کد خبر : 1610536 | 20 اردیبهشت 1398 ساعت 13:31 | 5.5K بازدید | 0 دیدگاه

کفاشیان: در فوتبال تخلف داریم، فساد نه

رئیس سابق فدراسیون فوتبال می گوید که عربستان با توان مالی خود در فدراسیون فوتبال آسیا اعمال نفوذ می کند.

کفاشیان: در فوتبال تخلف داریم، فساد نه

به گزارش "ورزش سه"، علی کفاشیان رئیس سابق فدراسیون فوتبال در گفت و گو با پیمان یوسفی در برنامه ورزش و مردم درباره موضوع برگزاری مسابقات نمایندگان ایران در زمین بی طرف گفت: ما چند مرحله اعتراض کردیم و گفتیم که امنیت داریم اما آنها در رای کلی می آوردند و رسیدگی نمی کردند. حتی برای قطر و امارات و عربستان این موضوع تصویب شد اما برای ایران و عربستان قبول نکردند.


وی افزود: عربستان از نظر مالی به فدراسیون فوتبال آسیا کمک می کند و آنها و امارات گفتند که اگر قرار باشد به ایران بروند، مسابقات را به هم می زنند که در این صورت درامدها از بین می رود و مشخص است که afc قبول نمی کند که این اتفاق رخ دهد.


او در واکنش به این سوال که آیا شما به این موضوع رای مثبت دادید، بیان کرد: من هیچ رای را امضا نکردم. یک موضوعی تصویب شد و نمی پرسند چه کسی رای منفی داد و چه کسی رای مثبت اعلام کرد.
او درباره اتفاقاتی که پیرامون عدم حضور او در فیفا رخ داد، عنوان کرد: وقتی اراده نباشد، نمی گذارند کسی به جایی برود. من و یک سنگاپوری نامزد شدیم و باید هر دو نفر انتخاب می شدیم اما مجمع را تغییر دادند و انتخابات مهندسی شد. از قبل همه چیز را مهندسی و انتخابات می کنند.


کفاشیان ادامه داد: روابط ما با شیخ سلمان خوب بود اما افرادی که به فیفا می روند، حمایت دولت خود را دارند و به خوبی پول خرج می کنند. من کاندیدای فیفا که شدم همه نوشتند که چرا کفاشیان به فیفا می رود و او توان ندارد. در مرتبه دوم به آقای تاج گفتند که من را معرفی نکنند و ایشان نیز من را معرفی نکردند.


او در واکنش به این موضوع که رابطه شما با آقای تاج مدل پوتین و مدودوف نیست، گفت: من همیشه به فدراسیون کمک می کردم و برای من فرقی نمی کرد که چه سمتی دارم. وقتی بحث شد که وجود من خطرناک است، دلیلی نداشت بمانم. نایب رئیسی اول فدراسیون نه شغل است و نه حقوق دارد. فشار زیادی آمد و در نهایت من کنار رفتم اما به آقای تاج گفتم که هر زمان بخواهند در خدمت فوتبال هستم. من با تاج هیچ مشکلی ندارم.


او درباره انتخاب سرمربی تیم ملی بیان کرد: من از انتخاب سرمربی تیم ملی خبر ندارم. به تاج توصیه کردم مانند زمان کی روش که من به کسی نگفتم، شما نیز تشخیص بدهید، مذاکره کنید و اعلام کنید.

 

کفاشیان درباره کنار رفتن از فدراسیون در موضوع بازنشسته ها، اضافه کرد: به ما از آبان ماه گفتند که نباید حضور داشته باشید و ما گفتیم دیگر امضا نمی کنیم. همه نهاد ها با هم هماهنگ بودند و همه این موضوعات را می گفتند. دخالت های بیرونی در فدراسیون زیاد است و خوب نیست. من اعلام کردم تا پایان حضور در نایب رئیسی آسیا در فدراسیون حضور دارم. خوب نیست وقتی یک نفر تجربه بالایی دارد و سمت های زیادی را داشته به سرعت کنار برود.

 

او درباره جانشین تاج در AFC بیان کرد: آقای تاج عضو کمیته اجرایی است و احتمالا ایشان مسئول یک کمیته می شوند. آقای تاج توانمندی کار را دارد. او تجربه خوبی دارد و به خوبی هم جلو می رود.


کفاشیان در واکنش به این موضوع که هنوز هم اعتقاد دارید فوتبال فاسد نیست، گفت: کمیته اخلاق همه چیز را زیر ذره بین می برد. اگر فساد باشد، مشخص می شود. البته تخلف وجود دارد و این سال ها کمتر شده است اما فساد سیستماتیک نداریم.

 

رئیس سابق فدراسیون فوتبال در پایان اضافه کرد: مهم ترین مساله فوتبال کشور است. اینکه چه کسی حضور دارد، مهم نیست. یاد بیاوریم که حضور در جام جهانی چه شادی به مردم ما داد. باید همه مسئولین بی توجه به نظرات شخصی از فوتبال حمایت کنند تا باعث خوشحالی مردم شود. این موضوع انگیزه ما بود.

دیدگاه‌ها