کد خبر : 1606605 | 02 اردیبهشت 1398 ساعت 22:00 | 190.2K بازدید | 0 دیدگاه

سرخ‌ها فرصت‌سوزی کردند، سوما به سیبل زد

الاهلی 2 پرسپولیس 1؛ باز هم اما و اگر

شاگردان برانکو بعد از فرصت سوزی پیاپی خصوصا در نیمه اول در نهایت با شکست دو بر یک از این جدال خارج شدند.

الاهلی 2 پرسپولیس 1؛ باز هم اما و اگر

به گزارش "ورزش سه"، بعد از برتری دو گله در بازی رفت، اینبار شاگردان برانکو ایوانکوویچ در جدال برگشت با نتیجه دو بر یک شکست خوردند تا شرایط برای صعود آنها سخت شود.


البته در این دیدار شجاع خلیل زاده که با دریافت کارت زرد از دیدار بعدی محروم شد، توانست با گل خود امیدها را در اردوگاه این تیم حفظ کند و در صورتی که شرایط صعود به دیدارهای رو در رو کشیده شود، پرسپولیس شرایط بهتری خواهد داشت.


استادیوم:   راشد آل مکتوم بن راشد                         
تماشاگر: حدود 3 هزار نفر
داور: ما نینگ                    
کمک داور:   کاو یی – شی ژانگ

 


ترکیب الاهلی عربستان:


محمد العویس
سعید المولد
محمد ال فتیل
سانتوس
حسین عبدالغنی
پائولو دیاز
نوح الموسی
سلمان الموشر
عبدالرحمن غریب
 
جانینی
عمر سوما
سرمربی: یوسف عنبر

 

 

ترکیب پرسپولیس:


علیرضا بیرانوند
سیدجلال حسینی
محمد نادری
شجاع خلیل زاده
مهدی شیری
کمال کامیابی نیا
احمد نوراللهی
بشار رسن ( دقیقه 59، سروش رفیعی)
سیامک نعمتی
علی علیپور
مهدی ترابی
سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

 

 

گل:

الاهلی عربستان 1 پرسپولیس 0 : (عمر سوما، دقیقه 31): عمر سوما، مهاجم سوریه ای الاهلی از روی نقطه پنالتی، سمت راست دروازه پرسپولیس را نشانه گرفت و این ضربه را دور از دستان بیرانوند به گل اول سبزپوشان تبدیل کرد.

الاهلی عربستان 2 پرسپولیس 0 : (دقیقه 63، عمر سوما): ضربه ایستگاهی دیدنی عمر سوما بار دیگر علیرضا بیرانوند را تسلیم کرد تا این مهاجم سوری بار دیگر نمایش موفقی برابر پرسپولیس از خود به جا بگذارد.

الاهلی 2 پرسپولیس 1: (دقیقه 90، شجاع خلیل زاده): ارسال ضربه ایستگاهی از سوی سروش رفیعی با ضربه سر شجاع خلیل زاده به تک گل پرسپولیس تبدیل شود.

 

 

شرح نیمه اول:


پرسپولیس همانند بازی رفت توانست در دقایق ابتدایی برتر از حریف خود ظاهر شود و با حرکات بشار رسن، مهدی ترابی و سیامک نعمتی، از خط دفاعی الاهلی بارها عبور کند اما فرصت هایی مناسب که نصیب این تیم شد با بی دقتی بازیکنان راهی به دروازه نیافت.
در سمت مقابل اما الاهلی با سود بردن از ضدحمله توانست خط دفاعی پرسپولیس را بشکند و بیرانوند را مجبور به خطای پنالتی کرد و در نهایت سوما دروازه سرخ‌ها را گشود.
بعد از گل نیز الاهلی توانست چند موقعیت مناسب ایجاد کند اما اینبار خط دفاعی و بیرانوند مانع از این شدند تا اختلاف بیشتر از این شود.
در دقایق پایانی نیز چند موقعیت مناسب نصیب پرسپولیس شد که شوتزنی نوراللهی و کات‌بک‌هایی که به مقصد نرسیدند مانع از شکل گیری گل شد.

 

دقایق حساس:

 

دقیقه 5: حرکت بشار رسن از سمت راست با ورود او به محوطه جریمه و ضربه اش همراه شد که دروازه بان الاهلی توپ را رد کرد.

دقیقه 7: مهدی ترابی بعد از حرکت تکنیکی در محوطه جریمه و کات بک او برای نعمتی با ضربه این بازیکن و برخورد به مدافع الاهلی فرصت مناسب گلزنی را از سرخپوشان گرفت.

دقیقه 11: حرکت تکنیکی نوراللهی و ضربه او از پشت محوطه جریمه دیگر موقعیت پرسپولیس را شکل داد که اینبار توپ از کنار دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 27: ضربه ایستگاهی از موقعیت مناسب چسبیده به خط محوطه جریمه با ضربه مهدی ترابی با اختلاف کمی راهی اوت شد.

دقیقه 30: فرار عبدالرحمن غریب پشت محوطه جریمه با ورود این بازیکن به داخل محوطه همراه شد که بیرانوند در آخرین لحظه با خطا روی این بازیکن، الاهلی را صاحب پنالتی کرد.

دقیقه 47: طی یک اتفاق توپ در شش قدم به سوما رسید و این بازیکن در وضعیت نامتعادل ضربه اش را نواخت که بیرانوند آن را راهی کرنر کرد.

دقیقه 51: ضربه زمینی علیپور از زاویه بسته با دفع دروازه بان الاهلی راهی کرنر شد.

دقیقه 56: ریباند ضربه ایستگاهی پشت محوطه برای الاهلی به سوما رسید و ضربه والی خطرناک این مهاجم را بیرانوند راهی کرنر کرد.

دقیقه 61: فرار مهدی شیری و عبور از مدافع پیش رو با کات بک او فرصت مناسبی را نصیب علیپور کرد که ضربه عجیب این بازیکن راهی به دروازه نیافت.

دقیقه 73: حرکت دیدنی سیامک نعمتی و ضربه او با واکنش موفق دروازه بان الاهلی راهی کرنر شد.

دقیقه 88: شوت سروش رفیعی از سمت چپ، با واکنش دروازه بان الاهلی راهی به دروازه نیافت و با دفع او همراه شد.

 

نکات ویژه


علی علیپور طی دو  دیدار اخیر مقابل الاهلی عربستان دو گل به ثمر رسانده و امیدوار است در این دیدار نیز موفق به گلزنی برابر نماینده عربستان شود.


ماریو بودیمیر به دلیل مصدومیت در این دیدار برای پرسپولیس به میدان نرفته است.


شجاع خلیل زاده نیز تاکنون دو گل برابر الاهلی عربستان ثبت کرده است و گل قبلی او مقابل این حریف که با ضربه آکروباتیک به ثبت رسید، برترین گل هفته لیگ قهرمانان از نگاه مخاطبان انتخاب شد.


علیرضا بیرانوند برابر الاهلی در دیدار قبلی موفق به ثبت اولین کلین شیت خود در این فصل از رقابت‌ها شد. او امیدوار است با تکرار درخشش در این دیدار برای دستیابی به عنوانی که فصل گذشته در آن ناکام ماند، امیدوارتر شود.


پرسپولیس در بازی‌های قبل در رقابت‌های آسیایی تا به امروز موفق شده ۷۹ بار دروازه حریفان آسیایی خود را  باز کنند و با به ثمر رسیدن اولین گل  در برابر الاهلی عربستان می توانند گل‌های زده خود را در این رقابت ها به عدد  ۸۰ برسانند.


یاسر المسیلیم، حسین المقهوری و عبدالفتاح عسیری 3 بازیکن کلیدی الاهلی در دیدار با پرسپولیس غایب هستند.


علی علیپور مهاجم پرسپولیس تنها یک گل کمتر از طارمی در آسیا دارد  اگر امشب بتواند مقابل الاهلی گلزنی کند با 8 گل زده در آسیا می‌تواند به رکورد مهدی طارمی برسد.


برانکو در ۴ سال گذشته که روی نیمکت پرسپولیس نشسته، ۹ بار در لیگ قهرمانان با تیم های عربستانی بازی کرده و بازی برابر الاهلی دهمین تقابل او با تیم های عربستانی است. تا قبل از این بازی، ۳ پیروزی،۴ تساوی و ۲ باخت برای تیم برانکو در برابر عربستانی ها به ثبت رسیده است که در صورت برد پرسپولیس در برابر الاهلی، آمار پیروزی های برانکو مقابل عربستانی ها به عدد ۴ خواهد رسید.


تیم الاهلی تاکنون ۱۹ بار به مصاف تیم های ایرانی رفته که سهم این تیم از این ۱۹ دیدار ۹ برد، ۶ باخت و ۴ تساوی بوده است.


پرسپولیس تاکنون ۱۸ دیدار با تیم های عربستانی داشته که از این ۱۸ دیدار ۶ دیدار را برده، ۶ دیدار را باخته و ۶ بار هم بازی با تساوی به پایان رسیده است.


تیم های ایرانی و عربستانی ۹۷ بار در طول تاریخ به مصاف هم رفته اند که این ۹۷ بازی در ۴۲ دیدار با پیروزی ایرانی ها و ۳۷ بار با پیروزی عربستانی ها و ۱۸ بار نیز با تساوی به اتمام رسیده است.

 

 

حواشی:


*پسر برانکو ایوانکوویچ که از نظر او مهره شانسش محسوب می‌شود، هم از کرواسی به دبی آمده تا در آستانه این بازی حساس در کنار پدر خود باشد.
*همانند دیدار رفت دو تیم، با توجه به حضور پررنگ ایرانیان در امارات، حمایت مناسبی از پرسپولیس در دیدار امروز شده است.
*علی کریمی، اسطوره فوتبال پرسپولیس نیز که در سفر به دبی سرخپوشان را همراهی کرده بود، در بازی امروز نیز در جایگاه ویژه حضور یافته است.
*پیش از بازی، باشگاه الاهلی عربستان با چاپ بلیت این دیدار بدون نشان ستاره روی لوگوی پرسپولیس باعث اعتراض این تیم شده بود.

 

بازیکن برتر:


عمر سوما بار دیگر با نمایشی برتر مقابل مدافعان پرسپولیس توانست با دبل خود نقش اول پیروزی الاهلی در این بازی را به خود اختصاص دهد.


مهاجم سوری که طی چند هفته اخیر شایعات و حواشی زیادی را پشت سر گذاشته و صحبت از جدایی او از جمع سبزقباها به صورت جدی شنیده می‌شود، در این دیدار با ضربه ایستگاهی دیدنی خود مهر پیروزی تیمش را به ثبت رساند. او گل اول بازی را نیز از روی ضربه ایستگاهی به نام خود کرده بود.

 

اتفاق ویژه


بعد از موفقیت‌های پرسپولیس در ابتدای سال 98، آنها با شروع اردیبهشت که موقعیت آنها در سه جام مشخص خواهد شد، به اولین شکست سال جدید رسیدند.


شاگردان برانکو هرچند در نیمه اول فرصت های مناسبی را برای برتری مقابل حریف داشتند، اما در نهایت با فرصت سوزی بزرگ این شانس را به الاهلی دادند تا به گل های برتری دست یابد و اکنون شرایط صعود در این گروه برای دو هفته باقیمانده پیچیده شده است.

دیدگاه‌ها