کد خبر : 1609452 | 15 اردیبهشت 1398 ساعت 13:54 | 18.9K بازدید | 0 دیدگاه

رانتی ها آدم های سالم فوتبال را کنار می گذارند

غلامپور: دایی اخراج شد چون از حق می‌گفت

در روزهای پراز خبرهای جنجالی ، خبر برکناری علی دایی از تیم سایپا همه اخبار دیگر را تحت الشعاع قرار داد اتفاقی که در فاصله دو هفته مانده به پایان رقابت ها عجیب به نظر می رسید.

غلامپور: دایی اخراج شد چون از حق می‌گفت

به گزارش"ورزش سه" علی دایی بعد از پیروزی سایپا مقابل ذوب ‌آهن در نشست خبری خود به شدت از وضعیت باشگاه سایپا انتقاد کرده و گفته بود: «مگر بازیکنان ما چقدر قرارداد بستند؟ اصلاً برای کارخانه سایپا این ارقام پولی است؟ پراید ۸ میلیونی، ۵۰ میلیون تومان شده و تیبای ۱۶ میلیونی، ۷۵ میلیون تومان شده اما قرارداد ما افزایش نیافته است. شاید هم من را دوست ندارند و نمی‌خواهند من در سایپا کار کنم که فکر می‌کنم ۹۹ درصد این مساله درست است چون اگر کسی بخواهد می‌تواند کمک کند.» و همین موضوع باعث شد تا یک روز بعد باشگاه سایپا با انتشار حکم اخراج علی دایی همه را شگفت زده کند. البته که دایی در یک کنفرانس خبری دیگر پاسخ های جالبی به این حکم داشت:« مصطفی مدبر مدیرعامل باشگاه برای من حضور حقیقی ندارد. تا جایی که ذهن ناقصم یاری می‌کند و من ایشان را می‌شناسم از زمانی که ریاست حراست سازمان صدا و سیما را بر عهده داشت، نامش سردار غفور بوده است. برای من جالب بود که مدبر را برای اولین بار در برنامه نود دیدم و گفتند مصطفی مدبر رئیس سازمان توسعه و تجهیز! تلویزیون و سردار غفور خودمان و اردبیلی است! اینکه ایشان چطور مصطفی مدبر شده است برایم سوال است! متأسفانه موقعی نامه اخراجم به دستم رسید که به کسی دسترسی نداشتم. از شنبه پیگیری می‌کنم. کسی که به اسم مدبر نامه را امضا کرده و قبلاً سردار غفور بوده، می‌تواند مرا اخراج کند؟ من ایشان را به این اسم نمی‌شناسم. نمی دانم چه اتفاقاتی می‌افتد. انگار یکی نمرده باشد و برایش گواهی فوت بگیرند!»


با تمام این درگیری ها اما امروز و در بازی سایپا برابر پدیده ابراهیم صادقی به عنوان سرمربی روی نیمکت سایپا خواهد نشست و این در حالی است که تقریبا تمام دستیارانش نیز جدید خواهند بود. بهزاد غلامپور دستیار علی دایی یکی از کسانی بود که بعد از اتفاقات از سایپا جدا شد. او درباره شرایطش گفت:«من با آقای دایی بودم و وقتی آقای دایی نباشد قطعا من هم نیستم.»


او افزود:« در این مدت بچه ها همیشه از مشکلات مالی ناراحت بودند و به مسایل اعتراض کرده و اعتصاب می کردند. آن ها به عدم پرداخت مطالباتشان اعتراض داشتند. این برای همه مردم ثابت شده است که علی به خاطر بازیکنان این کار را انجام داد و آقایان توپ را انداختند در زمین کارگران کارخانه که به نظرم موفق نبودند.»


مربی دروازه بان های سایپا افزود:« ما در تعطیلات می خواستیم اردویی در اروپا برگزار کنیم اما وقتی از کارخانه دیدن کردیم آقای دایی گفت که به اردو نمی رویم چون می دانست شرایط کارگران کارخانه چگونه است و به اردو هم نرفتیم. »


غلامپور ادامه داد:« 26 سال است با آقای دایی هستم و ایشان را می شناسم او نه دنبال پول است و نه شهرت. او فقط دنبال حقانیت است ، دلش می خواهد تیمش به حق برنده باشد. به نظر کارها و رفتارهای انسانی علی دایی را نمی توان توصیف کرد و فکر کنم دیگر خیلی ها از این کارها باخبر باشند. اما متاسفانه در ورزش ما طوری شده که دنبال حذف آدم های سالم هستند. شرایط به گونه ای است که حتما باید یکی بیاید فریاد بزند و در نهایت هم آن هایی برنده می شوند که با راند یا روش های غیرتمیز موفق می شوند. به نظر من کمیته اخلاق و کمیته انضباطی  باید یک بار ورود و با آدم های ناسالم این ورزش برخورد کند نه این که آن هایی که حرف حق می زنند را به راحتی کنار بگذارند.»


او گفت:« در هرجای آسیا و دنیا برویم ، همه علی دایی را می شناسند. یادم هست یک بار در هیروشیما که با هم در تیم ملی همبازی بودیم دایی به حدی مصدوم شد که داشتیم او را از دست می دادیم اما هیچوقت ندیدم منتی بگذارد و همیشه گفته است که وظیفه ام بوده است. فکر می کنم ما بیشتر باید قدر این اسطوره هایمان را بدانیم که دنبال حق و حقیقت برای فوتبال و مردم هستند.»

دیدگاه‌ها