کد خبر : 1611873 | 26 اردیبهشت 1398 ساعت 13:06 | 901 بازدید | 0 دیدگاه

واکنش عضو سازمان تیم های دوومیدانی به اظهارات سپهرزاد؛

هادی اندازه مربیان کشتی و وزنه برداری حقوق می گیرد

عضو سازمان تیم های ملی دوومیدانی گفت: فدراسیون مشکلی برای عقد قرارداد با سپهرزاد ندارد، اما او با مصاحبه اش عجله کرد و حتی باعث شد شاگردانش مصاحبه کنند.

هادی اندازه مربیان کشتی و وزنه برداری حقوق می گیرد

به گزارش "ورزش سه"، بعد از بازگشت تیم ملی دوومیدانی از مسابقات قهرمانی آسیا و اعطای پاداش از سوی فدراسیون به مدال آوران و همچنین هادی سپهرزاد به عنوان تنها مربی ایرانی که شاگردش موفق به کسب مدال شده بود، اتفاقات غیرمنتظره ای رخ داد. در روزهای اخیر نه تنها خود سپهرزاد، بلکه یکی از شاگردانش نیز علیه فدراسیون صحبت هایی را در رسانه ها انجام دادند. آنها از کمبود امکانات سخن گفتند و شرایط را راضی کننده ندانستند.


برای اینکه پاسخی از فدراسیون به صحبت های اخیر هادی سپهرزاد بگیریم و از صحت و سقم اظهارات او باخبر شویم، با یکی از اعضای سازمان تیم های ملی تماس گرفتیم. علی رحمانی، قهرمان سابق پرتاب وزنه آسیا در این باره به "ورزش سه" گفت: مصاحبه ای که هادی سپهرزاد انجام داد، چندان خوشایند نبود. خودش عضو سازمان تیم های ملی و مسئول کمیته پرتاب هاست. هادی مربی تیم ملی هم محسوب می شود و در بیشتر تصمیماتی که فدراسیون برای قهرمانان می گیرد، تاثیرگذار است. از طرفی سپهرزاد با شرایطی اقتصادی فدراسیون و کل کشور آشناست.


وی افزود: در کل فدراسیون دوومیدانی برای امضا قرارداد با مربیان چارچوبی را تعیین کرده است. مثلا مربی ای که شاگردش قهرمان بازی های آسیایی باشد، یک مبلغی دریافت می کند و مربی ای که شاگردش طلا، نقره یا برنز قهرمانی آسیا را دارد، مبلغ دیگری را دریافت می کند. به همین خاطر قرارداد مربیان متفاوت است. خودم در بخش پایه کار می کنم و به همین خاطر حقوق ناچیزی می گیرم.


عضو سازمان تیم های ملی دوومیدانی عنوان کرد: بعد از مسابقات قهرمانی آسیا سپهرزاد گفت با من قرارداد جدیدی بنویسید. فدراسیون هم حاضر بود با همان مبلغ قبلی قرارداد را تنظیم کند، اما هادی گفت من 10 درصد مربی آمریکایی احسان حدادی پول می خواهم! اولا احسان حدادی نایب قهرمان المپیک بوده و نباید هیچ ورزشکاری خودش را با او مقایسه کند. در ضمن مربی خارجی بحث جداگانه ای دارد و برای تامین مبلغ قراردادش علاوه بر فدراسیون، وزارت ورزش و کمیته المپیک هم باید همکاری کنند.


رحمانی در ادامه بیان داشت: سپهرزاد علاوه بر اینکه ماهانه مبلغ خوبی از فدراسیون دریافت می کند که هم تراز مربیان تیم های ملی کشتی، وزنه برداری و تکواندو است، پاداش هایی را هم گرفته است. مثلا 20 میلیون بعد از اینکه بهنام شیری نایب قهرمان آسیا شد، دریافت کرد. فدراسیون تا الان به همه وعده های خود عمل کرده و فکر نمی کنم هیچ فدراسیون دیگری اینقدر پاداش برای مربیان و ورزشکاران در نظر بگیرد. در ضمن بازهم تاکید می کنم مربیانی که در وزنه برداری و کشتی قهرمان المپیک تحویل می دهند، هم تراز هادی سپهرزاد حقوق می گیرند.


وی ادامه داد: به نظرم هادی عجله کرد. او نه تنها خودش مصاحبه کرد، بلکه کاری کرد ورزشکاران هم مصاحبه کنند. قرار بود قرارداد سپهرزاد در همین چند روز امضا شود، اما وقتی چند روز عقب افتاد، سریع مصاحبه کردند.


عضو سازمان تیم های ملی با اشاره به وضعیت شاگردان سپهرزاد گفت: بهنام شیری که الان با سپهرزاد کار می کند، تا یک سال قبل مربی بلاروسی داشت و با حمایت خوب فدراسیون در بازی های آسیایی شرکت کرد. بهنام قبل از بازی های آسیایی 2018 دو ماه در بلاروس اردو بود و به مرز 62 متر هم رسید. به هر حال به خاطر مشکلات اقتصادی بعد از این مسابقات دیگر با مربی بلاروسی همکلری ادامه پیدا نکرد و شیری همکاری اش را با سپهرزاد آغاز کرد. متاسفانه حسین رسولی هم که قهرمان جوانان آسیا بود، مصاحبه تندی کرد چون فدراسیون با سپهرزاد قرارداد نبسته بود! رسولی در حال حاضر آسیب دیده و فدراسیون هم با تمام قوا پشت او هست تا روند درمانش را پیگیری کند، اما متاسفانه او به خاطر سپهرزاد مصاحبه کرد و درمانش را هم رها کرد.


رحمانی در پایان  گفت: فدراسیون مشکلی برای عقد قرارداد با هادی سپهرزاد ندارد، اما شرایط اقتصادی را باید در نظر بگیریم. شنیدم سپهرزاد گفته شرایط اردو خوب نیست و به ورزشکاران استانبولی دادند. من حرفم این است که با شلوغ کاری کار پیش نمی رود. چه زمانی دیدید حسن یزدانی و سهراب مرادی این چنین مصاحبه کنند؟ آنها هم خودشان را با شرایط تطبیق دادند. فدراسیون نیز تمام توانش را به کار برده است. حالا شاید یک جلسه یک غذای متوسط به ورزشکاران دادند که آن هم همه ما در خانه مان می خوریم. وگرنه مجموعه آفتاب انقلاب استاندارد و خوب است و شرایط خوبی برای برگزاری اردو دارد.

 

دیدگاه‌ها