کد خبر : 1613219 | 01 خرداد 1398 ساعت 12:11 | 966 بازدید | 0 دیدگاه

نعمتی حق داشت همکارانش را خودش تعیین کند

محبی: بدهی سنگین به اتحادیه جهانی برای چیست؟!

سرمربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد گفت: اعضای مجمع کشتی که اختیار را به وزارتخانه دادند، الان انتظار دارند زودتر انتخابات برگزار شود.

محبی: بدهی سنگین به اتحادیه جهانی برای چیست؟!


به گزارش "ورزش سه"، با اینکه هنوز اسامی کاندیدای تایید صلاحیت شده کشتی اعلام نشده، اما به نظر می رسد در یک ماه آینده انتخابات این فدراسیون برگزار شود. محمدحسن محبی که جزو بزرگان کشتی ایران به شمار می رود و سابقه سرمربیگری تیم ملی در مسابقات جهانی ۲۰۰۲ تهران را دارد، همواره دلسوزانه پیرامون اتفاقات کشتی صحبت کرده و در شرایط فعلی هم مثل خیلی از اهالی این رشته دغدغه برگزاری انتخابات را دارد.


محمدحسن محبی در این باره به "ورزش سه" گفت: انشاالله که انتخابات زودتر برگزار شود تا کشتی از این بلاتکلیفی بیرون بیاید. تا حالا که همه چیز طبق قانون پیش رفته و سرپرست فدراسیون هم عوض شده است. پس دیگر نیازی نیست تا وقت را تلف کنیم. به هر حال چون بنی تمیم جزو کاندیداها بود، باید سرپرست جدیدی انتخاب می شد که بی طرف باشد. اعضای مجمع هم که اختیار را به وزارتخانه دادند، پس الان انتظار دارند زودتر انتخابات برگزار شود.


وی درباره اینکه سرپرست فدراسیون کشتی تغییراتی را در بدنه این فدراسیون به وجود آورده و حتی دبیر فدراسیون را تغییر داده، عنوان کرد: سرپرست حق دارد تغییرات مدنظرش را بدهد. من بعید می دانم این اتفاق غیرقانونی باشد. آنهایی که به این تغییرات اعتراض دارند، کاندیدا هستند و مسئولیتی ندارند. نعمتی مسئولیت دارد و باید کسانی را سر کار بیاورد که با خودش هماهنگ هستند. فکر می کنم این به نفع کشتی باشد که یک رییس یا سرپرست با زیر مجموعه اش هماهنگ باشد. مطمئن باشید رییس جدید هم که انتخاب می شود، افراد خودش را می آورد.


پیشکسوت کشتی بیان داشت: در فدراسیون قبلی هم همینطور بود. رییس فدراسیون هر کسی که خودش خواست را سرکار آورد و حتی برخی را از خانه شان بیرون کشید. با این حال نباید کشتی را در انحصار یکسری افراد خاص ببینیم چون متعلق به همه گوش شکسته هاست. من در سال های اخیر با فدراسیون کار نکردم. مدتی آنها نخواستند و یک بار هم که قبل از جهانی ۲۰۱۸ به من پیشنهاد دادند، من نپذیرفتم.


محبی در ادامه با اشاره به کاندیداها گفت: چند کاندیدای اصلی از قهرمانان کشتی و همگی شایسته هستند. به هر حال آنها کار اجرایی کردند و امیدوارم هر کدام شایسته تر هستند، انتخاب شوند.


وی همچنین در خصوص نامه لالوویچ به فدراسیون ایران خاطرنشان کرد: نکته ای که در این نامه نظر مرا به خود جلب کرد، بدهی سنگین ایران به اتحادیه جهانی بود. ببینید این بدهی چقدر زیاد است که لالوویچ، ایران را به محرومیت تهدید کرده بود. برای من سوال است این پول ها کجا رفته و خرج چه چیزی شده است. جالب اینجاست تا الان صحبتی درباره این بدهی ها نشده است. امیدوارم مسئولان فدراسیون قبلی در این رابطه شفاف سازی کنند. اگر این پول خرج زیرساخت کشتی شده باشد، بازهم می گوییم مشکلی نیست، اما به نظر من سازمان های بازرسی باید ورود کنند.


محبی در پایان گفت: مگر می شود فدراسیون کشتی بدون اطلاع وزارت ورزش این همه پول خرج کند و بدهی داشته باشد؟ برای همین است که در این دوره من می گویم رییس فدراسیون کشتی باید با وزارت ورزش هماهنگ باشد. این یک نکته مهم است تا کشتی ضربه نخورد. این بدهی بار سنگین مالی روی دوش رییس جدید خواهد بود.

دیدگاه‌ها