کد خبر : 1609451 | 15 اردیبهشت 1398 ساعت 13:56 | 154.6K بازدید | 0 دیدگاه

خطیر، توفیقی و ملکی؛ کدام راست می گوید؟

محاکمه مدیران استقلال در فوتبال برتر(متن کامل)

مدیران وقت و حال حاضر استقلال در آستانه مهم ترین دیدار آسیایی این تیم به بازخوانی پرونده هایی پرداختند که جزییات آن می تواند یکی از اتفاقات مهم فوتبال ایران در سال‌های اخیر باشد.

محاکمه مدیران استقلال در فوتبال برتر(متن کامل)

به گزارش "ورزش سه"، آبی پوشان که نزدیک به یک ماه قبل و در آستانه دربی پایتخت فاصله اندکی تا رسیدن به صدر جدول و بالا بردن شانس خود برای قهرمانی داشتند، حالا در تمامی ارکان باشگاه درگیر حاشیه هایی هستند که هر یک به تنهایی برای نابودی یک تیم فوتبال کافی است.

 

مشکلات جدایی شفر باعث شده تا حالا بررسی پرونده های قبلی تبدیل به محلی برای مجادله مدیران حال حاضر و مدیران قبلی شود؛ اتفاقی که نشان می دهد اگر نیمی از ادعای دو طرف صحیح باشد ضرورت دخالت نهادهای نظارتی و البته وزیر ورزش به عنوان رئیس مجمع استقلال ضروری است. هر چند که البته وزیر ورزش و جوانان خود حالا درگیر بخشی از اتهامات به دلیل عدم شفافیت است.

 

شفافیت رکن اصلی گمشده در تمامی این اتفاقات است که در ادامه به بررسی آن می پردازیم؛ آنچه می خوانید حاصل مجادله ای بیش از 60 دقیقه ای روی آنتن زنده برنامه فوتبال برتر است که میان معاون ورزشی سابق استقلال پندار توفیقی، معاون ورزشی حال حاضر استقلال علی خطیر و عباس ملکی که در زمان مدیریت هر دو رئیس هیات مدیره بوده، رد و بدل شده است.

 

بحث اول؛ قرارداد شفر و حواشی آن

 

*توفیقی: ترکمنچای خیانت به خاک کشور بود و دوستانی که واژه در فارسی بلد نیستند، از این کلیشه ها استفاده می کنند. شفر در نیم فصل به استقلال اضافه شد و 350 هزار دلار قرارداد داشت که به صورت ناخالص 450 هزار دلار می شود. بند اول قرارداد این بود که اگر شفر بتواند سهمیه بگیرد، قرارداد او به صورت خودکار به مبلغ 600 هزار دلار تمدید می شود. پیش از امضای شفر، آقای سلطانی فر با آقایان افتخاری و ملکی در تماس بودند و آقای ارزانی نیز بخش حقوقی کار را بر عهده داشتند. نظر آقای سلطانی فر این بود که تمدید اتوماتیک به تمدید با توافق طرفین تبدیل شود. من همان زمان گفتم اگر شفر نتیجه نگیرد، قرارداد ملغی است و اگر نتیجه بگیرد، تمدید می شود. وقتی می نویسم توافق، شفر می گوید باید قرارداد تغییر کند اما نظر وزیر ورزش این بود و در نهایت آقای ارزانی قرارداد را تغییر داد. دیدید که در پایان فصل همه رسانه ها در این باره و تمدید قرارداد هجمه ای عجیب ایجاد کردند. شفر برای قرارداد دوم گفت زیر 2 سال تمدید نمی کنم. هیات مدیره گفتند او یک مربی قوی است و شفر گفته بود که می خواهم سازمان فوتبال راه اندازی کنم. من قرارداد را مانند قرارداد سال قبل آماده کردم و البته اضافه کردیم که ایشان باید به تیم های پایه نظارت کند. قرارداد ایشان در سال جدید 750هزار دلار نوشته شد. 250 هزار دلار هم برای 4 دستیار ایشان در نظر گرفتیم. ساشا، ساناک، کولی و یک بدنساز با تصمیم شفر باید اضافه می شدند که مجموع شد یک میلیون دلار. آقای ملکی که مسئولیت مالی داشتند و با شخص وزیر در ارتباط بودند و نماینده حامی مالی نیز بودند، گفتند ما 200 هزار دلار را از حامی مالی می گیریم. با آقای دزفولی صحبت کردیم و مقرر شد که 800 هزار دلار از استقلال بیاید و 200 هزار دلار نیز حامی مالی ما در ازای فعالیت های تبلیغاتی شفر پرداخت کند. ما یک بندی دوباره اضافه کردیم که تمدید قرارداد مشروط به کسب سهمیه است اما شفر می گفت من قرارداد را امضا نمی کنم و موضوع پیچیده شد. افتخاری زیر بار قرارداد نمی رفت و موضوع به هیات مدیره کشیده شد. روز قبل از فینال حذفی شفر و افتخاری با دلخوری جدا شدند و تمدید منتفی شد. شب در آبادان ملکی با من تماس گرفت و با آقای افتخاری هم صحبت کردند و گفتند که من با وزیر صحبت کردم و ایشان گفتند که شفر یک مربی حرفه ای است و امتحان خود را پس داده و یک مربی حرفه ای که قبلا نتیجه گرفته است، نمی تواند چنین بندی را تحمل کند. آقایان قراب و زمانی نیز این موضوع را تایید کردند و در نهایت افتخاری نیز گفت که حالا نظر هیات مدیره است و وزیر نیز تایید کرده است، مقرر شد بند را برداریم.

 

در همان جلسه عقد قرارداد، اعضای هیات مدیره نیز حضور داشتند. سایر بندهای قرارداد را اگر دستگاه های نظارتی تایید کنند، در اختیار مردم بگذاریم تا مشخص شود ترکمانچای چیست.

 

 

خطیر: قرارداد شفر از نیم فصل نبود. شفر از مهرماه به ایران آمد و 6 بازی لیگ گذشته بود. نمی توانیم بگوییم باید قرارداد او دو برابر می شود. قرارداد او یک میلیون دلار شده است و این نادرست است که می گویند قرارداد کادرفنی در قرارداد شفر است. هیچ دستیاری در قرارداد شفر وجود ندارد. یک بند البته وجود دارد که اگر شفر برای مدت آماده سازی تیم یک بدنساز به تهران بیاورد، شفر باید قرارداد او را پرداخت کند.

 

1399027

 

ما وارث قرارداد بد با اسپانسر و مربیان بودیم. قراردادهای تجاری و قراردادهایی با مربیان و بازیکنان.

 

 

*تیام، نورافکن و مجید حسینی

 

توفیقی: از صحبت های دوستان درباره این دو متعجب شدم که آنها می گویند ما یک میلیون دلار درآمدزایی کردیم. تیام قراردادی داشت که نمی توانست از تیم جدا شود. این را در یک جلسه که 4 نفر حقوق دان حضور داشته باشند، باید بررسی کنیم. البته نه آنهایی که فرق حقوق و دستمزد را نمی دانند. تیام نمی توانست از استقلال جدا شود و بازیکن استقلال بود. بازیکن می توانست با پرداخت 200 هزار دلار در روز پایانی لیگ جدا شود به شرط آنکه قرارداد او از 400 هزارتا کمتر نباشد.

 

من یک سوال دارم؛ اگر تیام طبق قرارداد می توانست با 200 هزار دلار برود، چرا با 400 هزار دلار رفت؟ اگر بحث درآمد زایی است چرا او را فروختید وقتی تیم به او نیاز داشت؟ وقتی به تهران بازگشتم در روز آخر، به آنها گفتم تیام نمی تواند جدا شود اما همه چیز به شما بستگی دارد.

 

1395751

 

خطیر: از توفیقی سوال کنید نورافکن چگونه از تیم جدا شد؟ او 50 هزار دلار برای جدایی پرداخت کرده اما باشگاه بلژیکی 250 هزار دلار را برای این انتقال اعلام کرده است.

 

قرارداد نورافکن را پیدا کنید که با 50 هزار دلار به شالروا رفته است. در رسانه های بلژیک رقم 250 هزار یورو ذکر شده است. اگر قرارداد خوب بسته شده بود، نورافکن با 50هزار دلار می رفت؟ او را با 50هزار دلار فروختیم اما نیم فصل با 50هزار دلار قرض کردیم.

 

نورافکن 5 سال در باشگاه استقلال بوده و به یک باشگاه درجه 2 اروپایی رفته است. حق رشد او 60 هزار دلار برای هر سال است و باید 300 هزار دلار دریافت می کردیم. توفیقی و افتخاری نامه ای به شالروا نوشتند که ما وقتی شکایت کردیم، متوجه این نامه شدیم. در این نامه نوشتند که حق رشد نورافکن را با 50 هزار دلار می بخشیم. آنها 300 هزار دلار را بخشیدند و 50 هزار دلار دریافت کردند.

 

سازمان بازرسی باید دنبال این قرارداد باشد تا مشخص شود چرا 300 هزار دلار به 50 هزار دلار رسیده است.

 

*مبلغ قرارداد شفر

 

توفیقی: 300 هزاردلار قرارداد شفر و 200 هزاردلار قرارداد دستیاران او بود که نزدیک به 500 هزار دلار می شود که برای بیش از نیم فصل بود. برای فصل بعدی این مبلغ با دستیاران او به یک میلیون دلار رسید. آقای ملکی به عنوان نماینده وزیر ورزش و جوانان در جلسات حضور داشتند. من در قرارداد اولیه نوشتم که قرارداد باید خودکار تمدید شود اما با نظر وزیر ورزش و جوانان تغییر کرد.

 

خطیر: قرارداد او فصل آینده 1.2 میلیون دلار است و ما باید مالیات پرداخت کنیم. توفیقی احتمالا یک قرارداد اشتباهی دارد و در قرارداد داخل باشگاه هیچ دستیاری در قرارداد نیست و شفر امسال خالص باید یک میلیون دلار بگیرد و ده درصد از درآمدهای آسیایی برای شفر است. قرارداد شفر 300 هزار دلار بوده و چگونه یک میلیون و دویست هزار شده است؟ می گویند به ما هجمه رسانه آمده است؛ مگر ما مدیر رسانه ها هستیم؟ اکنون به دروغ می گویند 350 هزار دلار برای نیم فصل بوده در شرایطی که ایشان 80 درصد لیگ را در استقلال بودند. قرارداد ساشا شفر 120 هزار دلار برای سال آینده است. شما به باشگاه بیایید و همه قراردادها را ببینید. شما قرارداد گرو و نویمایر را از کجا گیر آوردید؟ مگر شما در باشگاه جاسوس دارید؟ اسناد تسویه حساب گرو و نویمایر وجود دارد. یک ریال اضافه به این دو بازیکن پرداخت نشده است. ما به آنها تا پایان نیم فصل حقوق دادیم و یک تومان بیشتر پرداخت نکردیم. نویمایر و گرو 2 و 3 سال قرارداد داشتد و اگر ما یک ریال بیشتر دادیم، هر چیزی خواستید، بگویید. ما وقتی به داخل باشگاه آمدیم، 10 روز وقت داشتیم و باید تیم را می بستیم. یک هجمه عظیمی بابت رفتن ستاره های استقلال شکل گرفته بود. شفر به ما گفت که این دو بازیکن را از فصل قبل می خواستیم و این اشتباه ما بود که زیر بار رفتیم و حالا هزینه را بستیم. شفر به ما گفته بود که فسخ نکنید و این دو در حال رشد هستند اما آقای فتحی زیر بار نرفت و قرارداد این دو را فسخ کرد. نحوه آوردن بازیکن اشتباه بود اما شما فضای باشگاه استقلال را در اول نگاه کنید. اگر ما این دو بازیکن را نمی گرفتیم، شفر نمی گفت که من دو بازیکن خوب معرفی کردم اما باشگاه این دو بازیکن را نگرفت.

 

قرارداد ساشا امسال 100 و سال آینده 120 هزار دلار است و ایشان هیچ مدرکی ندارد. قرارداد این دو نفر را آقایان توفیقی و افتخاری بستند.

 

1402173

 

ما یک روز دیر رسیدیم؛ روزی که آمدیم آی تی سی نورافکن صادر شده بود. آی تی سی تیام و حسینی به باشگاه رسید و ما قبول نکردیم. تیام و حسینی قرارداد بسته بودند و به باشگاه رفته بودند و درخواست فرستادند. هر دو بازیکن با بندهای شما رفتند. حسینی با 100 هزار دلار و تیام با 200 هزار دلار. ما با ترابزون اسپور یک درگیری حقوقی پیدا کردیم و در نهایت با 600 هزار دلار رضایت دادیم.

برای تیام 350 هزار دلار گرفتیم. با عجمان نشستیم و آنها گفتند که شما می توانید ما را 2 پنجره محروم کنید اما تیم من 3 سال قرارداد دارد و ما به توافق رسیدیم. بازیکن 200 هزار دلار بند فسخ دارد و حالا حرف از چه می زنید؟

 

*حق فسخ در قرارداد شفر

 

توفیقی: در کدام قرارداد حرفه ای حق فسخ دیده می شود؟ ما اگر سال اول حق فسخ گذاشتیم به این دلیل بود که ایشان شناخته شده نبود. در سال دوم آقای افتخاری زیر بار نرفت اما اصرار آقای وزیر به این موضوع بود.

 

در مورد مگویان نیز این اتفاق رخ داد و خیلی از مربیان دیگر نیز بودند. آیا مایل هستید من قرارداد گرو و نویمایر را خدمت شما بخوانم؟ آنها می گویند با کمترین هزینه این دو بازیکن از تیم جدا شدند اما آقای ملکی گفت با 600 هزار دلار جدا شدند. قرارداد گرو 3 ساله بود و حق فسخ نداشت و سالی 344 هزار دلار خالص در نظر گرفته شده بود. قرارداد نویمایر نیز 450 هزار دلار خالص بود. قرارداد این دو نفر خالص بود.

 

شبی که من به ترکیه رفتم تا تیام و جپاروف را برگردانم، نیومایر و گرو نیز در همان هتل حضور داشتند. گرو و مدیر برنامه های او بارها با من تماس گرفتند اما اولویت من بازگشت تیام و جپاروف بود. مدیر برنامه جپاروف تغییر کرد و او اگر 130 هزار دلار خود را دریافت می کرد، مذاکره آسان می شد. تیام بازیکن استقلال بود و اگر می خواست جدا شود، باید درخواست رسمی ارائه می کرد و این موضوع ضوابط خود را داشت. ما 30 هزار دلار از قرارداد سال بعد او را نیز پرداخت کردیم.

 

من نمی گویم جدایی شفر و گرفتن تمام قرارداد منطقی است. اگر من عضو هیات مدیره استقلال بودم و ارتباط با وزیر داشتم، قرارداد شفر را به شکلی می بستم که اکنون نگویند حق فسخ ندارند. 3 هفته قبل از فینال حذفی با دفتر آقای وزیر تماس گرفتم و موارد مهمی را به ایشان گفتم. خواستم که وزیر ورزش را ببینم و از ایشان وقت ملاقات بگیرم اما وزیر ورزش به ما وقت ندادند.

 

آنهایی باید فکر فسخ را بکنند که 3 هفته قبل از پایان فصل یک سرمربی را بر می دارند. آنها البته می گویند که برای این کار برنامه ریزی کرده بودند و یک برنامه ای برای خروج شفر از استقلال داشتند. 3 هفته قبل از بازی سپاهان را به یاد دارید؟ شفر همان شیر ژرمن است که در مصاحبه ها از همدلی و درایت او صحبت کردند. آنها می توانستند درایت کنند و صبر داشته باشند. 3 بازی باقی مانده بود و استقلال سهمیه آسیایی را حتما می گرفت. عملکرد فنی شفر تا به امروز به شکلی نبود که این تصمیم هیجانی برکناری گرفته شود.

 

*خطیر: در قرارداد شفر هیچ بخشی برای فسخ قرارداد وجود ندارد. البته برای شفر وجود دارد و شفر اگر 2 ماه حقوق نگیرد می تواند فسخ کند اما استقلال هیچ حقی ندارد.

 

ایشان می گویند حرفه ای نیست اما دو هزار مثال می آورم که همه باشگاه ها دارند اما استقلال ندارد. می توانستند یک بند ساده در قرارداد ایجاد کنند که اگر شما را نخواستم با پرداخت رقمی قرارداد را فسخ می کنم.

 

*خارج از پرونده؛ سناریویی برای برکنار افتخاری و توفیقی!

 

توفیقی: وقتی در هتل در ترکیه حضور داشتم، آقای ملکی قرار بود به من تا 10 صبح 100 هزار دلار بدهد تا من توافق کنم. من نیز قرار بود 40 هزار دلار به جپاروف و 60 هزار دلار به تیام بدهم تا این دو با تیم به آلمان یا ایران بیایند. از ساعت 9 صبح تا 3 بعد از ظهر بیش از 200 بار تماس گرفتم و به آقایان التماس کردم. آنها به من گفتند "نذر" کن و من را بی پول رها کردند. من با افراد علاقه مند و ثروتمند در کنار تیم تماس گرفتم و از آنها خواهش کردم و گفتم به تیم کمک کنید تا قرارداد این دو نفر تمدید شود اما همه از من عذرخواهی کردند. بعد از این اتفاق نیز یک توییتی از مازیار ناظمی منتشر شد و ایشان نوشت که "به زودی از توفیق حضور توفیقی در استقلال محروم می شویم". یعنی آنها ترتیبی را فراهم کردند تا من موفق نشوم.

 

من نمی گویم می خواستند گرو و نویمایر را بیاورند اما آن چیزی که در ترکیه دیدم، سناریو از قبل آماده بود.

 

یک جلسه فرمایشی برای کنار گذاشتن افتخاری بود. من قبل از جلسه استعفا دادم اما فتحی گفت استعفای شما را نمی پذیرم اما من اصرار کردم که می روم. هرگز نمی گویم که شفر تیام و جپاروف را رد کرد که گرو و نویمایر را بیاورد.

 

*افشاگری‌های خطیر علیه شفر، افتخاری و توفیقی

 

خطیر: شفر پاتوسی و ایسما را نمی خواست اما ما اشتباه اول فصل را تکرار نکردیم. شفر بالای 10 بار به آقای فتحی گفت که صیادمنش الماس است. آقای فتحی نیز یک مرتبه به ایشان گفت که شما به جای حقوق، صیادمنش را با مبلغ 500 هزار دلار تا پایان فصل در اختیار داشته باشید که شفر قبول نکرد. صیادمنش هنوز ترانسفر نشده و قراردادی منعقد نشده است. نه تنها با فنرباغچه بلکه با چند باشگاه دیگر صحبت کردیم. صیادمنش بازیکن زیر 18 سال است و هنوز هیچ چیز امضا نشده است. صیادمنش را 10 هزار دلار خریدیم. ما هیچ محل درآمدی نداریم و مجبوریم ترانسفر کنیم. در تاریخ باشگاه های ایرانی، تنها ترانسفر بالای 500 هزار دلار مجید حسینی بود. شفر اصرار داشت که صیادمنش را به آلمان ببرد.

 

این شائبه در بین هواداران و مردم شکل گرفته که اگر شفر بود، 1.2 میلیون دلار پرداخت نمی شد اما حالا باید پرداخت کنیم. این غلط است. در جلسه هیات مدیره بحث کارشناسی کردیم. قرار شد بودجه 1.5 میلیون دلاری مربی دست نخورد و اختیار به مدیرعامل داده شد تا با این مبلغ، تیم را مدیریت کنیم.

 

1394404

 

کلا بویان 30 هزار دلار دریافت کرده در حالیکه 300 هزار دلار قرارداد دارد و از ما شکایت کرده است. داستان عجیب گومز را نیز همه عزیزان می دانند که 675 هزار دلار قرارداد داشت. جپاروف 130 هزار دلار طلب دارد و شکایت کرده است. پادوانی یک دلار از باشگاه دریافت نکرده است. پروپئیچ نیز همین وضعیت را دارد. ما میراث دار قراردادهای بد و پرونده های حقوقی باز هستیم و آنها می گویند ما حقوق نمی فهمیم. تیام قرارداد داشت و نباید می رفت؟ اگر تیام قرارداد داشت چرا با او مذاکره می کردید که بماند؟ چرا داستان ترکیه را نمی گویید؟ پس حتما قرارداد نداشته است. او می توانست با 200 هزار دلار برود.

 

در ادامه بحث و بعد از صحبت های جداگانه خطیر و توفیقی که نزدیک به 50 دقیقه به طول انجامید، جدال میان ملکی و توفیقی شکل گرفت:

 

ملکی در پاسخ به این سوال که آیا بندهای قرارداد شفر نظر شما بوده است، گفت: من هیچگاه نماینده وزیر نبودم و مانند دیگران عضو هیات مدیره بودم. کسی مگر چنین حکمی دارد؟ این یک تهمت است. آقای وزیر مخالف قرارداد دو ساله بودند. ایشان زنگ زدند به آقای افتخاری و گفتند که من با قرارداد دو ساله مخالف هستم و قرارداد یک ساله ببندید اما در هیات مدیره مطرح کنید. به علت فشار هواداران و فضای مجازی این اتفاق رخ داد. این قرارداد در خرمشهر بسته شده و من در خرمشهر نبودم و زمانی نیز حضور نداشت. همه قراردادها را آقای توفیقی می بستند و یک مصوبه هیات مدیره در این باره نداریم. ما در هیات مدیره اصلا این موضوع را مطرح نکردیم که قرارداد چند ساله باشد و رقم نیز بحث نشد و خودشان قرارداد بستند. من مسئول مالی باشگاه نیز نبودم. مسئول مالی باشگاه خانم خلیلی هستند. من تا به حال یک چک را در باشگاه امضا نکردم و یک تومان نیز دریافتی نداشتم.

 

توفیقی در ادامه با حضور روی خط برنامه فوتبال برتر افزود: ملکی با من تماس گرفت و افتخاری با ایشان درباره بند قرارداد صحبت کرد. این بند مربوط به شرط تمدید بود. خود آقای ملکی فرمودند که با وزیر صحبت کردم و شفر امتحان پس داده است.

 

ملکی: بنده چیزی که اتفاق افتاد را می گویم. وزیر مخالف بودند و بنده نیز در خرمشهر نبودم و این تلفن نیز به من نشد.

 

 

توفیقی: دیوار حاشا بلند است آقای ملکی. آقای افتخاری می تواند شهادت بدهد و همه چیز را بگوید.

 

ملکی: من می دانم که وزیر گفت یک ساله قرارداد ببندید.

 

توفیقی: شما ارتباط نزدیک با وزیر ورزش و جوانان داشتید و البته سن و سالی از شما گذشته و بهتر است مراعات کنید.

 

ملکی در پایان صحبت های خود اضافه کرد: من می گویم که باید دو بازی آسیایی و لیگ انجام می شد تا تیم به حاشیه نرود و سپس این برنامه را می ساختید. آقای وزیر همه چیز را بر عهده آقای افتخاری گذاشتند و گفتند من دخالتی نمی کنم.

 

توفیقی در پایان صحبت های خود گفت: اینکه بی مدرک همه چیز را بررسی می کنید را متوجه نمی شوم. تلفن من را قطع کردید و اجازه ندادید حرف های خطیر را بشنوم. انشاالله در یک رسانه بی طرف تر مطمئنا با مستندات این مسائل را بررسی می کنیم. در مورد نورافکن همه چیز مشخص است و می توانید بررسی کنید. دوستان اگر جوابگو هستند، جواب بدهند که صیادمنش را چرا فروختند. اللهیار را من آوردم و حالا می گویند درایت به خرج بدهند. هواداران اللهیار را بگذارند کنار مجید حسینی و تیام که با درایت فروختند. ملکی نیز شخصا با من تماس گرفت؛ خود آقای شفر نیز به ایشان می گفتند فردی است که قول می دهد و می رود. ملکی به من گفت که با وزیر این موضوع را حل می کنم. افتخاری به من زنگ زد و  صحبت های ملکی را دوباره تکرار کرد و قرار شد ایشان با وزیر حل کند. در تصاویر ببینید که همه حضور داشتند. ای کاش درباره اللهیار صیادمنش نیز جلسه بگذارید.

 

1207926

 

برای جمع بندی نهایی آنچه که در برنامه فوتبال برتر گذشت مطمئنا نیاز است تا زمان بیشتری در اختیار توفیقی، خطیر و حتی ملکی قرار بگیرد و البته نکته کلیدی در این میان نیاز به صحبت های رضا افتخاری و احتمالا مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان برمی‌گردد.

 

مشخصا آنچه بر استقلال در یک سال اخیر رفته، اتفاقاتی است که برای بحرانی کردن شرایط این باشگاه کافی بوده است و آبی های تهرانی لطمات زیادی را از اتفاقاتی خوردند که البته بخشی از آن شاید به موضوعات هیجانی پیرامون باشگاه باز می گردد.

دیدگاه‌ها