کد خبر : 1606664 | 02 اردیبهشت 1398 ساعت 22:57 | 29.4K بازدید | 0 دیدگاه

درخشش بشار و منشا تکرار نشد؛

دو تعویضه‌ی برانکو؛ ناکام در تکرار خاطره

سرمربی پرسپولیس یک بار دیگر مقابل الاهلی عربستان از تعویض های همزمان استفاده کرد اما این بار مثل دو سال قبل، نتیجه بازی به سود سرخپوشان عوض نشد.

دو تعویضه‌ی برانکو؛ ناکام در تکرار خاطره

به گزارش ورزش سه، تیم فوتبال پرسپولیس ایران در چهارمین هفته از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در شهر دبی مقابل الاهلی عربستان قرار گرفت. این دیدار با توجه به نزدیک بودن امتیازات تیم های گروه D از حساسیت بسیاری برخوردار بود. پرسپولیس 4 امتیازی نیاز به یک پیروزی دوباره مقابل الاهلی داشت تا وضعیت خود را برای صعود به مرحله حذفی بهبود بخشد اما الاهلی هم که با 3 امتیاز در قعر جدول قرار داشت، به دنبال انتقام و گرفتن سه امتیاز دیدار با پرسپولیس بود.

 

در نیمه اول این بازی و در حالی که پرسپولیس چند موقعیت خوب روی دروازه الاهلی خلق کرده بود، یک ضد حمله سریع از سبزپوشان عربستانی منجر به خطای پنالتی به سود این تیم شد و عمر السومه این ضربه را تبدیل به گل کرد. در نیمه دوم هم پرسپولیسی ها تلاش هایی برای زدن گل تساوی انجام دادند ولی به جای آنها، عمر السومه بود که دومین گل خود و تیمش را به ثمر رساند.


ثانیه هایی قبل از اینکه ضربه ایستگاهی زیبای این مهاجم سوریه ای تبدیل به گل شود، برانکو ایوانکوویچ دو بازیکن خود را تعویض کرد تا نتیجه را برای پرسپولیس برگرداند. محمد امین اسدی و امید عالیشاه انتخاب های دوم و سوم برانکو برای تغییر روند این بازی بودند.  این تغییرها در نهایت برای پرسپولیس فقط یک گل به همراه داشت و نیاز پرسپولیس را به صورت کامل برطرف نکرد.

 

اما این اولین باری نبود که سرمربی پرسپولیس مقابل الاهلی تعویض های همزمان را در دستور کار قرار می داد. اولین تقابل پرسپولیس با الاهلی در سال 2017 هم که در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا بود، در شرایطی دنبال می شد که الاهلی با 2 گل از پرسپولیس جلو افتاده بود و در این موقعیت، برانکو ایوانکوویچ سه بازیکن را در زمان تقریبا مشابه به زمین فرستاد. کمال کامیابی نیا، بشار رسن و گادوین منشا بازیکنانی بودند که از طرف برانکو برای بهبود وضعیت پرسپولیس به زمین رفتند و تاثیر بسزایی هم داشتند. بشار با ارسال خود پایه گذار گل اول سرخپوشان شد و منشا هم با یک شوت، دومین گل پرسپولیس را به ثمر رساند تا پرسپولیس از باخت در آن بازی مهم بگریزد.

 

امشب اما دو تعویض برانکو در چهارمین رویارویی با الاهلی جواب لازم را نداد و بازیکنان تعویضی پس از ورود به زمین موفق به تغییر محسوس روند بازی و تغییر نتیجه نشدند.

دیدگاه‌ها