کد خبر : 1606344 | 01 اردیبهشت 1398 ساعت 15:06 | 15.8K بازدید | 0 دیدگاه

خوش‌خبر: نه پول اضافی داریم، نه تمرین را تعطیل می‌کنیم

والیبال ایران و دردسر بزرگ برای سفر به آمریکا

تیم ملی والیبال ایران برای دریافت ویزای آمریکا با مشکلاتی مواجه شده و فدراسیون نمی‌خواهد زیر بار شرایطی که آمریکایی‌ها قرار دادند، برود.

والیبال ایران و دردسر بزرگ برای سفر به آمریکا

به گزارش "ورزش سه"، فدراسیون جهانی والیبال میزبانی مرحله نهایی لیگ ملت‌ها را تا سال 2021 به آمریکا واگذار کرده و همه کشورهای حاضر در گروه یک لیگ ملت‌ها باید هر ساله قبل از شروع مرحله مقدماتی برای ویزای این کشور اقدام کنند تا در صورت قرار گرفتن در میان 6 تیم پایانی بتوانند به آمریکا سفر کنند.
با توجه به اتفاقات سیاسی در چند سال اخیر گرفتن این ویزا برای ملی پوشان والیبال به یک معضل تبدیل شده؛ چون آمریکایی‌ها هر ساله دردسرهای زیادی را برای اعطای ویزا به والیبالیست های ایرانی فراهم می کنند.


چند هفته قبل افشین داوری، سرپرست فدراسیون والیبال در جریان اجلاس فدراسیون جهانی با رییس فدراسیون آمریکا دیدار و گفت و گو کرد؛ ملاقاتی که گفته می شد تاثیر مثبتی داشته و طرف آمریکایی وعده داده روند دریافت ویزا برای ایران آسان تر شود.


حالا بعد از گذشت چند هفته گویا بازهم شرایط دریافت ویزا مثل گذشته اعلام شده؛ اتفاقی که با واکنش فدراسیون ایران همراه بوده است.


برای اطلاع از جزییات این ماجرا و تصمیم نهایی فدراسیون والیبال ایران با سرپرست تیم ملی تماس گرفتیم. امیر خوش خبر در این باره به خبرنگار "ورزش سه" گفت: سال گذشته ما لیست 40 نفره ای را به سفارت آمریکا اعلام کردیم و همه این 40 نفر مجبور شدند به دوبی بروند و در سفارت از آنها چشم نگاری، انگشت نگاری و مصاحبه صورت گرفت. در نهایت هم به 3 نفر یعنی من، معنوی نژاد و سال افزون ویزا داده نشد. هیچ توضیحی هم درباره اینکه چرا این اتفاق رخ داده، به ما ندادند. با توجه به اینکه تا 3 سال میزبانی مرحله نهایی به آمریکا اعطا شده، ما امسال تصمیم گرفتیم این شرایط را با مذاکره تغییر دهیم. در اجلاسی که چند هفته قبل سرپرست فدراسیون در آن حاضر بود، با رییس فدراسیون آمریکا مذاکره کرد و قول گرفت که شرایط تسهیل شود.


وی افزود: با توجه به اینکه اکثر بازیکنان و مربیان ما از سال قبل مدارکشان در سفارت آمریکا هست، پیشنهاد دادیم فقط یک نفر پاسپورت ها را به سفارت ببرد و فقط آنهایی که سال گذشته در لیست نبودند، به دوبی بروند. ما منتظر بودیم تا این اتفاق رخ دهد که چند روز قبل ایمیلی از سفارت آمریکا دریافت کردیم و به ما در چند گروه 10 نفره طی روزهای 2 تا 4 اردیبهشت وقت مصاحبه دادند. از این اتفاق تعجب کردیم و آن را به اطلاع فدراسیون آمریکا رساندیم. آنها هم قول پیگیری دادند و کدهای ما را گرفتند تا خبر بدهند. در هر صورت ما حاضر نیستیم هر سال چند روز تمرینات را تعطیل کنیم و به دوبی برویم؛ آن هم در شرایطی که اصلا معلوم نیست تیم به مرحله نهایی صعود می‌کند یا خیر.


سرپرست تیم ملی والیبال بیان داشت: کولاکوویچ به ما اعلام کرد اگر قرار باشد یک هفته تمرینات را به خاطر حضور در سفارت آمریکا تعطیل کنیم، دوباره باید کارمان را از صفر شروع کنیم. در ضمن این سفر برای ما هزینه گزافی خواهد داشت و با توجه به اینکه مشخص نیست حتما به مرحله نهایی صعود کنیم، نمی‌خواهیم زیر بار چنین هزینه‌ای برویم. هم اکنون منتظر خبر فدراسیون آمریکا هستیم و قطعا در روزهای آینده که به ما وقت داده بودند، به دوبی نخواهیم رفت.


خوش خبر در ادامه خاطرنشان کرد: ما طبق قوانین FIVB‌ عمل کردیم. کشوری که میزبانی را دریافت کرده، باید در نهایت احترام شرایط حضور سایر تیم ها را فراهم کند. رفتار آمریکایی‌ها مثل این می‌ماند که وقتی آنها می‌خواهند به ایران بیایند، ما بگوییم بروید از سفارت ایران در بنگلادش ویزا بگیرید و در آخر هم گزینشی عمل کنیم و بگوییم مثلا به اندرسون ویزا نمی‌دهیم!

دیدگاه‌ها