کد خبر : 1612489 | 29 اردیبهشت 1398 ساعت 10:00 | 3.1K بازدید | 0 دیدگاه

سرمربی کمال‌گرا و میل پایان‌ناپذیر به بی‌نقصی

کلاس پپ برای رحیم؛ یک دقیقه بعد از قهرمانی(عکس)

تصاویر پپ گواردیولا که تنها دقایقی بعد از آنکه رحیم استرلینگ در فینال جام حذفی برای سیتی درخشیده در حال صحبت با او درباره مسائل تکنیکی بازی است، خبرساز شده است.

کلاس پپ برای رحیم؛ یک دقیقه بعد از قهرمانی(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی به توجه بسیار به جزئیات مشهور است. دیروز بعد از آنکه تیم پپ در فینال جام حذفی انگلیس موفق شد حریفش واتفورد را در استادیوم ومبلی 6-0 خرد کرده و به قهرمانی برسد تا امسال برای اولین بار در تاریخ فوتبال مردان، هر سه جام فوتبال باشگاهی انگلیس را به سیتی اختصاص دهد، تصاویر جالبی که در پایان بازی از پپ مخابره شد فوتبالدوستان را حیرت‌زده کرده است.

 

1407014

 

این تصاویر پپ را در حالی نشان می‌دهد که در حال گفتگو با رحیم استرلینگ، ستاره انگلیسی تیمش است و مشخص است با او درباره تکنیک بازی و آنچه در جریان بازی فینال گذشته یا اتفاقاتی که از استرلینگ انتظار داشته یا آنچه استرلینگ در زمین انجام داده بوده صحبت می‌کند. آن هم تنها دقایقی بعد از آنکه استرلینگ دو گل برای سیتی به ثمر رسانده و شاگردان گواردیولا موفق شده‌اند به افتخاری تاریخی دست پیدا کنند.

 

در لحظات شادی بازیکنان منچسترسیتی در زمین چمن ومبلی، درحالیکه همه مشغول جشن و پایکوبی بودند گواردیولا به سراغ استرلینگ که مدال طلایش را در دست داشت رفته و کلاس درس را همانجا وسط زمین چمن شروع می‌کند.

 

1407015

 

گواردیولا و استرلینگ برای حدود یک دقیقه توسط دوربین تلویزیون به تصویر کشیده می‌شوند درحالیکه در حال گفتگو هستند ولی از حرکات‌شان پیدا است که درباره آنچه در جریان بازی فینال گذشته یا باید می‌گذشته گفتگو می‌کنند.

 

بعد از بازی خبرنگاران از گواردیولا درباره این گفتگوی عجیبش با استرلینگ پرسیدند و پپ گفت:" در جریان بازی چیزی به رحیم گفتم که او متوجه نشد چه می‌گویم".

 

1407017

 

البته پپ پیش از این نیز رفتارهای مشابهی داشته است. یکی از معروف‌ترین صحنه‌های این مربی کمال گرا به زمانی برمی گردد که او سرمربی بایرن مونیخ بود و جاشوا کیمیچ جوان اولین روزهای حضورش در تیم بزرگ آلمانی را تجربه می کرد.

در ماه مارس 2016 زمانی که تیم بایرن مونیخ با هدایت پپ گواردیولا در دربی بزرگ فوتبال آلمان، موسوم به کلاسیکر، به مصاف بوروسیا دورتموند رفت و بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید، گواردیولا بلافاصله بعد از به صدا درآمدن سوت پایان بازی وارد زمین چمن شد و با قدمهای قاطع به سمت جاشوا کیمیچ رفت.

 

1407032

 

صحنه هایی که بعد از آن توسط عکاسان ضبط شد نشان می داد که پپ با حالتی کاملا جدی با کیمیچ صحبت می کند و ظاهرا با مروری بر اتفاقات بازی که کیمیچ در آنها حضور داشته اشتباهات بازیکن جوانش را به او گوشزد می کند. 

 

1407034

 

کمال گرایی پپ گواردیولا یکی از خصوصیات او است که حالا دیگر کمتر فوتبالدوستی است که از آن خبر نداشته باشد. پپ ظاهرا از رعایت نشدن درخواست هایش در زمین آنقدر ناراحت می شود که حتی نمی تواند تا رفتن بازیکنان به رختکن منتظر بماند و گاهی در همان زمین فوتبال اشتباهات شان را گوشزده کرده و برای بازیکنی که از نظر او خاطی است کلاس درس تاکتیک برگزار می کند.

 

دیدگاه‌ها