کد خبر : 1610483 | 20 اردیبهشت 1398 ساعت 03:10 | 120.9K بازدید | 0 دیدگاه

اینجا لندن و این گران‌ترین گلر جهان؛

کپای قهرمان علیه آریزابالاگای ضد قهرمان! (عکس)

کپا آریزابالاگا گلر تیم چلسی درخشش قابل توجهی در ضربات پنالتی داشت و در صعود تیم چلسی به فینال یورو لیگ، نقش پررنگی را ایفا کرد.

کپای قهرمان علیه آریزابالاگای ضد قهرمان! (عکس)

 

به گزارش "ورزش سه"، تیم چلسی سرانجام موفق شد اینتراخت فرانکفورت را از پیش رو بردارد و به فینال یورو لیگ برود. آبی های لندن که در آلمان یک تساوی ارزشمند را به دست آورده بودند، در نیمه اول بازی برگشت نیز یک گل زدند تا با خیال آسوده به رختکن بروند اما آلمانی ها در همان ابتدای نیمه دوم گل لوفتوس چیک را پاسخ دادند تا شرایط صعود برای شاگردان ساری پیچیده شود.

 

آن ها با ترس از این که یک گل بخورند و در خانه حذف شود، مسابقه را محتاطانه دنبال کردند و در وقت های اضافی نیز بازی با همین نتیجه دنبال شد تا تکلیف فینالیست دیگر یورو لیگ در ضربات پنالتی روشن شود. شاگردان ساری در پنالتی ها امیدوار به گلری بودند که لقب گران قیمت ترین دروازه بان جهان را یدک می کشید و در مقابل فرانکفورت نیز عملکرد خوبی داشت و با ثبت سه سیو، مانع از حذف تیمش شده بود.

 

اما آیا گلری که چند ماه پیش، آن جنجال و نمایش ضعیف  در فینال اتحادیه مقابل سیتی را از خود نشان داده بود، می تواند سد محکمی برای آلمانی های پنالتی زن باشد؟ کپای 24 ساله در زمان کوتاه پس از سوت پایان تا آغاز ضربات پنالتی، تمام تلاش خود را کرد تا تمرکزش را حفظ کند و برای ایستادن در درون دروازه آماده شود و البته در این بین تشویق حاضران در استمفورد بریج نیز به او روحیه داد ولی همچنان آبی های پایتخت انگلیس از گلر سبزپوش خود نگران بودند و البته خیلی ها نیز منتظر بودند تا کپا بدرخشد و نقش خود را به عنوان خرید پرسروصدا ایفا کند.

 

پنالتی اول را سباستین هالر زد و با فریب کپا موفق شد دروازه او را باز کند. پس از گلزنی بارکلی، نوبت لوکا جوویچ بود که آریزابالاگا را دوباره مغلوب کند. کپا جهت پنالتی اول را درست تشخیص نداد اما در ضربه جوویچ تا آستانه مهار توپ نیز پیش رفت. ضربه دوم لندنی ها توسط آزپیلیکوئتا به هدر رفت تا هواداران چلسی چشم به کپا بدوزند و امیدوار باشند او روند پیشرفت خود در ضربات پنالتی را ادامه دهد و این بار علاوه بر تشخیص جهت ضربه پنالتی، آن را مهار نیز بکند.

 

پنالتی سوم را دی گوژمن تعویضی و نامدار زد و گلر اسپانیایی را فریب داد تا دروازه چلسی برای سومین بار باز شود و هواداران از ادامه مسابقه ناامید شوند. البته این پایان کار نبود. پنالتی سوم برای چلسی تبدیل به گل شد و پس از آن برای فرانکفورت مارتین هینترگر پشت توپ ایستاد و تلاش کرد تا با زدن ضربه اش به وسط، تیمش را به پیروزی نزدیک کند اما دروازه بان چلسی با تشخیص درست و باورنکردنی این ضربه و ایستادن در وسط دروازه آن را مهار کرد و بازی را به تساوی کشید.

 

این بار همه منتظر این بودند که کپا یک پنالتی دیگر را هم بگیرد و فرصت برتری را برای چلسی فراهم کند و کپا نیز به این انتظار هواداران لندنی رنگ واقعیت بخشید و موفق شد پنالتی گونزالو را مهار کند و باعث شود ضربه ادن آزار به گل پیروزی و صعود تبدیل شود.

 

اگرچه آزار بلژیکی توانست گل پیروزی بخش را بزند اما در پایان، توجه ها و تشکرها بیش از همه به کپا آریزابالاگا اختصاص داشت. دروازه بانی که توانست در قامت گران ترین گلر جهان ظاهر شود و جنجال ناخوشایند چند ماه پیش را تا حدی از ذهن ها پاک کند. چند ماه پیش کپای مصدوم تلاش کرد تا در زمین بماند و در ضربات پنالتی در درون دروازه چلسی بایستد اما موفق نشد تیمش را به پیروزی برساند ولی این بار در استمفوردبریج 2 پنالتی را از بازیکنان اینتراخت گرفت تا تیمش را از حالت بازنده به برنده برساند و خود را از ضد قهرمان به قهرمان بخش آبی پوش لندن تبدیل کند.

 

1404804

 

1404807

 

1404805

 

 

 

1404802

 

1404803 

 

1404806

دروازه بان جوان چلسی در دیدار مقابل منچسترسیتی در فینال جام اتحادیه از تصمیم ساری برای تعویض امتناع کرده بود و این به جنجال بزرگی منجر شده بود

 

 

دیدگاه‌ها