کد خبر : 1610615 | 20 اردیبهشت 1398 ساعت 18:42 | 26.4K بازدید | 0 دیدگاه

بررسی هر چهار شانس قهرمانی لیگ برتر

فردا جام می دهند یا هفته آخر؟ (گزارش)

برخلاف فصول گذشته هنوز چهار تیم می توانند برای کسب عنوان قهرمانی لیگ هجدهم رویاپردازی کنند.

فردا جام می دهند یا هفته آخر؟ (گزارش)

 

به گزارش "ورزش سه"، لیگ ایران در دوره هجدهم یکی از حساس ترین و فشرده ترین مسابقاتِ دوره 18 ساله لیگ برتر بوده است. این رقابت تنگاتنگ و فشرده، از میانه های نیم فصل اول مشهود شد و وقتی در پایان نیم فصل شاهد سه تیم 31 امتیازی یعنی سپاهان، پرسپولیس و پدیده بودیم که به ترتیب رتبه های اول تا سوم را به خودشان اختصاص داده بودند و تراکتورسازی با 26 و استقلال با 25 امتیاز آنها را تعقیب می کردند، همگان می دانستند تنور لیگ در نیم فصل دوم داغ تر از این هم می شود.

 

تراکتورسازی تا همین چند هفته پیش و قبل از اینکه به سپیدرود در رشت ببازد و حواشی درونی، تیم را از تمرکز روی هدفش منحرف کند، بهترین نتایج نیم فصل دوم را با لیکنز کسب کرده بود و اگر همان روند را ادامه می داد، حالا در صدر بود و بقیه تیم ها در حسرت رسیدن به آنها بودند ولی به یکباره از مسیر اصلی منحرف شدند و سه شکست پیاپی تجربه کردند تا تساوی در ورزشگاه خانگی مقابل پرسپولیس پایانی باشد بر رویای اولین قهرمانی قرمزهای آذربایجانی. تراکتورسازی در پایان هفته 28 ام، 50 امتیاز کسب کرده و با توجه به 57 امتیازی بودن پرسپولیس، هیچ شانسی برای کسب قهرمانی ندارد ولی آنها همچنان باید با تمام توان بازی کنند؛ چرا که 2 امتیاز با تیم چهارم جدول یعنی پدیده فاصله دارند و تنها 2 بازی برای کسب سهمیه آسیایی مقابل چشمان ستاره های این تیم وجود دارد که عدم رسیدن به آن می تواند هفته های بد این تیم را در پایان فصل کابوس وار تمام کند.


خروج تراکتورسازی از کورس مدعیان قهرمانی، "بیگ فایو" لیگ را سرانجام به " بیگ فور" تبدیل کرد. اما هر کدام از چهار تیم باقی مانده چطور و تحت چه شرایطی می توانند به قهرمانی برسند.

این سوال مهمی است که در این گزارش به آن می پردازیم ...

 

پدیده؛ سپاهان را بگیرید، برای سه شکست دعا کنید
شاگردان یحیی گل محمدی بدون شک شگفتی لیگ هجدهم و یکی از معدود تیم هایی بوده که در بیانیه بازی ها، تخریب ها و شکایت های چهار تیم مدعی این فصل علیه یکدیگر، عملکردش توسط سرمربیان و بازیکنان رقیب و همینطور کارشناسان و هواداران فوتبال تحسین شده است. کسب سهمیه آسیایی می تواند، پایانی بسیار خوب برای بازیکنان یحیی و شهر مشهد باشد ولی آنها همچنان می توانند برای کسب قهرمانی رویاپردازی کنند. برای رسیدن به این مهم، پدیده باید در اولین قدم برابر سپاهان به سه امتیاز بازی برسد و امیدوار باشد پرسپولیس ببازد و اختلافش با این تیم را به عدد 2 برساند. در صورتی که این نتایج به دست بیاید و استقلال هم مقابل صنعت نفت مساوی کند یا ببرد، شاهد هفته پایانی عجیبی در لیگ هجدهم خواهیم بود با چهار مدعی پر امید. اما حتی تساوی پرسپولیس هم شانس پدیده برای قهرمانی را تقریبا به صفر می رساند، چرا که آنها باید در دیدار آخر منتظر شکست پرسپولیس بمانند و در تبریز تفاضل گل فعلی خود را با این تیم که فعلا 6- است، بهتر کنند. با تمام این تفاسیر، تصور 2 شکست و حتی یک شکست و یک تساوی، چیزی است که بدبین ترین هواداران سرخپوشان هم تصورش نمی کنند.

چطور قهرمان می شوند؟
یحیی و شاگردانش برای قهرمانی باید هر دو بازی پیش رو برابر سپاهان و ماشین سازی را ببرند و آرزو کنند پرسپولیس مقابل ماشین سازی و پارس جنوبی جم ببازد. البته یک تساوی و یک شکست هم می تواند آنها را به قهرمانی برساند، اما در صورتی که آنها بتوانند تفاصل گل 6- نسبت به شاگردان برانکو را جبران کنند. این ها هم در صورتی است که استقلال موفق به کسب پیروزی در دو بازی باقی مانده اش نشود و این نشان می دهد چقدر قهرمانی این تیم می تواند دور از دسترس باشد.

 

1401478

 


استقلال؛ مثل پدیده برای باختن سرخ‌ها دعا کنید
استقلال 53 امتیازی است و این روزها حسرت امتیازاتی را می خورد که به راحتی از دست رفتند تا از غفلت شاگردان برانکو بیشترین بهره به آنها نرسد. فرهاد مجیدی و بازیکنان استقلال می دانند بخش کوچکی از کار قهرمانی در دستان آنها است. آبی ها باید فردا در آبادان کاری کنند که هیچ یک از 4 تیم برتر لیگ نکرده اند؛ یعنی شکست صنعت نفت در خانه و همزمان امیدوار به شکست یا تساوی پرسپولیس و سپاهان در بازی هایشان باشند تا خوشبختی آنها را بغل کند و در هفته پایانی بالاتر از سپاهان باشند و در فاصله یک یا دو امتیازی پرسپولیس.

چطور قهرمان می شوند؟
برای اینکه قهرمانی آبی ها با مربی جدید و پر انرژی اشان محقق شود، پرسپولیس باید یک بار شکست بخورد و یک بار تساوی داشته باشد تا این تیم بتواند با کسب دو پیروزی برابر صنعت نفت آبادان و سپیدرود، قهرمان شود؛ البته که سپاهان باید حداقل یک تساوی در دو بازی پیش رو کسب کند که با توجه به بازی سخت آنها در مشهد دور از انتظار نیست.

 

 

 

سپاهان؛ پرسپولیس، بیشتر از 3 امتیاز نگیر !
طبیعی است سپاهان برای کسب قهرمانی پس از پرسپولیس بیشترین شانس را داشته باشد، چرا که آنها نزدیک ترین تعقیب کننده و با 54 امتیاز در فاصله سه امتیازی این تیم هستند. آنها دغدغه های استقلال و پدیده را ندارند و فقط کافی است با توجه به تفاضل گل بهتری که نسبت به پرسپولیس دارند، این تیم یک شکست در دو بازی پیش رو برابر ماشین سازی یا پارس جنوبی جم داشته باشند تا آنها با کسب پیروزی در دو بازی برابر پدیده و استقلال خوزستان، ششمین جام قهرمانی لیگ برتر را در ورزشگاه خانگی بالای سر ببرند و همینطور شکستن رکوردهایشان توسط پرسپولیس را نبینند.

چطور قهرمان می شوند؟
شاگردان امیرقلعه نویی برای کسب قهرمانی باید امیدوار باشد، پرسپولیس حداقل یک شکست داشته باشد و خودشان هم 6 امتیاز بگیرند. پیروزی روز آینده پرسپولیس، در صورت تساوی یا شکست سپاهان در مشهد، قهرمان لیگ را یک هفته پیش از پایان مسابقات مشخص می کند.

 

1403057

 


پرسپولیس؛ فقط به خودت نگاه کن
شاگردان برانکو فاصله ای برای کسب سومین قهرمانی پیاپی و پنجمین قهرمانی تاریخشان در لیگ برتر ندارند. برای تحقق این مهم و برابری با رکورد طلایی پوشان در همراهی با رکورد هت‌تریک در قهرمانی و ثبت 5 عنوان قهرمانی، آنها باید یک تساوی و یک پیروزی در دو بازی باقی مانده کسب کنند تا فارغ از نتایج سه تیم دیگر که هنوز امیدوار هستند، جشن قهرمانی بگیرند.

چطور قهرمان می شوند؟
پرسپولیس فارغ از نتاجی که سایر رقبا کسب می کنند، باید حداقل یک تساوی و یک پیروزی برابر ماشین سازی و پارس جنوبی جم کسب کند؛ در غیر این صورت احتمالات زیادی می تواند قهرمانی آنها را تحت الشعاع قرار دهد.

 

1396651


دیدارهای هفته 29 رقابت های لیگ برتر روز آینده از ساعت 21:30 دقیقه در شهرهای مختلف کشور و به صورت همزمان آغاز می شود؛ هفته ای که ممکن است با توجه به دیدار سخت سپاهان در مشهد، قهرمان لیگ را یک هفته زودتر معرفی کند.

دیدگاه‌ها