کد خبر : 1611675 | 25 اردیبهشت 1398 ساعت 13:14 | 27.2K بازدید | 0 دیدگاه

گفتگوی آقای خاص با اکیپ

مورینیو: جام‌های پپ؟ من می‌توانستم بیشتر ببرم

ژوزه مورینیو در گفتگو با نشریه فرانسوی اکیپ منصوب شدنش به عنوان سرمربی پاری سن ژرمن را رد کرده و درباره چند نفر از بهترین مربی‌های روز دنیا صحبت کرد.

مورینیو: جام‌های پپ؟ من می‌توانستم بیشتر ببرم

به گزارش "ورزش سه"، ژوزه مورینیو، آقای خاص فوتبال دنیا که بعد از اخراج شدن از منچستریونایتد در میانه فصل همچنان بدون تیم است در گفتگو با نشریه فرانسوی اکیپ ابتدا با سوال این نشریه درباره شایعات مطرح شده درباره جانشینی او با توماس توخل، سرمربی پاری سن ژرمن مواجه شد و در پاسخ گفت:" سرمربی‌گری PSG؟ غیرممکن است. کسی نمی‌تواند سرمربی تیمی شود که سرمربی دارد. از باشگاهی صحبت کنید که درهایش به روی سرمربی جدید باز است".

 

مورینیو در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا PSG نمی‌تواند در اروپا موفق باشد گفت:" پاری سن ژرمن تیمی است با بازیکنانی در سطح بسیار عالی که هنوز نتوانسته در سطح اروپا به موفقیت دست یابد. این موضوع مهمی است. من در مورد مربی‌ها هم گفته‌ام که شما ممکن است بهترین کیفیت را داشته باشید ولی اگر در پایان دوران حرفه‌ای‌تان نتوانسته‌اید حتی یک بار در سطح اروپا به جام برسید حتماً یک جای کار می‌لنگد. پاری سن ژرمن الان در این فاز قرار دارد. تیمی که همیشه در فرانسه برنده می‌شود مثل بایرن در آلمان یا یوونتوس در ایتالیا ولی در اروپا پشت سر تیمهای بزرگ قرار دارد".

 

1403228

 

مورینیو در پاسخ به سوالی درباره شکست پاری سن ژرمن در مقابل منچستریونایتد در لیگ قهرمانان گفت:" من دوست ندارم تحلیل‌هایم را همیشه به صورت علنی اعلام کنم. نمی‌خواهم درباره آن بازی صحبت کنم. با اینکه ما در مرحله گروهی موفق شدیم یوونتوس را در تورین شکست بدهیم ولی پیروزی یونایتد بر پاری سن ژرمن تا حدودی بر خلاف جریان بازی اتفاق افتاد".

 

مورینیو در پاسخ به سوالی درباره مشکلاتش با پوگبا در منچستریونایتد گفت:" اگر بپرسید که آیا پوگبا تنها کسی است که مسئول شرایط بوجود آمده در منچستریونایتد است نمی‌توانم بگویم بله. اینکه می‌گویند من در یونایتد قربانی پوگبا بوده‌ام درست نیست".

 

مورینیو در پاسخ به سوالی درباره سندروم فصل سوم مورینیو گفت:" بازیکنها اغلب فرسوده می‌شوند به خصوص اگر از آنها خیلی انتظار بالا داشته باشید. ولی اگر باشگاهی داشته باشید که ساختار قوی داشته باشد و با بازیکنانی حرفه‌ای، جاه‌طلب و سخت‌کوش کار کنید این فرسودگی اتفاق نمی‌افتد. ولی وقتی یک باشگاه از مربی‌اش حمایت کامل نمی‌کند بعضی بازیکنها ممکن است در مقابل سرمربی صف‌آرایی کنند".

 

1404707

 

مورینیو در ادامه به تحسین یورگن کلوپ و مائوریسیو پوچتینو پرداخته و می‌گوید هر دوی آنها شایسته موفقیت‌های بزرگ هستند. مورینیو در این باره گفت:" چه یورگن و چه پوچتنیو هر دو لیاقت این را دارند که به افتخارات بزرگ دست پیدا کنند و هیچ افتخاری بزرگتر از بالای سر بردن جام قهرمانی چمپیونزلیگ نیست. ولی یکی از آنها خواهد باخت. یورگن سومین فینال خود را تجربه خواهد کرد. نمی‌توانم تصور کنم که بازی در سه فینال و قهرمان نشدن چقدر سخت خواهد بود".

 

1406167

 

مورینیو در ادامه صحبتهایش به پپ گواردیولا پرداخته و در پاسخ به سوالی درباره اینکه گواردیولا تا کنون 26 قهرمانی و مورینیو 25 قهرمانی بدست آورده می‌گوید:" این آمار نشان می‌دهد که من تا این لحظه 25 عنوان قهرمانی بدست آورده‌ام. اگر بعد از قهرمانی در چمپیونزلیگ در پورتو یا اینتر مانده بودم و در سوپرجام اروپا، سوپرجام کشورها و جام جهانی باشگاه‌ها تیمم را هدایت کرده بودم الان تعداد قهرمانی‌هایم به 31 رسیده بود. فکر کنم بهتر باشد اعداد و ارقام را خیلی جدی نگیریم ".

 

 

دیدگاه‌ها