کد خبر : 1609790 | 16 اردیبهشت 1398 ساعت 19:58 | 30.5K بازدید | 0 دیدگاه

پرسپولیس خوب نبود ولی ...

از آفساید تا پنالتی؛ در انتظار مصاحبه برانکو

تیم فوتبال پرسپولیس در دیدار برگشت مقابل پاختاکور ازبکستان هم مثل بازی رفت به تصمیمات مشکوک داوران معترض بود.

از آفساید تا پنالتی؛ در انتظار مصاحبه برانکو

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال پرسپولیس ایران در هفته پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در تاشکند به مصاف پاختاکور ازبکستان رفت. بازی امروز به جهت نزدیک بودن امتیازات تیم ها در این گروه، از حساسیت بسیار بالایی برخوردار بود و نماینده ایران هم می دانست که باید بازی را با امتیاز ترک کند تا امیدهایش را برای صعود زنده نگه دارد.

 

اما در نهایت بازی امروز با گل دقایق پایانی ازبک ها، به سود آنها خاتمه یافت و پرسپولیس بازنده از نبرد حساس تاشکند خارج شد و با آسیا وداع زودهنگامی داشت.

دیدار امروز جدا از اینکه با نتیجه ای ناامید کننده به پایان رسید، برای پرسپولیسی ها یک اعتراض بزرگ به داوری نیز به همراه داشت. در دقیقه 80 بازی، مهدی ترابی در یک ضد حمله به محوطه جریمه پاختاکور رسید و پس از برخورد با بازیکن حریف، روی زمین افتاد. این صحنه به نظر پنالتی می رسید و کارشناسان داوری نیز درباره آن، نظر به پنالتی داده اند. اگر این ضربه پنالتی به سود سرخپوشان اعلام می شد و نماینده ایران از حریف خود پیش می افتاد، قطعا ده، پانزده دقیقه پایانی بازی روند دیگری داشت و نتیجه متفاوتی رقم می خورد که به سرنوشت متفاوت گروه می انجامید.

 

متضرر شدن پرسپولیس از تصمیم داور استرالیایی در شرایطی بود که بازی رفت پرسپولیس و پاختاکور هم در ورزشگاه آزادی یک گل آفساید برای تیم ازبکستانی به همراه داشت. در نخستین دقایق آن بازی دراگان چران در موقعیت آفساید دروازه پرسپولیس را باز کرد اما داور و کمک او اعلام آفساید نکردند تا پرسپولیس عقب بیفتد. در ادامه هم گل ماریو بودیمیر به جای اینکه حکم گل سه امتیازی برای پرسپولیس داشته باشد، تنها جبران کننده گل حریف و اشتباه داور بود. با احتساب این اشتباه مهم داوری، پرسپولیس 2 امتیاز هم در بازی رفت از داوری مقابل پاختاکور طلبکار شد.

 

در مجموع، دو اشتباه تاثیرگذار داوران اردنی و استرالیایی امتیازات زیادی را از پرسپولیس گرفت و مستقیما به حساب پاختاکور ریخت؛ اتفاقی که پرسپولیس را در پایان هفته پنجم به تیم حذف شده گروه تبدیل کرد و پاختاکور را در آستانه صعود به دور حذفی قرار داد.

دیدگاه‌ها