کد خبر : 1611273 | 23 اردیبهشت 1398 ساعت 12:24 | 2.9K بازدید | 0 دیدگاه

خدمتی: عادت کردیم با وجود کمبودها تمرین کنیم

تیرانداز ایران که در بخش تفنگ بادی بانوان برای المپیک توکیو کسب سهمیه کرده، گفت: همچنان با مشکلات همیشگی مواجه‌ایم اگرچه عادت کرده‌ایم با این کمبودها هم تمرین کنیم و نتیجه بگیریم.

خدمتی: عادت کردیم با وجود کمبودها تمرین کنیم

به گزارش "ورزش سه" به نقل از مهر، نخستین سهمیه ورزش ایران برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو در رشته تیراندازی و به نام نجمه خدمتی ثبت شد. وی در مسابقات جهانی که دو هفته پیش در چین برگزار شد، با حضور در فینال و قرار گرفتن در رده پنجم تفنگ بادی به این سهمیه دست یافت.

 

خدمتی امیدوار است با وجود خیلی از کمبودها بتواند در المپیک توکیو حضور موفق تری نسبت به المپیک ریو داشته باشد؛ به خصوص که به تمرین و نتیجه گیری بدون امکانات عادت کرده است.

 

تیرانداز ایران گفت: حالا که خیالم بابت سهمیه و کسب آن برای المپیک توکیو راحت شده فقط باید روی تمرینات و پیگیری روند آماده سازی متمرکز شوم. در همین راستا قرار است همراه با تیم ملی تیراندازی به آلمان بروم. این اعزام ۲۵ اردیبهشت ماه و برای حضور در مسابقات کسب سهمیه انجام می‌شود. برای من که سهمیه گرفته ام، حضور در این رقابت‌ها فرصتی برای کسب تجربه است به خصوص که پیش از آغاز مسابقات، اردویی هم در مونیخ خواهیم داشت.

 

این ملی پوش تیراندازی کشورمان با یادآوری اینکه در سومین مرحله رقابت‌های گزینشی برای المپیک موفق به کسب سهمیه شد، خاطرنشان کرد: در هر مرحله از مسابقات و در هر بخش تفنگ بادی و خفیف، دو سهمیه برای المپیک توزیع شد. تاکنون وضعیت ۶ سهمیه در تفنگ بادی و خفیف مشخص شده است. امیدوارم در مسابقات باقی مانده، ایران در بخش تفنگ خفیف هم بتواند صاحب سهمیه شود.

 

خدمتی یادآور شد: در مسابقات جهانی چین با اختلاف خیلی کم نتوانستم به فینال تفنگ خفیف راه پیدا کنم. البته با سهمیه‌ای که در تفنگ بادی به دست آوردم، می‌توانم در المپیک در بخش تفنگ خفیف هم شرکت داشته باشیم فقط در صورتی که نماینده‌ای از ایران در این بخش سهمیه نگرفته باشد. امیدوارم اینگونه نشود یعنی در بخش تفنگ خفیف بتوانیم سهمیه بگیریم.

 

تیرانداز المپیکی ایران که در المپیک ریو هم حضور داشت، گفت: برای المپیک ریو هم من در بخش تفنگ بادی سهمیه گرفتم اما در بخش تفنگ خفیف هم مسابقه دادم و حتی به فینال هم رسیدم. در کل شرایط مسابقه دادن در هر دو بخش را دارم اما امیدوارم برای تفنگ خفیف، سهمیه خاص خود را بگیریم.

 

وی همچنین در مورد شرایط تمرینی اش گفت: مشکل تیراندازی بیشتر در بخش تفنگ خفیف است که با مشکل کمبود فشنگ مواجه است. شرایط برای تفنگ بادی و به لحاظ موجودی ساچمه بهتر است. به خاطر تحریم‌ها امکانات تیراندازی در کشور خیلی مطلوب نیست. این مشکل همیشگی ما است که به آن عادت کرده ایم. شرایط تمرینی ما با حریفان اصلاً قابل مقایسه نیست. آنها روزانه با ۳۰۰ - ۲۰۰ فشنگ تمرین می‌کنند اما ما با ۵۰ فشنگ؛ تفاوت شرایط تمرینی ما با حریفان فقط در همین است وگرنه ما هم به اندازه آنها انگیزه داریم.

 

تیرانداز کشورمان افزود: یاد گرفته ایم که با کمبود امکانات هم خوب تمرین کنیم و نتیجه بگیریم اما امیدوارم برای المپیک توکیو مسئولان نگاه ویژه‌تری داشته باشند.

 

خدمتی در پایان گفت: قاعدتاً همه ورزشکارانی که برای المپیک کسب سهمیه می‌کنند، جزو بهترین‌ها هستند اما در تفنگ بادی نمایندگان آسیا و به خصوص کشورهایی مانند چین و کره جنوبی خیلی جدی تر و مدعی‌تر هستند.

 

دیدگاه‌ها