کد خبر : 1607000 | 04 اردیبهشت 1398 ساعت 12:48 | 21.8K بازدید | 0 دیدگاه

یا صدرنشین یا دوم؛ همگی در موقعیت صعود

وضعیت عربستانی ها در گروه های چهارگانه ACL

چهار نماینده عربستان در این فصل از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا با وجود تقویم بسیار فشرده ای که داشتند از موقعیت بسیار مطلوبی در جدول برخوردار هستند.

وضعیت عربستانی ها در گروه های چهارگانه ACL

به گزارش "ورزش سه"، درست برخلاف سهمیه های ایران در فصل 2019 لیگ قهرمانان آسیا که تنها ذوب آهن از جایگاه مطمئنی در گروه A برخوردار است اما سرخابی های پایتخت تنها نیاز به معجزه برای صعود از گروه های C و D دارند، چهار نماینده عربستان با وجود تقویم بسیار فشرده از شرایط بسیار مطلوبی در گروه های چهارگانه غرب آسیا برخوردار و همگی در موقعیت صعود قرار دارند.


باشگاه های سعودی که بنا به تقویم فشرده در سال جاری حتی در فیفادی همین طور هم زمان با جام ملت های آسیا 2019 بدون استراحت بازی های باشگاهی را برگزار کردند به خاطر شرایط لجستیکی مناسب توانستند در معتبرترین تورنمنت قاره کهن نمایش های درخور توجهی ارائه و همگی در گروه های خود یا صدرنشین یا تیم دوم جدول لقب بگیرند تا موقعیت خوبی در راه صعود به مرحله بعد داشته باشند. به همین بهانه نگاهی انداختیم به نماینده های عربستان و جایگاه شان در گروه های چهارگانه که عملکردی به مراتب بهتر از ایرانی ها ثبت کردند.


گروه A
النصر شانس دوم صعود


تنها گروهی که نماینده ایران بالاتر از نماینده سعودی ها در جدول قرار گرفته، همین گروه است. علیرضا منصوریان و شاگردانش با سه برد، یک تساوی و 10 امتیاز صعودشان را مسجل کردند تا در دو بازی باقیمانده برای صدرنشینی بجنگند. بعد از نماینده اصفهانی فوتبال ایران النصر توانست با دو برد متوالی برابر الزورا جان دوباره ای گرفته و شانس دوم صعود لقب بگیرد. صدرنشین حال حاضر لیگ عربستان و یکی از اصلی ترین مدعیان قهرمانی به یکباره از خواب زمستانی در آسیا بیدار شد تا روی ویتوریا پرتغالی در آستانه موفقیتی بزرگ با صعود به مرحله دوم قرار بگیرد.

 

1400461


***


گروه B
ببرهای زرد بیدار شدند


الاتحاد در یکی از بحرانی ترین فصول فوتبالی خود در لیگ عربستان، چهره ای متفاوت از خود در بازگشت به لیگ قهرمانان آسیا ارائه داد و تا پایان شب چهارم مرحله گروهی با کسب 7 امتیاز در جایگاه دوم این گروه قرار گرفت. ببرهای زرد جده که در لیگ عربستان جزو تیم های انتهای جدول هستند و با تغییرات متوالی مربی نتوانستند به بحران های داخلی خود پایان دهند در ACL با تکیه بر ستاره های خارجی گران قیمت توانستند انتظارات را برآورده کنند تا شانس دوم صعود لقب بگیرد. سرمربی شیلیایی و جدید الاتحاد با کسب چهار امتیاز از دو بازی دشوار با نماینده ازبکستان نشان داد می تواند تحولی بزرگ در اردوی الاتحاد ایجاد کند.

 

1400462


***


گروه C
الهلال در یک قدمی صعود


مدافع عنوان قهرمانی عربستان در این فصل از لیگ قهرمانان آسیا همان طور که انتظار می رفت به عنوان مدعی اول صعود از گروه مرگ نشان داد. برد شب گذشته برابر استقلال در ابوظبی شاگردان زوران مامیچ را در یک قدمی صعود زودهنگام از دشوارترین گروه تاریخ لیگ قهرمانان قرار داد آن هم در شرایطی که تقویم بسیار فشرده برای این تیم سعودی مشکلات زیادی برای مربی کروات و ستاره های گران قیمت این تیم رقم زده بود. استقلال ایران در این گروه با کسب چهار امتیاز و اختلاف ایجاد شده با سایر تیم های مدعی صعود تنها نیاز به دو برد مقابل الدحیل و العین و خلق معجزه ای بزرگ دارد تا جزو تیم های حاضر در مرحله بعد باشد.

 

1400464


***


گروه D
فرار الاهلی با السومه


در این گروه السد همچنان یکه تاز است اما الاهلی هم با دل بستن به گلزنی های عمر السومه خود را به عنوان مدعی دوم صعود بالاتر از پرسپولیس ایران معرفی کرد تا نایب قهرمان فصل گذشته آسیا با شرایط دشواری روبرو شود. برتری در بازی سرنوشت ساز مقابل قهرمان ایران باعث شد تا سبزپوشان جده با مربی موقت و بومی خود سروسامانی به وضعیت شان در گروه بدهند تا در مسیر خلق موفقیتی بزرگ با تکیه بر ستاره سوری باشند. پرسپولیس هم درست مثل استقلال نیاز به دو برد در هفته های پایانی مرحله گروهی و خلق معجزه ای بزرگ دارد تا نامش در میان تیم های صعود کننده قرار بگیرد.

 

1400463

دیدگاه‌ها