کد خبر : 1611766 | 25 اردیبهشت 1398 ساعت 18:34 | 1.2K بازدید | 0 دیدگاه

در حاشیه یک ماموریت غیرممکن

سپیدرود؛ یک پرسپولیسی و سه استقلالی

رویا مهمترین دستمایه آنهایی است که در فوتبال کاری انجام می‌دهند؛ رویایی که علی کریمی برای سپیدرود داشت، رویایی که فرهاد برای استقلال دارد.

سپیدرود؛ یک پرسپولیسی و سه استقلالی

به گزارش "ورزش سه"، سال‌ها پیش و در زمانی که کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی در اولین اردوی پس از انتخاب به عنوان سرمربی، علی کریمی و فرهاد مجیدی را به اتفاق به اردوی تیم ملی دعوت کرد، این دو چهره مهم فوتبال ایران در آن سال‌ها در نبرد دوستانه برای کسب عنوان محبوب‌ترین بازیکن جهان (نظرسنجی یک وبسایت خارجی) بودند. مجیدی هفت مقدس آبی‌ها بود و علی کریمی جادوگر قرمزها محسوب می‌شد. هر دو اما انگار سر سازگاری با مربیان‌شان نداشتند پس با کمی بیش و کم از تیم همیشگی‌شان بیرون آمدند و از فوتبال کناره گرفتند. از آن روزها تصویری منتشر شده که فرهاد و علی با پیراهن نارنجی با احترام همدیگر را به زدن یک توپ دعوت می‌کنند...

 

از آن زمان تا امروز و پس از اتمام دوران بازیگری و آغاز سودای مربیگری علی کریمی با وجود شروع زودتر فاصله‌ای طولانی با سرمربیگری پرسپولیس دارد اما فرهاد مجیدی به ناگاه به عنوان سرمربی استقلال انتخاب شده. کریمی پارسال در این روزها سرگرم اتمام عملیات نجات سپیدرود از سقوط بود و مجیدی در کلاس‌های مربیگری منتظر فرصتی برای عرض اندام. اما امسال مجیدی ( که به واسطه اخراج در بازی قبلی نمی‌تواند برابر سپیدرود روی نیمکت باشد) در ورزشگاه آزادی تیمش را به میدان می‌فرستد و در آن سمت علی کریمی نگران سقوط تیمی که مالکیت‌اش را همچنان روی کاغذ به نام خود می‌بیند.

 

1406238

 

داستان کریمی و سپیدرود یک قصه پیچیده و تو در توست. علی کریمی بعد از تجربه نسبتا موفق مربیگری در نفت تهران، به سپیدرود رفت و پارسال این تیم را از سقوط نجات داد اما با تغییرات این تیم رشتی، خداداد عزیزی به عنوان سرمربی به نیمکت سپیدرود رسید و بعد دوباره نوبت کریمی بود که سکان را از رفیق قدیمی بگیرد. مسیر ناهمواری که به پایان کار او منجر و نادر دست نشان را دوباره به رشت کشاند. کریمی پس از جدایی از سپیدرود مطلقا درباره قرمزهای رشت صحبت نکرده و کار دست نشان را زیر گرفته است. مربی‌ای که اگر فردا موفق بشود از طرفی مربیگری علی کریمی را زیر سوال برده اما از طرف دیگر ارزش سهام سپیدرود را همچنان حفظ می‌کند. این موقعیت دوگانه‌ی کسی است که بی جهت در دو رُل متفاوت مالک – سرمربی نشست و از آن به شدت لطمه خورد. حالا تیم علی کریمی به ایستگاهی رسیده که در طرف مقابل آن تیم پرستاره فرهاد مجیدی حضور دارد و رشتی‌ها که در دو هفته گذشته چهار امتیاز حساس را از دست داده‌اند چاره‌ای جز پیروزی در یک عملیات غیرممکن ندارند. جالب اینکه مجیدی اصلیت قائمشهری دارد؛ شهری که پیروزی تیمش در هفته گذشته سپیدرود را یک گام بیشتر به سقوط نزدیک کرد والا با باخت نفت مسجد سلیمان مقابل پیکان به احتمال زیاد، سپیدرود در لیگ باقی می‌ماند.

 

1406237

 

 

در سمت و سوی دیگر این جنگ سقوط و بقا، دو مربی تاثیرگذار دیگر هم ایستاده‌اند؛ علیرضا منصوریان و فیروز کریمی. جالب اینکه این دو و فرهاد مجیدی در لیگ هفتم که با قهرمانی پرسپولیس افشین قطبی به اتمام رسید در استقلال حضور داشتند و تجربه مشترک شان با تلخی به پایان رسید. اما اگر علیرضا منصوریان با تیم قبراقش در مسجد سلیمان پیروز باشد، سپیدرود باز  هم ممکن است شانس بیشتری برای بقا داشته باشد. چیزی که البته به خودی خود، آنقدر سخت و دشوار است که کمتر کسی نگاهش را به جنوب و رویارویی فیروز و منصوریان می‌دوزد.

 

1406239

 


فردا شب جنگ بین سه استقلالی و یک پرسپولیسی است که البته یک سر پیکان را نیز یک قائمشهری دیگر (نادر دست نشان) در دست گرفته؛ مربی‌ای که یک بار در همان فصل هفتم با تیمش (داماش گیلان) موفق شد استقلال، فیروز کریمی، علیرضا منصوریان و فرهاد مجیدی را در تهران با شکستی سنگین ناک اوت کند و موجبات تغییرات قطعی و حضور امیر قلعه نویی را در استقلال فراهم کند. اما شاید این بار نادر آن پیروزی و آن برد شیرین را در مواجهه با استقلال که سکوی دوم لیگ هجدهم را هدف گرفته، با تلخی یک سقوط عوض کند.


نگاه کنید و حیرت کنید از این همه مولفه‌ی آشنا بعد از  گذشت یک دهه!

دیدگاه‌ها