کد خبر : 1609562 | 15 اردیبهشت 1398 ساعت 20:33 | 53.8K بازدید | 0 دیدگاه

خاطرات شمال، دیگر از یاد او نمی روند؛

روانخواه، امید جدید مربیگری ایران

تیم نیروی زمینی تهران با کسب پیروزی در بازی جنجالی مقابل داماش موفق شد جواز حضور در لیگ دسته یک را به دست آورد.

روانخواه، امید جدید مربیگری ایران

به گزارش ورزش سه، پس از پایان فصل لیگ دسته یک، در روزهای پرهیجان فوتبال باشگاهی نوبت به دسته دومی ها رسید. بعد از اینکه تیم های خوشه طلایی ساوه و آرمان گهر سیرجان به صورت مستقیم جواز حضور در لیگ دسته یک را به دست آوردند، کار به بازی پلی آف رسید و نوبت مشخص شدن سومین تیم صعود کننده به سطح دوم فوتبال ایران بود. دو تیم نیروی زمینی و داماش گیلان در بازی رفت این مرحله به تساوی بدون گل رسیدند و همه چیز برای تعیین تکلیف صعود، به نود دقیقه پایانی کشیده شد.

 

در بازی حیاتی امروز ورزشگاه سردار جنگل، تیم داماش با توپ پر وارد زمین شد و دو گل زد که یکی از آنها از سوی داور پذیرفته نشد. در ادامه بازی نیروی زمینی گل تساوی را زد و در دقایق پایانی بازی بود که تیر آخر به پیکره تیم پرتلاش گیلانی زده شد.

 

نیروی زمینی تهران امروز با سرمربی جوان خود به موفقیتی بزرگ دست یافت و امیدرضا روانخواه، در دومین تجربه سرمربیگری خود یک صعود ارزشمند را به رزومه اش وارد کرد. روانخواه که در دوران بازیگری بدشانسی های زیادی را تجربه کرد و به دلیل آسیب دیدگی های مکرر نتوانست به درخشش های مقطعی خود ادامه دهد، رویای خود را در دوران نیمکت نشینی و مربیگری مصمم تر پیگیری خواهد کرد. او که روزهای نه چندان ایده آلی را سال گذشته در سپیدرود رشت گذرانده بود، امروز چنان خاطره شیرینی از رشت به دست آورد که به این زودی از یاد رفتنی نخواهد بود. 

 

هم نسلان امید روانخواه این روزها کار مربیگری را شروع کرده و هر کدام آرزوی حضور در بزرگ ترین تیم ها و رده ها را به عنوان یک سرمربی در سر دارند. این هافبک سابق استقلال هم که یکی از اعضای کمیته فنی باشگاه دوران بازیگری اش است، با ادامه دادن این روند صعودی می تواند خود را به یک گزینه بالقوه برای نیمکت آبی و جذاب پایتخت تبدیل کند. در روزهایی که مربیان جوان در لیگ برتر، به صورت دائم یا موقت کار هدایت تیم های مختلف را به دست گرفته اند، نمی توان روانخواه را از این دایره چندان دور دید و او پتانسیل خود را برای نزدیک شدن به بالاترین سطوح نشان می دهد.

 

فعلا نخستین سوال مهم درباره ستاره سابق دربی پایتخت، این است که او کار با نیروی زمینی را در لیگ دسته یک ادامه می دهد یا خیر. شاید با حضور فردی مثل او روی نیمکت نیروی زمینی، پس از مدتها تیمی از تهران به لیگ برتر اضافه شود و چند ضلعی تشکیل شده از سرخابی ها و خودروسازها، یک راس جدید پیدا کند.

دیدگاه‌ها