کد خبر : 1606553 | 02 اردیبهشت 1398 ساعت 16:59 | 12.7K بازدید | 0 دیدگاه

هیجان واقعی فوتبال در هفته یکی مانده به آخر

هفته سی و سوم لیگ یک؛ فراتر از لیگ برتر

سه شنبه سوم اردیبهشت (فردا) لیگ آزادگان موسوم به لیگ یک با هفت دیدار همزمان آغاز خواهد شد که 5 دیدار از جمع این 7 بازی نقش مهمی در تعیین تیم های صعود و سقوط کننده خواهند داشت .

هفته سی و سوم لیگ یک؛ فراتر از لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"،  با نزدیک شدن به اتمام رقابت های لیگ یک بازی ها جنبه بسیار حساس تری به خود گرفته است و حالا در حالی که  در فاصله دو هفته به پایان لیگ باقی مانده است. 4 تیم ( گل گهر سیرجان ، شاهین شهرداری بوشهر، گل ریحان البرز، آلومینیوم اراک ) به ترتیب بیشترین احتمال صعود به لیگ برتر را دارند و این در حالی است که  دو تیم از جمع این چهار تیم به لیگ برتر صعود خواهد کرد. اما در انتهای جدول از بین تیم های (شهرداری ماهشهر، کارون اروند خرمشهر و شهرداری تبریز) یک تیم سقوط خواهد کرد که با توجه به جدول رده بندی فعلا شهرداری تبریز بیشترین احتمال سقوط را دارد اما هنوز هیچ پیش بینی دقیقی  نمی توان در این خصوص انجام داد.


 احتمالا بعد از اتمام هفته سی و سوم بسیاری از معادلات این جدول حل خواهد شد. به این ترتیب فردا راس ساعت 17:00 7 بازی به صورت همزمان در شهرهای مختلف ایران  برگزار می شود که از اهمیت بالای برخوردار است .

 


گل گهرسیرجان - شهرداری ماهشهر - ساعت ۱۷ - ورزشگاه امام علی سیرجان
در یکی از مهم ترین و حساس ترین  بازی های این هفته گل گهر سیرجان در ورزشگاه  امام علی سیرجان به قضاوت مهدی سید علی باید به مصاف شهرداری ماهشهر برود. دیداری که بین دو تیم صدرنشین و قعر نشین لیگ برگزار خواهد شد .شاید با پایان یافتن این بازی یکی از تیم های صعود کننده و تنها تیم سقوط کننده مشخص شود . از همین رو قضاوت این دیدار را به یکی از داوران مطرح لیگ برتر سپرده اند .شاگردان  وینکو بگوویچ در صورت شکست حریف می توانند جشن صعود را در شهر سیرجان به پا کنند. آنها به خوبی می دانند که جایگاه تیم رقیب نباید باعث آن شود که تصور کنند برنده این بازی هستند. فردا وینکو می تواند به قهرمان شهر سیرجان بدل شود.

 


سرخپوشان پاکدشت - شاهین شهرداری بوشهر - ساعت ۱۷ - ورزشگاه پاس قوامین
در یکی از تعیین کننده ترین دیدارهای این هفته دو تیم  سرخ پوشان پاکدشت و شاهین شهرداری با هم دیدار می کنند . از طرفی شاگردان مهدی پاشازاده با پذیرفتن شکست درهفته گذشته مقابل گل ریحان البرز عملا شانسی برای صعود ندارند اما از طرف دیگر شاهین شهرداری بوشهر در آخرین دیدار خود در لیگ محکوم به برد سرخ پوشان است تا با خیال راحت تر هفته آخر را به تماشا بنشیند و یا به قول ویسی جشن صعود را در ساحل زیبای بوشهر برپا کنند.
این درحالی است که اگر این تیم موفق به برد سرخ پوشان شود هنوز نمی تواند به صعودش به لیگ برترمطمئن باشد و بستگی به نتایج تیم فوتبال گل ریحان البرز دارد. اما این را هم باید در نظر داشته باشیم که در صورت اینکه  شاگردان ویسی نتوانند از سد سرخ پوشان بگذرند امید هایشان بسیار کمرنگ  خواهد شد .به همین جهت این بازی برای شاهین شهرداری بوشهر حکم مرگ و زندگی را دارد.  این دیدار آن قدر حساس است تا قضاوت این بازی را به یکی از بهترین داوران آسیا و اقیانوسیه علیرضا فغانی، سپرده اند  تا اشتباهات به حداقل برسد.

 

شهرداری تبریز - گل ریحان البرز - ساعت ۱۷ - استادیوم اختصاصی شهرداری تبریز
یکی دیگر از بازی های بسیار تعیین کننده در صدر و قعر جدول در شهر تبریز برگزار می شود  جایی که دو تیم شهرداری تبریز و گل ریحان البرز باید به مصاف هم بروند.شهرداری تبریز از 28 بازی 25 امتیازی است و در صورت پیروزی در این مصاف حساس  از سقوط نجات پیدا می کند. اما از طرفی آنها باید به دیدار تیمی بروند که در صورت پیروزی در دو هفته پایانی می تواند جواز صعود به لیگ برتر را به دست بیاورد. شاگردان مجتبی حسینی  در آخرین هفته باید به مصاف گل گهر سیرجان بروند که در صورت پیروزی در این هفته صعودش به لیگ برتر مسجل می شود و مجتبی حسینی به دنبال آن است تا با پیروزی در دو دیدار متوالی صعودش را به لیگ برتر مسجل کند.این دیدار هم راس ساعت 17:00 در ورزشگاه اختصاصی شهرداری تبریز به قضاوت حسین اکرمی برگزار خواهد شد.

 


بادران تهران - آلومینیوم اراک - ساعت ۱۷ - ورزشگاه غدیر تهران
از تیم های دیگری که هنوز امیدوار به صعود هستند تیم فوتبال آلومینیوم اراک است که هفته گذشته  بعد از 12 هفته متوالی در حساس ترین مقطع فصل شکست تلخی را در انزلی متحمل شد تا تمام زحمات این تیم در برابر ملوان در شهر انزلی  بر باد رود .اما با این وجود آنها هنوز اندک شانسی برای صعود دارند. حالا این تیم باید به مصاف بادران برود که  از فرهاد کاظمی روی نیمکت خود  بهره می برد. فراز کمالوند و فرهاد کاظمی هر کدام می توانستند به عنوان تیم های صعود کننده خودشان را مطرح کنند اما هر دو تیم در مقطعی نتوانستند تمرکز تیمشان را حفظ کنند.

 


اروند خرمشهر - قشقایی شیراز - ساعت ۱۷ - ورزشگاه نفت و گاز اروندان خرمشهر
 در خرمشهر شاگردان هومن افاضلی باید  به مصاف قشقایی شیراز برود که انگیزه جدولی زیادی ندارد و کارون اروند خرمهشر می تواند با پیروزی در این بازی خیال خودش را از بقا در لیگ یک راحت کند . این در حالی است که مربی  کارون طی مصاحبه ای از پشت پرده های لیگ یک صحبت کرد و اعتقاد داشت اگر این مشکلات نبود جایگاه این تیم به طوری نبود که  حالا باید دغدغه سقوط به لیگ دوم را داشته باشند.
آنها در آخرین دیدار خانگی در ورزشگاه نفت و گاز اروند خرمشهر به قضاوت حسین زیاری رو در روی قشقایی شیراز قرار خواهد گرفت . افاضلی در هفته آخر باید شاگردانش را در شهر بابل به دیدار خونه به خونه بفرستد.

 


مس رفسنجان - خونه به خونه بابل - ساعت ۱۷ - ورزشگاه شهدا رفسنجان
در دیگر دیدارهای این هفته که تاثیر زیادی روی جدول رده بندی ندارد، بازی تیم های مس رفسنجان و خونه به خونه است که با توجه به اینکه خونه به خونه در هفته گذشته به یک پیروزی شیرین  دست یافت دیگر خطری این تیم را تهدید نمی کند. این بازی در ورزشگاه شهدا رفسنجان به قضاوت احمد محمدی همزمان با دیگر دیدارهای این هفته برگزار خواهد شد.

 


فجرسپاسی شیراز – مس کرمان - ساعت ۱۷ - استادیوم شهید دستغیب شیراز
 در یکی  دیگر از بازی هایی که در تعیین تیم های صعود و سقوط کننده تاثیری ندارد  دیدار تیم های فجر سپاسی و مس کرمان است که باید درمقابل هم قرار بگیرند. مس کرمان که در برهه‌ای حتی صدرنشین جدول شد به ناگاه در نیم فصل دوم دچار حاشیه شد تا دست نشان جایش را به برادران حسین خانی بدهد.از طرفی دیگر گرچه مهابادی  توانست تاثیر مثبتی بر روند حرکتی فجر سپاسی بگذارد اما پتانسیل این تیم برای صعود به لیگ برتر کافی نبود. این دو تیم در ورزشگاه شهید دستغیب شیراز به قضاوت امیرایار به مصاف هم می روند .

 


 به هرحال لیگ یک با تمام حواشی و کم وکاستی هایش هفته های آخرش را سپری می کند و این هفته وقتی به اتمام برسد ممکن است تکلیف بسیاری از مجهولات این لیگ مشخص شود که باید منتظر بمانیم و ببینیم در پایان این ماراتن 34 هفته ای چه سرنوشتی رقم خواهد خورد.

دیدگاه‌ها