کد خبر : 1610614 | 20 اردیبهشت 1398 ساعت 18:39 | 114.4K بازدید | 0 دیدگاه

مربع قهرمان های غرب آسیا چگونه تکمیل می شود؟

پرسپولیس، النصر و شارجه به دنبال السد

لیگ های معتبر فوتبال غرب آسیا آخرین هفته های خود را سپری می کنند و در انتظار مشخص شدن تکلیف قهرمان ها هستند.

پرسپولیس، النصر و شارجه به دنبال السد

 

به گزارش "ورزش سه"، فصل فوتبالی در اکثر نقاط دنیا رو به پایان است و چیزی به اتمام لیگ های مختلف باقی نمانده است. در قاره آسیا هم به جز شرقی ها و کشورهایی مثل ازبکستان که در زمستان فصل را آغاز می کنند، دیگر کشورها هفته های پایانی فصل را سپری می کنند.
در منطقه غرب آسیا، 4 لیگ معتبر وجود دارد که در گروه بندی های لیگ قهرمانان آسیا هم بیشترین سهم را در اختیار دارند. در بین کشورهای ایران، قطر، امارات و عربستان، تا کنون فقط لیگ ستارگان قطر قهرمان خود را شناخته است.

 

 

- قطر؛ پرچم سفید در دوحه بالا رفت

تیم فوتبال السد پس از دو سال قهرمانی الدحیل، موفق شد این تیم را در کورس داغ قهرمانی لیگ قطر شکست دهد و برای چهاردهمین بار به عنوان نخست لیگ ستارگان دست پیدا کند. در سالی که ژسوالدو فریرا اعلام کرد آخرین فصل حضور در السد را تجربه می کند، شاگردان او آماری خیره کننده را در لیگ از خود به جا گذاشتند. تیم السد در این فصل 57 امتیاز از 66 امتیاز ممکن را به دست آورد. سفید پوشان دوحه با زدن 100 گل در طول فصل، بهترین آمار تاریخ لیگ قطر را ثبت کردند. در ثبت این آمار درخشان، رکورد 39 گله بغداد بونجاح به عنوان آقای گل بسیار تاثیر گذار بود. اما در سه کشور دیگر، هنوز قهرمان مشخص نشده و لیگ با حساسیت فوق العاده ای دنبال می شود.

 

1404973

 

 


- امارات؛ ظهور یک قهرمان جدید؟

این مسئله در لیگ امارات، کمتر از ایران و عربستان وجود دارد. در پایان هفته بیست و سوم لیگ امارات، تیم شارجه با 53 امتیاز صدرنشین است و شباب الاهلی هم 47 امتیازی و در رده دوم است. در حالی که سه بازی تا پایان فصل باقی مانده، تنها این دو تیم شانس قهرمانی دارند و تیم های پرافتخاری مثل الجزیره، العین و الوحده در رتبه های سوم تا پنجم قرار گرفته اند.
در سه فصل اخیر این رقابت ها، تیم های العین، الجزیره و الاهلی قهرمان شده اند.

 

1404975

 

 

- عربستان؛ تعقیب و گریز در ریاض

در لیگ عربستان هم که امسال رقابت های بسیار جذاب و پرهیجانی را پشت سر گذاشت، شانس اصلی قهرمانی در اختیار تیم فوتبال النصر است. زردپوشان ریاض  از 28 دیداری که انجام داده اند، 64 امتیاز کسب کرده اند و با فاصله یک امتیاز بالاتر از رقیب همشهری یعنی الهلال قرار دارند. النصر در دو بازی بعدی خود باید با الحزم و الباطن دیدار کند و الهلال به مصاف الاتفاق و الشباب خواهد رفت. تیم الهلال قهرمان دو فصل اخیر لیگ عربستان است و در سمت مقابل النصر آخرین قهرمانی خود را در سال 2015 جشن گرفته است.
در رده های بعدی جدول این لیگ، تیم های الشباب، التعاون و الاهلی قرار دارند که هیچ کدام شانسی برای قهرمانی نخواهند داشت.

 

1404974

 

 

- ایران؛ هت تریک پرسپولیس یا سبقت مدعیان

اما حساس ترین جدال قهرمانی غرب آسیا، بدون شک در ایران برگزار می شود. در لیگ برتر ایران تیم پرسپولیس با 57 امتیاز صدرنشین است و طبیعتا شانس بیشتری نسبت به رقبا برای قهرمانی دارد. پس از پرسپولیس، سپاهان 54 امتیاز دارد و استقلال و پدیده با 53 و 52 امتیاز در رتبه های بعدی قرار دارند. این چهار تیم در لیگ برتر ایران شانس قهرمان شدن دارند.

تیم پرسپولیس که به دنبال سومین قهرمانی متوالی خود در ایران است، باید دو بازی مقابل ماشین سازی و پارس جنوبی برگزار کند. تیم سپاهان در دیداری مهم باید با پدیده بازی کند که بسیار تعیین کننده خواهد بود. پس از آن، سپاهان میزبان اس خوزستان است. تیم استقلال تهران دو بازی با صنعت نفت و سپیدرود خواهد داشت. پدیده مشهد نیز پس از بازی سپاهان، به مصاف ماشین سازی می رود.

 

با این اوصاف، اگر تیم پرسپولیس مقابل ماشین سازی پیروز شود و سپاهان مقابل پدیده به برتری نرسد، قهرمانی سرخپوشان پایتخت قبل از هفته آخر قطعی می شود. در غیر این صورت، کار به هفته پایانی کشیده می شود. به ویژه اگر پرسپولیس در مقابل ماشین سازی پیروز نشود، امید دیگر مدعیان بیشتر خواهد شد.

پس از مشاهده این شرایط، باید ببینیم در هفته های آتی، کدام تیم ها از ایران، عربستان و امارات به تیم السد قطر در جمع قهرمان های این فصل غرب آسیا می پیوندند. با وضعیت فعلی، پرسپولیس از ایران، النصر از عربستان و شارجه از امارات شانس بیشتری برای رسیدن به عناوین قهرمانی در لیگ های داخلی خود دارند.

دیدگاه‌ها