کد خبر : 1607034 | 04 اردیبهشت 1398 ساعت 15:34 | 25.9K بازدید | 0 دیدگاه

استیل آذین هم بهترین بازیکنان و مربیان خارجی را آورد؛

کنایه فرکی به زنوزی؛ مدیریتمان را قوی‌تر کنیم

حسین فرکی می گوید تیم پیکان برای قهرمانی بسته نشده ولی اگر برای قهرمانی هم بسته می شد، بعد از دو باخت اینچنین برخورد نمی کرد.

کنایه فرکی به زنوزی؛ مدیریتمان را قوی‌تر کنیم

به گزارش "ورزش سه"، حسین فرکی سرمربی تیم فوتبال پیکان در نشست خبری پیش از بازی با پارس جنوبی حاضر شد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

 

استقلال و پرسپولیس می توانند صعود کنند


اول پیروزی ذوب آهن در لیگ قهرمان را تبریک می‌گویم و امیدوارم موفقیت ها ادامه پیدا کند؛ البته متأسفانه دو تیم استقلال و پرسپولیس بازیشان را واگذار کردند ولی شایستگی حضور در دور بعدی را دارند. آرزوی من این است که این دو باشگاه بتوانند با تلاش بازیکنانشان صعود کنند و نماینده های کشورمان را ببینیم. به تیم های گل‌گهرسیرجان و آقای بگوویچ که حاصل سه فصل تلاش را گرفتند و شاهین شهرداری بوشهر هم بابت صعود به لیگ برتر تبریک می‌گویم؛ به آقای ویسی هم تبریک می گویم و همینطور مردم خونگرم بوشهر که دوست داشتنی هستند. تبریک ویژه ای به این دوستان می گویم. تیم‌های دیگر لیگ یک هم زحمت کشیدند. فردا با پارس جنوبی بازی داریم که پیکان مقابل این تیم برنده نشده است.  

 

دنبال اولین برد خانگی هستیم


در مورد این بازی باید بگویم که پیکان در چند فصل اخیر موفق به شکست پارس جم نشده است و امیدواریم در این بازی به پیروزی دست پیدا کنیم. چون تا الان که من سرمربی پیکان شدم نتوانستیم در بازی‌های خانگی به پیروزی برسیم. امیدواریم شرایط تغییر کند و به اولین برد خانگی خود در نیم فصل دوم برسیم.

 

نگاه ما همان نگاه پارس جنوبی جم قوی است


ضمن اینکه پارس جنوبی یکی از تیم های خوب جنوب کشور است و کادر فنی و هواداران پر شوری دارد. امیدوارم دیدار جذابی از آب در بیاید؛ هر چند این بازی تماشاچی ندارد و ممکن است حتی پخش هم نشود. با توجه به اینکه مشکلات پارس جنوبی در این هفته اتفاقاتی به وجود آمده که از دید ما خوش بینانه است و امیدوارم این تیم که بازیکنان خوبی دارد با تمام قوا مقابل ما قرار بگیرد. نگاه ما همان پارسی است که خیلی قوی در دو سه فصل گذشته حاضر شده است. امیدواریم این سه امتیاز نصیب ما شود و بتوانیم سه امتیاز شیرین خانگی بگیریم.

 

 

برد تراکتورسازی به ما آسیب زد


مسائل هفته گذشته در تبریز به ما آسیب زد. درست است که ما بازی را بردیم اما برنامه ما به هم ریخت و به بچه ها گفتم. اتفاقات خوبی بعد از پایان بازی پیش نیامد؛ هواداران تراکتور عاشقانه تیمشان را دوست دارند و وقتی تیمشان برای قهرمانی بسته شده و شکست می‌خورد ناراحت می‌شوند و صحنه‌هایی را به وجود آوردند که ما فوتبالی ها دوست نداریم و به فوتبال ما آسیب می زند. به هر حال دو سه کاپیتان تیم ملی ما در این تیم بازی می کنند و این برای فوتبال ما خوب نیست. بازتاب خبری این مساله در خارج از کشور می‌تواند به فوتبال ما آسیب بزند؛ باید خودمان را کنترل کنیم. بازیکنان من وقتی در زمین هستند دوست دارند پیروز میدان باشند. از طرف دیگر، آنها فقط یک طرف هستند و طرف دیگر تیم حریف است. ما بعد از اینکه به رختکن رفتیم، به علت ایجاد آن حواشی نتوانستیم به پرواز خود برسیم و مجبور شدیم با اتوبوس به تهران برگردیم و این مساله باعث شد برنامه آمادگی ما به هم بخورد. به جای یک ساعت پرواز ما چندین ساعت سفر کردیم و بچه ها خسته شدند. نهایتاً ما توانستیم برای این بازی یک جلسه تمرین داشته باشیم. ما روز قبل و بعد از بازی را از دست می دهیم و نهایتا می توانیم یک تمرین مفید داشته باشیم. حالا دیگر خیلی به این موضوع نپردازیم.

 

آقای زنوزی باید همه چیز را در نظر می گرفت


سرمربی پیکان درباره مصاحبه محمدرضا زنوزی مالک باشگاه تراکتورسازی گفت: در مورد مصاحبه آقای زنوزی، به هر حال همه ما باید همه چیزها در نظر بگیریم؛ هم مدیران، هم مربیان، هم داوران و .. همه در حال زحمت کشیدن هستند و این پیام خوبی نیست که بخواهیم یک باشگاه یا تیم دیگری را متهم کنیم که مثلاً از تیمی که مدعی قهرمانی است جانب‌داری می‌کنند. این مسائل به نظر من در فوتبال جایی نباید داشته باشد. اگر بخواهیم این طور به فوتبال نگاه کنیم شاید حرف‌های دیگر هم بشود زد. حرف هایی که بخواهیم رد و بدل کنیم به فوتبال آسیب می زند. باید با حوصله‌تر فوتبال را نگاه کرد. برای کلیه مدیران فوتبال ارزش و احترام خاصی قائل هستم و دوست دارم اگر مصاحبه‌ای انجام می‌دهند در فوتبال تأثیر مثبت داشته باشد.


بهتر است مدیریتمان را قوی تر کنیم


ضمن اینکه ما بیشتر تمرکز کنیم روی کار خودمان بهتر است. نمی شود که می بازیم این حرف ها را بزنیم. ما سه بازی را پشت سر هم باختیم ولی از این حرف‌ها نزدیم. تیم ما برای قهرمانی بسته نشده ولی اگر قهرمانی هم بسته می شد، این حرف ها را نمی زدیم. سعی می‌کردیم از خودمان اشکال بگیریم و تلاش و مدیریت خود را بیشتر کنیم. به هر حال مدیریت خودمان را قوی تر کنیم تا این اتفاقات نیافتد.

 

استیل آذین هم بهترین مربیان و بازیکنان را آورد


به آقای زنوزی یک جایی حق می دهم؛ این آدم کلی سرمایه گذاری کرده و بازیکن ها را به امید قهرمانی آورده. اما در فوتبال هیچ چیز قابل پیش بینی نیست. قبلا هم این شرایط را داشتیم؛ تیم هایی بوده اند مثل استیل آذین. آمدند بهترین مربیان و بازیکنان خارجی را آوردند ولی تیمشان قهرمان نشد که سقوط هم کرد.

وقتی سرمایه گذاری می کنید، باید روحی و روانی هم کار کنید

باید نگاهمان را نسبت به فوتبال تغییر دهیم و سنجیده تر صحبت کنیم. در کنفرانس خبری هم گفتم هم هیچ چیز برای تراکتور از دست نرفته است. هر 4 تیم باید احساس خطر کنند. بازی‌های پیش رو از اهمیت زیادی برخوردار است. مهم این است که وقتی تیمی این سرمایه گذاری را انجام داده است باید شرایط روحی و روانی خوبی داشته باشد. تراکتور به خاطر دو باخت پی در پی مقداری عصبی است و این عصبانیت به بازیکنان آسیب می زند و کنارش هم هواداران هستند.

دیدگاه‌ها