کد خبر : 1612609 | 29 اردیبهشت 1398 ساعت 17:32 | 931 بازدید | 0 دیدگاه

از اینکه در جام ملتها نبودم هنوز هم ناراحتم

خانزاده و پایان سکوت؛تاوان آن حادثه تلخ

بعد از خط خوردن از فهرست نهایی تیم ملی ایران برای جام ملت های آسیا 2019، ورق برای یکی از ستاره های ایرانی الاهلی در لیگ ستارگان برگشت.

خانزاده و پایان سکوت؛تاوان آن حادثه تلخ 

به گزارش "ورزش سه"، محمدرضا خانزاده با نظر مستقیم میلان ماچالا در تابستان گذشته پیراهن الاهلی را برتن کرد تا بعد از امید ابراهیمی دومین ستاره ایرانی باشد که برای این باشگاه در لیگ ستارگان به میدان رفت. نیم فصل درخشان که باعث شد 5 تا 6 بار نام خانزاده در جمع بهترین های فوتبال قطر، در تیم منتخب هفته قرار بگیرد و امیدها برای همراهی تیم ملی درجام ملت ها افزایش پیدا کند.


اما اوضاع برای خانزاده بعد از اردوی نهایی تیم ملی در آسپایر دوحه به یکباره برگشت و فوتبال روی ناخوش خود را به این بازیکن نشان داد. کی روش برای اولین بار در این سال ها مدافع مورد علاقه اش را به تورنمنت مهم پیش رو نبرد، الاهلی با کنار گذاشتن ماچالا و آوردن باربیرا سرمربی جوان اسپانیایی بالاجبار خانزاده را از فهرست اصلی کنار گذاشت تا بازیکنی که بارها در تیم منتخب هفته های نیم فصل نخست قرار داشت در عین شایستگی سکونشین شود.


البته خود خانزاده چندان از این اتفاقات ناراضی نبود گرچه تصمیم الاهلی برای سکونشینی این بازیکن سرو صدای زیادی در رسانه های دوحه ایجاد کرد چون غیبت مدافع ایرانی بارها به چشم آمد به خصوص در بازی های بزرگ و سرنوشت سازی که می توانست الاهلی را در جمع چهارتیم بالای جدول لیگ ستارگان قرار دهد.

 
*از حضور در قطر راضی هستی؟


خداراشکر. وقتی همه چی برای یک ورزشکار آماده و احترام متقابل باشد بازدهی خیلی بیشتر و بهتر شده و شرایط هم خوب می شود. اینجا امکانات کامل برای یک فوتبالیست فراهم است و نیازی نیست که به مسایل غیر از فوتبال فکر کنید.  به همین دلیل هم هست که بازیکنان ایرانی و البته ستاره های شرق آسیایی و افریقایی و البته اسپانیایی ها دوست دارند در قطر بازی کنند. این مسئله کیفیت بازی ها را هم بالا برده است. 


*پس از حضور در الاهلی قطر حسابی راضی هستی آن هم بعد از انتقاداتی که حتی غیرمنصفانه از تو می شد؟


من همیشه به همه تفکرات احترام گذاشتم و هیچوقت چیزی را از بنده خدا نخواستم و همه چیز را از آن بالایی خواستم. به هر حال وضع اقتصادی فوتبال ما هم خوب نیست و بازی کردن در کشوری مثل قطر می تواند هفت هشت سال آدم را جلو بیاندازد.ضمن اینکه وقتی با بازیکن های شاخصی که در خطوط حمله تیم های قطری هستند تنه به تنه می شوی حتما به کیفیت بازی ات کمک می کند. 


*در نیم فصل  به نظر می رسید که قصد داری از الاهلی جدا شوی اما گویا بند قراردادت اجازه جدایی را به تو نداد. درست است؟


بله در چهار هفته پایانی بود اما با مسئولان که صحبت کردم گفتند بمان، البته شرایط مالی هم مهم بود و من تا پایان در الاهلی ماندم.در نیم فصل تیم های مختلفی در ایران با من تماس گرفتند اما من قرارداد داشتم.


*به عنوان یک مدافع ایرانی حضور در لیگ قطر کار سختی است. سطح توقعات از تو خیلی بالا نبود؟


فشار که خیلی بالاست . تیم های عربی و کلا حاشیه خلیج فارس می گویند وقتی ما دفاع خارجی گرفتیم نباید گل بخوریم. اگر مهاجم هم می گیرند توقع دارند که گل بزند.شرایط هم طوری است که برای گرفتن نتیجه لازم  به هیچ وجه رحم ندارند. 

 

1407128


*کمتر خبری از بازی هایت در قطر منتشر می شد. شرایط خودت و تیم در این فصل چگونه بود؟


من امسال کمتر با مطبوعات مصاحبه می کنم چرا که ترجیح می دهم آرامش داشته باشم. من امسال 5-6 هفته در تیم منتخب لیگ ستارگان بودم و شرایط به شکلی بود که تا سه هفته پایانی ما در رده سوم بودیم و همه بعد از السد و الدحیل از تیم ما صحبت می کردند. در مجموع سال خیلی خوبی بود.


*حالا که فصل به اتمام رسیده و با توجه به اینکه گفته می شود پیشنهاداتی هم از ایران داری، آیا در قطر می مانی یا انتخاب دیگری خواهی داشت؟


من تا هیچوقت چیزی قطعی نشده باشد راجع به آن حرف نمی زنم.  بله پیشنهاداتی هست اما باید ببینم قسمت چیست.


*در جام جهانی توسط کارلوس کی روش به تیم ملی دعوت شدی اما جام ملت های امارات را از دست دادی؟ چرا؟ مصدوم بودی یا ...؟


نه به هیچ وجه مصدومیتی نداشتم و در بهترین شرایط فوتبالی ام بودم. لیگ ستارگان قطر لیگ بزرگی است و من هم در این لیگ بازی های خوبی انجام می دادم و فوق العاده انگیزه داشتم. اما خب حتما صلاح نبوده که به تیم ملی دعوت شوم. من نگاهم به گذشته نیست و به آینده فکر می کنم. اما اینکه ناراحت شدم از عدم دعوتم ، بله هر کسی هم باشد ناراحت می شود.شاید هنوز هم ناراحت باشم اما تلاش می کنم سطحم را تا آنجا بالاببرم که موفقیت بیشتری داشته باشم.


*یکی از بازیکنان متعصب پرسپولیس بودی که از سن جوانی به این تیم آمده بودی و خیلی هم مورد توجه مربیان بودی. چقدر آن درگیری در جدایی ات از این تیم نقش داشت؟


صددرصد نقش داشت. من جوانی کردم ودر جوانی اتفاق هایی ممکن است بیفتد که تاوان سختی داشته باشد. 

 

1407126


*گفتی بازی در قطر می تواند به اندازه هفت هشت سال از نظر مالی یک بازیکن را پیش بیاندازد. حالا اگر پرسپولیس تو را بخواهد بین قطر و این تیم کدام را انتخاب می کنی؟


قطر و پول به جای خودش اما بازی در یک تیم پرطرفدار هم فوق العاده است.همه فوتبالیست ها دوست دارند جایی بازی کنند که هوادار وفادار پرتعداد داشته باشد. من فوتبالم را با پرسپولیس شروع کردم و مدیون این تیم هستم. هر زمان من را بخواهند مثل هربازیکن آزاد دیگری با کمال میل با آن ها صحبت خواهم کرد.

 

*در زمان برانکو از پرسپولیس کنار گذاشته شدی. نظرت راجع به او چیست؟


برای برانکو همیشه احترام خاصی قائل هستم.  زمانی که او تازه به ایران آمده بود در یکی از مصاحبه هایش گفته بود که من(خانزاده) آماده ترین بازیکن تیم هستم. ضمنا فکر می کنم بعضی از اتفاقات منفی در طول سالیان تاثیر مثبتی روی زندگی حرفه ای شما دارد و به نوعی به واسطه تجربه ای که در اختیارتان می گذارد بزرگترتان می کند که این مسئله هم جزو آنها بود. البته من خیلی هم مقصر نبودم اما خطای خودم را پذیرفته ام و باید به عنوان یک ورزشکار تحملم بالاتر می بود.به هرحال سن و سال من بالاتر رفته و باتجربه تر هم شده ام...   


*نظرت درباره موفقیت امسال پدیده؟


من از بازی در پدیده خاطرات خوبی دارم.اینجا تیمی بود که بعضی از استعدادهای نهفته خودم را در آن نشان دادم و یکی از دلایل حضورم در تیم ملی هم این بود که به عنوان یک بازیکن دو پسته در آنجا مطرح شدم .تیم آقا یحیی واقعا شایسته بود و برایشان در آسیا آرزوی موفقیت می کنم. 


*و سئوال آخر... درباره کی روش حرفی داری؟


کی روش انسان محترمی بود و هرچه بود دیگر از کشور ما رفته است. ما باید نگاهمان رو به جلو باشد.

دیدگاه‌ها