کد خبر : 1610733 | 21 اردیبهشت 1398 ساعت 12:32 | 7.1K بازدید | 0 دیدگاه

موزه ورزش ایران در آستانه افتتاح(عکس)

آخرین مرحله اهدای یادبودها و مدال‌ها به موزه ورزش در کمیته ملی المپیک انجام شد.

موزه ورزش ایران در آستانه افتتاح(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، از چندی پیش با همکاری کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش مراحل آماده سازی موزه ورزش در محل کمیته استارت خورد.


در ماههای اخیر خیلی از ورزشکاران و فدراسیون‌ها، جام‌ها، مدال‌ها و یادبودهای خود را به موزه کمیته ملی المپیک اهدا کردند.

 

مسعود سلطانی فر در مراسم آغازین اهدا مدال های قهرمانان و فدراسیون های ورزشی به موزه ملی ورزش ایران اظهار داشت: کاری که به اتفاق دکتر صالحی امیری برای تأسیس موزه ملی ورزش ایران آغاز کردیم اکنون به روزهای أوج خودش رسیده است و جا دارد از این حرکت بزرگ فرهنگی ورزشی که با حمایت اهالی ورزش همراه شد و مدال ها ، یادمان ها ، کاپ ها و إسناد و مدارک دوران پرافتخار قهرمانی را به این موزه اهدا کردند ، تقدیر نمایم.


وزیر ورزش و جوانان ابراز امیدواری کرد بعد از افتتاح فاز اول در کوتاهترین زمان ممکن ساختمان اصلی موزه ملی ورزش آماده شود .
سلطانی فر تصریح کرد:  با تأسیس موزه ملی ورزش  یاد و خاطره قهرمانان ورزش ایران در اذهان باقی خواهد ماند.


امروز نیز مرحله آخر این اهدای یادبودها برگزار شد. مسئولان فدراسیون‌های دوومیدانی، شمشیربازی، بوکس، ورزش‌های رزمی، والیبال، تنیس، کوهنوردی و دوچرخه‌سواری امروز در کمیته ملی المپیک مدال‌ها و یادبودهای خود را به موزه ورزش، المپیک و پارالمپیک اهدا کردند.

 

1405059


احسان حدادی و نجمه خدمتی هم جزو ورزشکارانی بودند که امروز در کمیته ملی المپیک حاضر شدند و یادبودهایی را به موزه هدیه دادند.


در این مراسم همچنین وزیر ورزش یادبودی که از سوی مسئولان فیفا در جریان اولین بازی تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۸ مقابل مراکش دریافت کرده بود را به موزه ورزش اهدا کرد.


با تصمیم گیری مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک که امروز هم در مراسم حاضر بودند، قرار است ۳۰ اردیبهشت ماه فاز اول موزه ورزش با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور رسما افتتاح شود.

 

1405052

دیدگاه‌ها