کد خبر : 1609587 | 15 اردیبهشت 1398 ساعت 22:05 | 178.5K بازدید | 0 دیدگاه

شهر خسته لقبی که اینبار به رشت رسید

پرچمی به قیمت برآب شدن آرزوهای یک شهر (تصاویر)

پرچم کمک داور اول آخرین بازی رقابت‌های لیگ دسته دوم تبدیل به عاملی برای اعتراض شدید هواداران داماش در ورزشگاه سردار جنگل شد.

پرچمی به قیمت برآب شدن آرزوهای یک شهر (تصاویر)

به گزارش "ورزش سه"، کمی پس از سوت پایان بازی و در شرایطی که وحید کاظمی داور بازی داماش و نیروی زمینی 6 دقیقه وقت اضافه برای مسابقه حساس و پرتنش اعلام کرده بود، بینندگان تلویزیونی این بازی پرتماشاگر، لحظاتی اندک شاهد تماشای حمله چند هوادار به کمک داور بازی بودند.


این اتفاق پس از آن رخ داد که هواداران پس از دریافت دومین گل از سوی نیروی زمینی که برخلاف جریان بازی نیز به ثمر رسیده بود، عصبانی بودند. داماشی‌ها در نیمه اول پس از گلزنی، فرصت خوبی برای افزایش تعداد گل‌های‌شان داشتند اما کمک داور اول دومین گل این تیم را آفساید اعلام کرد. تصمیمی که روی آن بحث زیادی وجود دارد. 

 

1403627


داماش با برتری یک بر صفر به رختکن رفت و در نیمه دوم، گل تساوی را از حریف دریافت کرد اما در شرایطی که می‌توانست با ثبت یک گل دیگر، مثل سپیدرود در رقابت‌های دو فصل پیش، جشن صعود برگزار کند با حملات احساسی راهی به دروازه حریف نیافت و در نهایت در وقت اضافه نیز گل دوم را دریافت کرد.

 

1403628


داماش البته به حملات خود ادامه داد و یک گل دیگر در لحظات پایانی به ثمر رساند که اینبار کمک داور دوم، با اشاره به اینکه دو بازیکن این تیم در منطقه آفساید حضور داشتند، آن را نپذیرفت. این تصمیم خشم هواداران داماش را بیشتر کرد تا به محض سوت پایان تعدادی از آنها به داخل زمین یورش ببرند. همچنین فیلم‌هایی از بازی منتشر شده که نشان می‌دهد برخی هواداران حاضر در جایگاه جنوبی استادیوم، اقدام به تخریب صندلی‌های استادیوم سردار جنگل کرده‌اند.

 

1403624


نکته اینجاست که هواداران داماش طی یکسال اخیر یک فرهنگ جالب توجه بهمراه وفاداری را روی سکوها به نمایش گذاشته بودند. نزدیک به 5 هزار هوادار وفادار در بیشتر بازی‌های این تیم در لیگ دسته دوم حضور داشتند و با بیانیه‌های جالب خود در زمان فوت مادر دروازه‌بان این تیم، درگذشت یکی از طرفداران و شعرهای جالب توجه بعد از دستیابی به پیروزی‌ها، برای خود شهرتی دست و پا کرده بودند. اما ماموریت اصلی آنها برای بازگشت به سطح اول فوتبال ایران با یک پرچم ناکام ماند. آنها حالا فکر می‌کنند اداره کنندگان فوتبال ایران، علاقه‌ای به حضور این تیم در سطوح بالاتر ندارند و این واکنش خشمگینانه ناشی از همین ذهنیت است.

 

1403626


البته داماش در آخرین بازی این فصل فوتبال ایران در فینال جام حذفی حاضر خواهد بود اما مشخص نیست روحیه در هم شکسته این تیم شگفتی آفرین چگونه بند می‌خورد. یاس عظیمی که شکست امروز تولید کرده شاید به قیمت پایان تلخ تیم پرهیجان سیامک فراهانی بشود مگر آنکه نفس هوادار، آبی‌های شهر باران را زنده نگه دارد و آنها با شعار همیشگی خود یعنی "دنیا فقط رشت" به دنبال تداوم شگفتی سازی خود باشند، هوادارانی که امروز گوش تا گوش سکوهای سردار جنگل را به تسخیر خود در آورده بودند.


"شهر خسته"؛ این لقبی بود که سال‌ها نصیب قائمشهر و تیمش نساجی بود که علیرغم تلاش‌ها برای بازگشت به سطح اول فوتبال ایران، همواره در خوان آخر اسیر اتفاقات می‌شدند و حسرت برای آنها به جا می‌ماند، اینبار اما در رشت نیز شرایط به همین شکل به نظر می‌رسد و شاید هواداران این تیم نیز بتوانند با همین انرژی و حمایتی که پسران باران دارند آنها را برای امیدواری دوباره، دوباره و دوباره برای بازگشت افتخارآفرین زنده نگه دارند.
حمید ابراهیمی

عکس ها از: آرمین زاهد

 

1403622

 

1403625

 

 

دیدگاه‌ها