کد خبر : 1609229 | 14 اردیبهشت 1398 ساعت 14:30 | 61.4K بازدید | 0 دیدگاه

درویش: ایشان تنها حرف بازیکنان را زده است

دایی 60 درصد از مبلغ 1/3 میلیاردی را گرفته است!

مدیرعامل اسبق سایپا می‌گوید که حرف‌های علی دایی علیه مدیران سایپا هیچ مشکلی نداشته و او تنها به دنبال احقاق حق بازیکنان بوده است.

دایی 60 درصد از مبلغ 1/3 میلیاردی را گرفته است!

به گزارش "ورزش سه" این روزها بحث اخراج علی دایی از تیم سایپا به علت سخنرانی علیه مدیران کارخانه به یکی از مسائل داغ فوتبال ایران و رسانه‌‌ها تبدیل شده است. این مربی روز گذشته با ترتیب دادن کنفرانسی مسائل بسیار زیادی را به زبان آورد. به همین دلیل رضا درویش، مدیرعامل سابق باشگاه سایپا که سابقه همکاری با علی دایی را در کارنامه دارد، درباره اخراج این مربی به یکی از برنامه‌های صبحگاهی تلویزیون ملی گفت: از آن‌جایی که به نخبه کشی و اسطوره کشی عادت کردیم من هم در خبرها موضوع اخراج آقای دایی را شنیدم. هفته گذشته یک مهمانی داشتیم و یک مهمان آلمانی در آن حضور داشت که برای اولین بار به ایران سفر می‌کرد. شهرهای مختلف را دیده بود و فرهنگ ما را بسیار دوست داشت. وقتی که فهمید من در حوزه ورزشی فعالیت دارم و قبلا با آقای دایی ارتباط داشتم، خیلی خوشحال شد و گفت من خیلی دوست دارم با ایشان ملاقات کنم و یک عکس یادگاری نیز ثبت می‌کردم. درست وقتی دو روز بعد این خبر را شنیدم دوست داشتم که این فرد آلمانی خبر را نشنیده و ندیده باشد که با اسطوره‌های خود چه می‌کنیم.


مدیرعامل سایپا در ادامه نیز گفت: البته اینجا باید از علی دایی تشکر کنم که در دو سالی که با هم بودیم زحمت فراوانی را کشید. بازیکنان نخبه را به فوتبال معرفی کرد. باشگاه سایپا جوان ترین تیم لیگ برتر است و 6،7 بازیکن این تیم جزو بدنه اصلی تیم‌های ملی جوانان و امید هستند. به خاطر بضاعت مالی کم ما مجبور بودند که از بازیکنان جوان استفاده کنند. اما حالا چه شده که با ایشان این کار را کردند باید از مدیران فعلی بپرسید. آنطور که من خواندم ایشان به دنبال مطالبات معوقه بازیکنانش بوده است. در این وضعیت بازیکن از سرمربی گله دارد و آن‌ها هم خانواده و مشکلاتی دارند. ایشان هم وقتی می‌بیند کسی به کمک این تیم جوان و کم حاشیه نمی‌آید به درد می‌آید و حرف‌های خود را می‌زند.


وی مشکلات باشگاه را مختص به همه تیم‎ها از جمله والیبال و واترپلو دانست و گفت: سال گذشته ما سهمیه آسیا گرفتیم. از نظر هزینه جالب است بدانید که پول یک بازیکنی که یکی از تیم‌های لیگ برتری در نقل و انتقالات نیم فصل گرفت به اندازه بودجه کل بازیکنان و کادر فنی سایپا است. در این نظام نابرابر آقای دایی شایستگی این جوان‌ها را بروز می‌دهد و می‌گوید حداقل پول ندارید، مدیران بالا دستی یک توجهی به بازیکنان بکنند. چون صدای فوتبالیست بیشتر شنیده می‌شود این وضعیت به وجود آمده است. آقای پیمان اکبری سرمربی تیم والیبال ما که مقام نایب قهرمانی لیگ برتر را به دست آورده چند روز پیش با بازیکنان تماس گرفته و اعلام کرده است که دریافتی ما هنوز به 50 درصد نرسیده. تیم واترپلو سایپا قهرمان لیگ برتر شد اما هنوز 20 درصد هم پول نگرفته‌اند.


درویش درباره مبلغ قرارداد علی دایی و هم‌چنین دریافتی او نیز گفت: فکر می‌کنم کل تیم با توجه به اینکه یک عده آیتم‌هایی در قرارداد دارند، نزدیک به 60 درصد دریافتی داشته‌اند. برخی هم کمتر این درصد را دارند. یک سری از سال‌های گذشته طلب دارند و هنوز باقی مانده است. مبلغ کل قرارداد آقای دایی نیز نزدیک به یک میلیارد و سیصد میلیون تومان است که از این مالیات و حق فدراسیون هم کم می‌شود.


برخی می‌گویند اگر علی دایی از مسئولان کارخانه سایپا تعریف می‌کرد اخراج نمی‌شد؛ درویش در واکنش به این فرضیه مطرح شده گفت: البته ایشان حرف بدی نزده و خواستار حقوق عقب افتاده بازیکنانش از یک کارخانه صنعتی است. مشکل ما همین بود و می‌گفتند بروید اسپانسر پیدا کنید. وقتی من این موضوع را با دیگران مطرح می‌کردم آن‌ها می‌گفتند که سایپا باید به دیگران کمک کند تا اینکه از طرف ما کمکی ارسال شود. ضمن اینکه گفته بودند کارگران ناراحت هستند. شما اگر بدانید اواخر اسفند ماه آقای دایی درخواست دادند تا یک سری با توجه به اینکه روحیه کارگران خراب است به خط تولید بزنیم. نصف روز به همراه ایشان و مدیران سایپا رفتیم. با توجه به همین موضوع گفتند با توجه به مشکلاتی که است اردوی خارج از کشور تیم را لغو کنیم.

دیدگاه‌ها