کد خبر : 1606986 | 04 اردیبهشت 1398 ساعت 12:12 | 33.3K بازدید | 0 دیدگاه

پینگ‎پنگ‎بازان ایران در مسابقات قهرمانی جهان

پرونده تنیس روی میز ایران در مسابقات قهرمانی جهانی درحالی خیلی زود بسته شد که نمایندگان اعزامی ایران نسبت به دوره پیش هیچ پیشرفتی نداشتند؛ «درجا» و «پسرفت» تنها نتیجه این حضور بود.

 پینگ‎پنگ‎بازان ایران در مسابقات قهرمانی جهان

به گزارش ورزش سه و به نقل از مهر، مسابقات تنیس روی میز قهرمانی جهان که از یکشنبه به میزبانی بوداپست مجارستان آغاز شد، امروز چهارشنبه با برگزاری دیدارهای روز چهارم پیگیری می‌شود در حالی که نام هیچ از بازیکنان اعزامی ایران در برنامه دیدارهای امروز و روزهای پیش رو قرار ندارد. آنها تا روز سوم بیشتر نتوانستند در این مسابقات دوام بیاورند و خیلی زود به کار خود پایان دادند.

 

پرونده تنیس روی میز ایران در مسابقات قهرمانی جهان با شکست و حذف نیما عالمیان در جدول ۶۴ نفره انفرادی بسته شد؛ نیما عالمیان که در اولین دیدار خود «اوستوودر» از هلند را شکست داده بود، در این جدول مقابل «کوادری آرونا» نفر ۲۳ رنکینگ جهانی از نیجریه شکست خورد و از گردونه مسابقات کنار رفت.

 

نیما عالمیان که به عنوان بهترین پینگ پنگ باز ایرانی در رنکینگ جهانی در مسابقات قهرمانی جهان شرکت داشت؛ در حالی در جدول ۶۴ نفره حذف شد که در دوره پیشین این رقابت‌ها هم در همین مرحله به کار خود پایان داده بود. در آن دوره مسابقات که به میزبانی آلمان برگزار شد، نوشاد عالمیان هم تا جمع ۶۴ بازیکن برتر مسابقات بالا آمد برخلاف این دوره که نتوانست صعودی داشته باشد.

 

نوشاد عالمیان که همچون برادرش به خاطر موقعیت مناسب در رنکینگ جهانی از برگزاری دیدارهای مقدماتی معاف شده بود، اولین دیدار خود را در جدول ۱۲۸ نفره برگزار کرد. وی در این بازی مقابل «دنی کوزول» باخت و با یک بازی و یک شکست از گردونه رقابت‌ها کنار رفت. نوشاد در حالی مقابل این بازیکن اسلوونیایی متحمل شکست شد که طبق آخرین رنکینگ جهانی در رده ۶۳ قرار داشت اما حریفش جایگاه ۹۹ را در اختیار داشت اما با عملکردی دور از انتظار نتیجه مقابل این بازیکن را واگذار کرد.

 

صعود به جدول ۶۴ نفره بهترین نتیجه پینگ پنگ بازان در ادوار مختلف مسابقات قهرمانی جهان است که در این دوره فقط توسط نیما عالمیان تکرار شد. میعاد لطفی و امیرحسین هدایی دیگر نمایندگان اعزامی ایران بودند که خیلی قبل تر از این جدول و در مرحله مقدماتی حذف شدند. هدایی که اولین حضور در مسابقات جهانی را تجربه می‌کرد و لطفی هر یک با یک برد و یک باخت نتوانستند از گروه‌های خود صعود کنند و حذف شدند.

 

در بخش بانوان هم تا پیش از این دوره مسابقات قهرمانی جهان و در بهترین نتیجه، نمایندگان ایران تا جدول ۱۲۸ نفره صعود داشتند. مهشید اشتری در دوره پیشین این رقابت‌ها وارد این جدول شد اما امسال در مرحله مقدماتی حذف شد. البته ندا شهسواری موفق شد بعد از صعود از مرحله مقدماتی تا جدول ۱۲۸ نفره پیش روی کند اما وی در این مرحله مقابل حریفی از هنگ کنگ باخت و حذف شد.

 

در واقع شاید ندا شهسواری را بتوان به نوعی موفق ترین بازیکن ایران در مسابقات ۲۰۱۹ تنیس روی میز قهرمانی جهانی معرفی کرد حداقل به این دلیل که نسبت به دوره گذشته عملکرد بهترین داشت. شهسواری دوره قبل در مرحله گروهی حذف شد اما امسال این مرحله را با موفقیت به پایان رساند.

 

بدین ترتیب پرونده ۶ پینگ پنگ باز اعزامی ایران به مسابقات قهرمانی جهان و در بخش مردان و بانوان این رقابت‌ها، بسته شد در حالی که نتایج به دست آمده پیشرفتی را نسبت به دوره قبل نداشت. صعود به جدول ۶۴ نفره در بخش مردان و جدول ۱۲۸ نفره در بخش بانوان، بهترین نتیجه‌ای که در ادوار گذشته هم به دست آمده بود اما در این دوره بازیکنانی مانند نوشاد عالمیان و مهشید اشتری نتوانستند آن را تکرار کنند، نیما عالمیان هم درجا زد. فقط ندا شهسواری نسبت به دوره قبل نتوانست یک مرحله بالاتر بیاید. این بازیکن هم اما نتوانست صعودی بیشتر از ادوار گذشته و دیگر بازیکنان را داشته باشد.

 

 در بخش دوبل مسابقات تنیس روی میز قهرمانی جهان هم تیم‌های ایران خیلی زود و نهایت با انجام دو بازی به کار خود پایان دادند. در این بخش از مسابقات تیم دو نفره نوشاد و نیما عالمیان در مرحله یک شانزدهم نهایی حذف شد، ترکیب امیر حسین هدایی و میعاد لطفی در اولین دیدار خود مقابل اوکراین شکست خورد و نتوانست به دور دوم راه یابد. تیم دو نفره ندا شهسواری و مهشید اشتری بعد از کسب یک پیروزی در مرحله مقدماتی، مقابل تیم لهستان باخت و از صعود به مرحله یک شانزدهم نهایی بازماند.

دیدگاه‌ها