کد خبر : 1613193 | 01 خرداد 1398 ساعت 10:37 | 676 بازدید | 0 دیدگاه

الزام جالب سازمان لیگ

14 روز پیش از شروع بازی ها لیست بدهید

از این پس تیم های شرکت کننده در بازی های لیگ برتر و لیگ یک باید پیش از شروع بازی ها نام 14 بازیکن خود را برای سازمان لیگ لیست کنند. در غیر اینصورت از حضور تیم ها در مسابقات جلوگیری خواهد شد.

14 روز پیش از شروع بازی ها لیست بدهید

به گزارش "ورزش سه"، فصل گذشته و بعداز آن که قرعه کشی بازی های دسته اول انجام شد تیم نفت تهران لیست خود را به سازمان لیگ ارایه نداد و با شروع بازی ها هم در مصاف با حریفان وارد زمین نشد و بعد از غیبت در دو بازی بر اساس قانون از جدول بازی ها کنار گذاشته شد. از آنجایی که قرعه کشی بازی ها انجام شده بود سازمان لیگ نتوانست قرعه کشی بازی ها را تکرار کند و هر هفته تیمی که با نفت تهران بازی داشت استراحت می کرد. البته در ادامه سیاه جامگان هم با رای کمیته انضباطی از جدول بازی ها کنار گذاشته شد و تعداد تیم هایی که هر هفته مجبور به استراحت بودند به دو تیم افزایش پیدا کرد. اما با قانون جدیدی که وضع شده سازمان لیگ پیش از شروع بازی ها متوجه انصراف تیم ها می شود و اگر این اتفاق رخ دهد قرعه کشی بازی ها را پیش از شروع مسابقات تکرار خواهد کرد.

 

بر اساس قانون جدیدی که از سوی سازمان لیگ وضع شده تیم های لیگ برتری می بایست دو هفته پیش از شروع لیگ برتر نام 14 بازیکن را برای سازمان لیگ لیست کنند. این کار باید از سوی تیم های دسته اولی هم انجام شود با این تفاوت که تیم های دسته اولی باید 10 روز پیش از شروع بازی ها این کار را انجام دهند. فلسفه لیست کردن 14 بازیکن هم به این خاطر است که هر تیم در جریان بازی 11 بازیکن اصلی را به میدان می فرستد و به سه بازیکن به عنوان بازیکن ذخیره بازی می دهد.

 

فصل جدید لیگ برتر از 10 مرداد و دسته اول از 14 مرداد آغاز می شود. قرار است در ماه های مرداد و شهریور که هوا گرم است بازی ها زیر نور برگزار شود.

 

دیدگاه‌ها