کد خبر : 1608370 | 10 اردیبهشت 1398 ساعت 14:12 | 72K بازدید | 0 دیدگاه

مربیانی که جدایی پرسروصدایی داشتند:

وقتی دی کانیوی اخراجی کلید باشگاه را ساخت !

روزهای خوب یک مربی در یک باشگاه هرچقدر هم باشکوه و طلایی باشد، تضمینی برای یک جدایی بی دردسر نیست؛ چه اینکه قطع هر رابطه ای، دردسرهای خودش را دارد.

وقتی دی کانیوی اخراجی کلید باشگاه را ساخت !

به گزارش "ورزش سه"، تا همین چند هفته قبل استقلال یکی از شانس های اصلی قهرمانی این فصل لیگ برتر بود و جدایی وینفرد شفر از این باشگاه قابل تصور نبود اما خیلی زود همه چیز برای مرد آلمانی تغییر کرد و او حتی اجازه ورود به محل تمرین آبی ها را هم پیدا نکرد؛ اتفاق عجیب و تلخی که برای همیشه در یادها می ماند.

 

اما چنین وداع های پرحرف و حدیثی در فوتبال دنیا بی سابقه نیست؛ از آخرین روز پرالتهاب یوهان کرویف به عنوان سرمربی بارسلونا تا ورود دزدانه پائولو دی کانیو به باشگاه سوئیندون تاون بعد از اخراج!

 

 

1402095

 

 

کرویف؛ پایان عجیب 8 سال تاریخی

 

دوران 8 ساله یوهان کرویف روی نیمکت بارسلونا، بی تردید نقطه عطف اصلی این باشگاه کاتالانی است؛ حضوری که تاریخ این باشگاه را به قبل و بعد از خود تقسیم کرد و آینده آن را شکل داد. کرویف اولین قهرمانی بارسلونا در جام باشگاه های اروپا را در سال 1992 به دست آورد و آنها را 4 سال پیاپی، قهرمان لالیگا کرد اما وقتی تیمش در فینال جام باشگاه های 1994، 4-0 مغلوب میلان شد، اختلافات او با جوزپ لوئیس نونیز، رئیس باشگاه بارسلونا، آغاز شد و دو سال بعد به اوج خود رسید.

 

به طوری که آخرین روز حضور کرویف در نوکمپ، یکی از ملتهب ترین روزهای تاریخ باشگاه بارسلونا بود. خوان گاسپارت، نایب رئیس وقت باشگاه، به دیدار مرد هلندی رفت تا خبر اخراج را به او بدهد اما کرویف حتی حاضر نشد با او دست بدهد و در مقابل گفت:" چرا با من دست می دهی، یهودا؟" او سپس نونیز را متهم کرد که جسارت این را نداشت که شخصا او را اخراج کند. بازیکنان صدای فریاد را از اتاق بغلی می شنیدند. در این میان یک صندلی هم پرتاب شد. آنها در آستانه درگیری فیزیکی بودند که گاسپارت به او گفت پیش از اینکه به پلیس خبر بدهد، نوکمپ را ترک کند:" تو دیگر به اینجا تعلق نداری."

 

رونالد کومان، زننده گل قهرمانی بارسلونا در سال 1992، که در آن زمان به هلند برگشته بود تا برای فاینورد بازی کند، بعد از این اتفاق گفت:" اخراج او به آن شکل، بی احترامی است. دیدن اخراج او به آن شکل دشوار است. نمی‌دانم آنها چطور به او شک کردند."

 

طعنه آمیز اینکه بارسلونا فردای آن روز با هدایت چارلی رکساچ، دستیار کرویف، به میدان رفت و توانست 3-2 پیروز شود و ستاره زمین کسی جز جوردی، پسر یوهان کرویف، نبود؛ فرصتی که البته ساشا شفر نخواهد داشت!

 

 

1402094

 

 

دی کانیو؛ خاطره هایم را می برم!

 

پائولو دی کانیو همانقدر که در دوران بازی شخصیتی جنجالی و عجیب داشت، این ویژگی ها را به عنوان یک مربی هم حفظ کرد. او با سوئیندون روزهای خوبی را سپری کرد و اگر مشکلات مالی باشگاه نبود، می توانستند روزهای بهتری هم داشته باشند. او حتی حاضر شده برای کمک به باشگاه، 30 هزار پوند از حساب شخصی اش به بازیکنان بپردازد و پیش از دیدار مقابل شروزبری تاون در سال 2013، شبانه با 200 داوطلب زمین را از برف پاک کردند تا بازی به تعویق نیفتد اما همه این خاطرات خوب، در روز جدایی فراموش شد.

 

اختلاف دی کانیو و مدیران باشگاه به اندازه ای بالا گرفت که او اجازه پیدا نکرد وسائل شخصی اش را از دفترش بردارد و این مسئله، باعث شد تا او بار دیگر چهره غیرقابل پیش بینی اش را نشان بدهد.

 

او چند روز بعد از اخراج، ساعت 11:50 دقیقه شب به همراه یکی از اعضای کادر فنی اش با کلیدهای یدک وارد باشگاه شد و وسائل شخصی و تابلوهایی که به دیوار زده بود را با خود برد.

 

مدیران سوئیندون هم که حسابی رودست خورده بودند، بعدا کد ورودی اصلی باشگاه و قفل در دفتر سرمربی را عوض کردند؛ هرچند بعید بود دی کانیو بار دیگر به آنجا پا بگذارد.

 

او البته هرگز از حضور دزدکی به باشگاه سابقش فیلم نگرفت و حتی شاید ردی هم در دوربین های دید در شب ساختمان باشگاه نگذاشت.برخلاف شفر و فرزندش یا ژوزه مانوئل که شاید برای پرونده میلیون دلاری شان احتیاج به تکمیل مدارک داشتند و شاید برکناری شان آنقدر ناراحت کننده بود که می خواستند آخرین ثانیه های حضور در باشگاه را برای همیشه ثبت کنند و در تلفن همراهشان به همه نشان دهند!

دیدگاه‌ها