کد خبر : 1607354 | 06 اردیبهشت 1398 ساعت 11:02 | 12.2K بازدید | 0 دیدگاه

جایزه مبارزه با نژادپرستی برای رحیم استرلینگ

در مراسم اهدای جوایز ‌بی‌تی اسپرت، رحیم استرلینگ ستاره منچسترسیتی به دلیل فعالیت‌هایش در راستای مبارزه با نژادپرستی در فوتبال، جایزه‌ درستکاری و تاثیرگذاری را دریافت کرد.

جایزه مبارزه با نژادپرستی برای رحیم استرلینگ

به گزارش "ورزش سه"، رحیم استرلینگ، مهاجم 24ساله منچسترسیتی که در راستای مبارزه با نژادپرستی در فوتبال فعالیت گسترده‌ای دارد به دلیل این فعالیت‌ها در مراسم اهدای جوایز سالانه بی‌تی اسپورت، جایزه‌ درستکاری و تاثیرگذاری را به خود اختصاص داد.

 

استرلینگ که در فصل جاری در جریان بازی منچسترسیتی و چلسی که در خانه چلسی برگزار شد با آزار و اذیت نژادپرستانه از سوی گروهی از تماشاچیان روبرو شده بود از این واقعه به عنوان فرصتی استفاده کرد تا به نژادپرستی در فوتبال انگلیس و دنیا پرداخته و برای مقابله با این معضل فعالیت کند.

 

1400880

 

در یک مورد دیگر، استرلینگ از هواداران تیم ملی مونته‌نگرو که در جریان بازی با تیم ملی انگلیس علیه دنی رز، ملی‌پوش انگلیسی شعارهای نژادپرستانه سر داده بودند، انتقاد کرد.

 

استرلینگ که به خاطر این فعالیت‌ها جایزه درستکاری و تاثیرگذاری بی‌تی اسپورت را به خود اختصاص داده بود بعد از دریافت این جایزه گفت:" وقتی نسل بعدی از راه می‌رسد ما باید برای آنها الگوهایی به یادگار گذاشته باشیم که زندگی بهتری را برایشان رقم بزند. خود من زمانی که در لیورپول بودم از کسانی مثل استیون جرارد الگو می‌گرفتم. وقتی به او نگاه می‌کردم از خودم می‌پرسیدم چکار باید بکنم که بتوانم حداقل به اندازه نصف او فوتبالیست خوب و انسان خوبی بشوم".

 

استرلینگ در ادامه گفت:" برای همین است که می‌گویم ستاره‌هایی که بتوانند به عنوان الگو مطرح شوند برای نسلهای بعدی اهمیت خیلی زیادی دارند. ولی واقعیت این است که تغییر باید از درون خود فوتبال شروع شود و دنیای فوتبال باید قدم جلو بگذارد و برای مبارزه با نژادپرستی پیش‌قدم شود".

 

دیدگاه‌ها