کد خبر : 1611780 | 25 اردیبهشت 1398 ساعت 19:39 | 654 بازدید | 0 دیدگاه

فرصت به بازیکنان جوان در اولویت

سایپای جدید - ابی صادقی بازیکن نمی خرد؟

اگر سایپا تبدیل به همان باشگاه مد نظر ابراهیم صادقی بشود به این معنا است که آن‌ها به جای حضور در بازار نقل و انتقالات لیگ برتر از تیم‌های پایه این مجموعه بزرگ تغذیه می‌کنند.

سایپای  جدید - ابی صادقی بازیکن نمی خرد؟

به گزارش "ورزش‌ سه"، باشگاه سایپا همان راهی را طی می‌کند که بسیاری از تیم‌های مطرح اروپا آن را تجربه کرده‌اند. اعتماد به نارنجی پوش وفادار مثل ابراهیم صادقی که به عنوان جانشین علی دایی انتخاب شد و حالا در اندیشه ساختن سایپا با ورژن جدید است. صادقی که تمام عمر دوران فوتبالی خود را در باشگاه سایپا پشت سر گذاشته، شناخت بسیار زیادی از ارکان مختلف این مجموعه دارد و همین باعث می‌شود که او با فکری باز وارد فصل نقل و انتقالات تابستانی شود. این تیم در اولین دیدار خود با هدایت سرمربی جدید مقابل پدیده مشهد شکست خورد تا صادقی با ترکیب دگرگون شده‌ای پا به اهواز و مسابقه با استقلال خوزستان بگذارد. جدالی که برد، نتیجه اعتماد به جوانان از سوی مربی جوان سایپا بود.

 

اما در این بین شایعات زیادی در خصوص انتقال برخی بازیکنان سایپا به تیم‌های بزرگ مثل استقلال، پرسپولیس و سپاهان وجود دارد. رضا اسدی، رضا علیاری، آرش رضاوند و ... از جمله بازیکنان جوانی هستند که در این مدت زیر نظر علی دایی خوش درخشیدند و به اهداف تیم‌های لیگ برتری تبدیل شده‌اند. البته که اتمام زمان قرارداد هم مزید بر علت شده تا تیم‌های بزرگ به جذب این ستارگان جوان رو آورند. مسئله‌ای که ابراهیم صادقی هم در گفت و گوی مطبوعاتی خود به آن اشاره کرد. سرمربی جدید سایپا معتقد است که زمان یک ساله قرارداد باعث بی انگیزگی بازیکنان در انتهای لیگ شده است و به همین دلیل استفاده از بازیکنان جوان در اولویت کاری ما برای انتهای لیگ و هم‌چنین سال آینده قرار دارد.

 

به نظر می‌رسد که ابراهیم صادقی قصد دارد تیمش را برای فصل آینده به جوان ترین شکل ممکن روانه مسابقات کند. از اعضای کادر فنی گرفته تا بازیکنانی که زیر نظر او کار می‌کنند. برنامه باشگاه سایپا بر این حقیقت استوار است که با کاهش هزینه‎‌های خود تیمی جوان و کم هزینه را به مصاف رقبا بفرستد تا در آینده از این طریق و فروش بازیکن درآمد زایی هم انجام شود. به خصوص در مجموعه سایپا که تیم‌های پایه از نونهالان گرفته تا امید فعالیت بسیار زیاد و موفق دارند و به راحتی می‌توانند بزرگسالان را تغذیه کنند. این تیم در حال حاضر از پنج بازیکن امید و شش بازیکن تیم ملی جوانان در ترکیب خود بهره می‌برد و مشکلی از این بابت حس نمی‌کند. وضعیتی رویایی که برای سرمربی جوان سایپا ایده‌آل است و در گوشه و کنار سخنان مختلف او می‌توان به این حقیقت رسید؛ اعتماد به جوانان و ساخت تیمی هیجان انگیز برای بر هم زدن معادلات لیگ که تنها با انگیزه جوانی به دست می‌آید.

دیدگاه‌ها