کد خبر : 1611772 | 25 اردیبهشت 1398 ساعت 18:50 | 856 بازدید | 0 دیدگاه

درخشش تکواندوکار جوان در منچستر

حذف پلنگ‌افکن، برنز دختر ایرانی قطعی شد

پسر تکواندوکار ایرانی در روز نخست مسابقات جهانی حذف شد، اما یکی از نمایندگان دختر ایران مدال برنز خود را قطعی کرد.

حذف پلنگ‌افکن، برنز دختر ایرانی قطعی شد

به گزارش "ورزش سه"، بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی جهان 2019 از صبح امروز با حضور 975 تکواندوکار از 150 کشور به میزبانی "منچستر" انگلیس آغاز و به مدت 5 روز ادامه خواهد داشت.


در روز نخست این رقابت‌ها، تکواندوکاران اوزان 58- کیلوگرم مردان و 46- و 73- کیلوگرم زنان بر روی شیاپ‌چانگ رفتند.

 


در وزن 58- کیلوگرم محمدحسن پلنگ افکن که توانسته بود به مرحله یک‌هشتم راه پیدا کند در این مرحله و در ثانیه های پایانی نتیجه را 10 بر 9 برابر نماینده مصر (نایب قهرمانی آفریقا) واگذار کرد و از دور رقابت ها کنار رفت.


همچنین اکرم خدابنده نماینده وزن 73- کیلوگرم زنان ایران در اولین مبارزه به مصاف «کانسل دنیز» از قزاقستان نایب قهرمان بازی‌های آسیایی 2018 و نایب قهرمان بازی‌های یونیورسیاد رفت؛ خدابنده در حالی که تا پایان راند دوم جلو بود، در راند سوم نتیجه را 25 بر 20 واگذار کرد و از گردونه رقابت ها خارج شد.


اما مهلا مومن‌زاده ستاره روز نخست تکواندوی ایران بود. این تکواندوکار جوان که اولین حضور خود در مسابقات جهانی را تجربه می کند، در دیدار نخست با نتیجه 21 بر یک از سد آینور یواشپای از قزاقستان گذشت. مومن‌زاده در مرحله یک‌شانزدهم نهایی مقابل جوردین اسمیت از انگلیس 17 بر 7 پیروز شد. وی در دیدار سوم خود نیز با نتیجه 23 بر 3 از سد گالینا مدودوا از روسیه گذشت و به مرحله یک‌چهارم نهایی راه یافت. مومن‌زاده در یک چهارم نهایی نماینده کرواسی را با نتیجه 30 بر 20 شسکت داد و مدال برنز خود را قطعی کرد.


بدین ترتیب در روز نخست تنها مومن‌زاده در جدول مسابقات باقی مانده و باید دید می‌تواند  فینالیست شود یا به مدال برنز قناعت خواهد کرد.

دیدگاه‌ها