کد خبر : 1611224 | 23 اردیبهشت 1398 ساعت 00:56 | 138.8K بازدید | 0 دیدگاه

فصل کابوس‌وار ستاره ایرانی یک سقوط  کم داشت؛

نه جهانبخش، امسال سال تو نبود!

گران قیمت‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران به بدترین شکل یک سال را در برایتون پشت سر گذاشت.

نه جهانبخش، امسال سال تو نبود!

به گزارش "ورزش سه"، فصل به فصل تجربیات او بالا رفت، جایگاه ثابتی پیدا کرد و محبوب هواداران شد تا جایی که در پنجمین سال حضورش در فوتبال هلند، توانست تبدیل به فوق ستاره آلکمار شود و در فصلی که تیم‌اش در جایگاه سوم جدول ایستاد، این بازیکن خوش تکنیک هم با ۲۱ گل زده، آقای گل اردیویسه شود و با ۱۲ پاس گل در رده دوم برترین پاسورها قرار گرفت.

 

نمایش فراتر از انتظاری که این ملی پوش ایرانی داشت، موجب شد تا با پیشنهادات قابل توجهی مواجه شود و در نهایت این باشگاه برایتون انگلیس بود که با پرداخت ۱۷ میلیون پوند، آقای گل اردیویسه هلند را به خدمت گرفت و علیرضا جهانبخش را تبدیل به گران قیمت‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران کرد.

 

با توجه به عملکرد بی‌نظیری که علیرضا جهانبخش در آلکمار هلند داشت، هواداران فوتبال ایران و همچنین باشگاه برایتون انگلیس، در انتظار درخشش او در فصل ۱۹-۲۰۱۸ لیگ جزیره بودند، اما او هفته به هفته دورتر از دوران آمادگی‌اش شد.

 

1405670

 

جهانبخش در جام جهانی روسیه نمایش دلپذیری در ترکیب تیم ملی ایران نداشت و نتوانست انتظارات را برآورده کند، اما پیش‌بینی می‌شد او برخلاف بازی‌های ملی، در لیگ برتر انگلیس به روزهای اوج خود در آلکمار برگردد و در برایتون دوباره تبدیل به بازیکنی شود که از گوشه نفوذ می‌کند، دریبل می‌زند، مدافعان مقابل‌اش را یکی پس از دیگری جای می‌گذارد، در عرض حرکت می‌کند و با شوت‌های ویرانگرش دروازه حریف را فرو می‌ریزد، اما با گذشت یک فصل، هیچ یک از این اتفاقات نیفتاد.

 

این ستاره فوتبال ایران که پس از آنکه در دو دیدار تدارکاتی پیش فصل مقابل تیم‌های فرانسوی نیس و نانت به میدان رفت، در هفته اول لیگ برتر انگلیس برابر واتفورد به‌عنوان یار جانشین وارد زمین شد و در دومین مسابقه با منچستر یونایتد، بازی را از روی نیمکت نظاره کرد.

 

بعد از حضور ۱۵ دقیقه‌ای مقابل لیورپول در هفته سوم، جهانبخش به ترکیب برایتون رسید و به مرور زمان جایگاه ثابتی پیدا کرد، اما بدترین اتفاق برای او مصدومیت در یازدهمین بازی فصل برابر اورتون بود که در برخورد با یری مینا، مدافع سابق بارسلونا برای او به وجود آمد و موجب شد ۱۱ بازی پیاپی را از دست دهد و در دو مسابقه ابتدایی جام ملت‌های ۲۰۱۹ آسیا هم نیمکت‌نشین باشد.

 

جهانبخش که در راه آماده‌سازی تیم ملی ایران برای جام ملت‌های آسیا موفق به زدن یک گل برابر بولیوی شده بود، در این رقابت‌ها نیز یک گل در مرحله یک هشتم نهایی برابر عمان به ثمر رساند، اما پس از آن در هیچ یک از مسابقات ملی و باشگاهی نتوانست این کار را انجام دهد.

 

سرحال نبودن جهانبخش یکی از عواملی بود که در عدم نتیجه‌گیری تیم ملی ایران در جام ملت‌ها نقش داشت، اما او در بازگشت به انگلیس، در دیدار مرحله یک شانزدهم FA Cup برابر وست‌برومویچ ۱۰۰ دقیقه بازی کرد که باز هم نتوانست گلزنی کند.

 

1405671

 

جهانبخش، برچسب گران قیمت‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران و این فصل برایتون را روی خود داشت و می‌دانست انتظارات از او بیشتر از هر لژیونر دیگری است، اما این بازیکن در طول فصل نتوانست در هیچ یک از بازی‌های لیگ جزیره و جام حذفی انگلیس گلزنی کند یا پاس گل بدهد تا به بدترین شکل فصل را به پایان ببرد.

 

او هفته قبل برابر آرسنال پنالتی داد و به همین دلیل بین دو نیمه تعویض شد ولی انتظار می‌رفت امشب که آخرین بازی فصل را مقابل منچسترسیتی خواهند داشت، بتواند گره بازی را باز کند و در تقابل با شاگردان پپ گواردیولا گل بزند یا پاس گل بدهد تا فصل او کابوس‌وار به اتمام نرسد، اما باز هم خبری از حرکات و نمایش او در آلکمار نبود تا تیمش با نتیجه ۴ بر یک بازنده شود.

 

برایتون از ساعت ۱۸:۳۰ امشب در استادیوم فالمر میزبان منچستر سیتی بود که جهانبخش بعد از ۱۱ حضور ثابت در ترکیب و هفت حضور تعویضی، مجددا در ترکیب تیمش قرار داشت و باتوجه به حساسیت بالای جدول لیگ برتر انگلیس، هواداران فوتبال ایران و به ویژه لیورپولی‌ها، انتظار داشتند او طلسم‌شکنی کند و عملکردی داشته باشد که اجازه برتری به شاگردان پپ گواردیولا را ندهد، اما باز هم خبری از درخشش علی جهان نبود و او پس از ۶۷ دقیقه بازی، از زمین خارج شد.

 

البته جهانبخش امشب نمایش دلپذیرتری نسبت به تمام مسابقات این فصل داشت و اگر بدشانس نبود، شوت تماشایی دقیقه ۹ او از پشت محوطه جریمه، با اختلاف میلی‌متری از دروازه منچستر سیتی به بیرون نمی‌رفت و به جای تور کنار، به تور داخل دروازه برخورد می‌کرد.

 

جهانبخش که باانگیزه‌تر از همیشه در ترکیب برایتون حضور داشت، در دقیقه ۱۰ نیز با دریبل نمایشی واکر را جای گذاشت و تماشاگران تیمش را به وجد آورد، اما شوت روی پایی که او در دقیقه ۲۶ زد و با دفع ناقص ادرسون به کرنر رفت، پایه‌گذار گل اول برایتون روی ارسال پاسکال گروس و ضربه سر گلن مارِی شد؛ گلی که تا پایان بازی با ۴ گل پاسخ داده شد و برایتون فصل را با شکست سنگین به پایان برد.

 

1405667

 

وینگر ایرانی برایتون در آخرین بازی فصل ۱۱ پاس صحیح داشت، یک پاس بلند درست داد، یک دریبل موفق زد، در ۴ نبرد با بازیکنان من‌سیتی برتر بود، یک خطا گرفت و یک شوت خارج از چارچوب داشت، اما نتوانست گل بزند یا پاس گل دهد تا امیدهای طرفداران لیورپول را ناامید و بیشتر از همیشه با انتقاد هواداران فوتبال ایران روبرو شود.

 

پس از پایان بازی امشب برایتون و منچستر سیتی، کاربران فضای مجازی به جهانبخش حمله کردند و بخاطر عملکرد ضعیف او در فصل ۱۹-۲۰۱۸ ، به ستاره ایرانی انتقاد داشتند؛ انتقاداتی که برخلاف سایر مقاطع، به نظر درست می‌رسد چراکه او در ۱۹ بازی این فصل نه تنها گل نزد و پاس گل نداد، بلکه به طور میانگین آمار نه چندان خوب تنها ۱۰ پاس صحیح و فقط یک دریبل در هر بازی، سه برتری در دوئل‌ها و ... را داشت و به جرات می‌توان گفت که برخلاف فصل قبل، امسال، سال جهانبخش نبود.

دیدگاه‌ها