نشان در این شش بازی که هدایت سپیدرود را بر عهده داشت آمار درخشانی از خود به جا گذاشته است.  او از مسابقه با صنعت نفت در آبادان شروع کرد. دیداری که با تک گل فردوسی به سود سرخ‌های گیلانی شروع شد اما در ادامه میلاد جهانی کار را به تساوی کشاند تا بعد از مدت ها تساوی خارج از خانه ای برای این تیم پرطرفدار حاصل شود. سپس نوبت به پرسپولیس رسید تا مهمان نماینده گیلان در ورزشگاه سردار جنگل رشت باشد. صدرنشین مسابقات که به دنبال برد حساس مقابل سپیدرود بود، توانست در همان نیمه اول سه گل وارد دروازه کوروش ملکی کند تا تقریباً خیالش از کسب پیروزی راحت باشد. اما باید سرآغاز این سپیدرود سرحال و درخشان را از همان نیمه دوم بازی با پرسپولیس بدانیم. جایی که جنگندگی و امید عنصر اصلی بازیکنان شد. آنها می توانستند در همان نیمه بازی را به سود خود برگردانند اما درخشش گلر کروات سرخ های پایتخت مانع از انجام این کار شد.

 

1399654


سپس تعطیلات نوروزی فرا رسید. مسئله ای که دست نشان و کادرش به آن توجه زیادی نکردند و تیم را بدون تعطیلات آماده سال ۹۸ کردند. این تیم در اوایل فروردین میزبان پیکان در رشت بود. جایی که شاگردان فرکی با دو گل از حریف پرطرفدار خود پیش افتادند و همه چیز به سود نماینده تهران پیش رفت. اما بازهم نیمه مربیان به سود مربی مازنی سپیدرود تغییر یافت. گویا او شاگردانش را با شلاق خود تنبیه کرده و اعتماد به نفس زیادی را به آنها تزریق کرده است.  همین هم باعث شد تا نتیجه بازی به تساوی دو بر دو تغییر پیدا کند. سپیدرودی ها فرصت داشتند تا بازی را در دقایق آخر ببرند اما پنالتی که به دست آوردند به تیر خورد تا هفته های آینده حساس‌تر بشود‌.
با این حال باز هم همه معتقد بودند سپیدرود به طور قطع یکی از سقوط کنندگان به لیگ دسته اول خواهد بود.  به طوری که با اطمینان سخن از باخت آنها مقابل ذوب آهن آماده در فولادشهر می‌گفتند. اما انگار بازیکنان این تیم قصد ندارند دست از تلاش مضاعف برای زنده نگه داشتن نام تیمشان بردارند‌.  به طوری که با کسب نتیجه تساوی از نصف جهان به خانه بازگشتند تا باز هم بر سر زبان ها افتاده و امید را در وجود سرخ دل‌ها زنده نگه دارند.


بعد از این نتیجه دیگر مدعی کسب عنوان قهرمانی پا به سردار جنگل گذاشت. تراکتوری‌ها که تقریبا از کسب برد برابر سپیدرود مطمئن بودند اسیر امید و حس به بقا بازیکنان سپیدرود شدند. موضوعی که درخشان ترین برد نماینده گیلان در لیگ برتر را رقم زد و آنها را با نتیجه سه بر یک برنده به خانه فرستاد.

 

1399656

 

همین پیروزی کافی بود تا با توجه به شکست نفت مسجدسلیمان فاصله این دو تیم در جدول به یک امتیاز کاهش پیدا کند و سپیدرود برای بقا در لیگ به آب و آتش بزند. شاگردان دست نشان تنها پنج هفته فرصت داشتند تا بدون باخت و با کسب امتیازات لازم نماینده خوزستان را پشت سر گذاشته و جلوتر از آنها سهمیه حضور در حرفه ای ترین سطح فوتبال ایران را تمدید کنند. هدفی که در گام اول و بعد از بازی با پارس جنوبی جم تحقق یافت و حالا تنها چهار فینال متفاوت باقی مانده است.

 

در این مورد باید به نکته ویژه‌ای توجه کرد. مسابقات آینده نفت مسجدسلیمان نسبت به سپیدرود آسان تر است. بگذارید پله به پله پیش برویم.  سپیدرود ابتدا با فولاد خوزستان در رشت بازی می کند. نفت هم در آبادان به مصاف صنعت نفت می رود. شاید کلیدی ترین بازی فصل را باید در هفته بیست و هشتم بدانیم. جایی که این دو تیم در مسجدسلیمان به مصاف یکدیگر می روند و برنده تا حد زیادی خیال خود را از بقا راحت می کند. سپس سپیدرود در ورزشگاه سردار جنگل در شمال کشور با نساجی روبه رو میشود و نفت در تهران با پیکان دیدار می کند.

 

هر چه هست شاگردان نادر دست‌نشان باید تا قبل از فرا رسیدن هفته آخر کار خود را به اتمام برسانند. بازی آخر آنها در ورزشگاه آزادی برابر استقلال تهرانی است که در کورس مدعیان قرار دارد و به احتمال فراوان هفته آخر برای قهرمان شدن می‌جنگد. شاگردان فیروز کریمی هم در خانه پذیرای ذوب آهن هستند و برای برد امید زیادی دارند.
با توجه به شرایط فعلی سپیدرود باید وضعیت روحیه آنها را نسبت به نفت بهتر بدانیم. آنها امتیازات خوبی به دست آورده اند و از طرفی سرمربی با تجربه این تیم با کنار گذاشتن چند بازیکن اشباع شده، نیروی جوانی را به سپیدرود اضافه کرده و از این طریق به دنبال ماندن در لیگ هجدهم است. هر چه هست باید منتظر ماند و دید که آیا سپیدرود در کنار هوادارانش با این نیروی بزرگ جوانی شادی را به سکوهای سردار جنگل منتقل می کند یا باید در انتظار حضور آنها در لیگ دسته اول بود.

دیدگاه‌ها