کد خبر : 1613774 | 04 خرداد 1398 ساعت 15:23 | 1.4K بازدید | 0 دیدگاه

با ماشین‌های گلزنی لیگ برتر بانوان آشنا شوید

74 گل حاصل حملات دو مریخی فوتبال ایران

لیگ برتر بانوان به هفته های پایانی نزدیک می شود و انتخاب بهترین گلزن مسابقات نیز از جذاب ترین اتفاقاتی که پس از پایان تورنمنت انجام می شود.

74 گل حاصل حملات دو مریخی فوتبال ایران


به گزارش "ورزش سه"، تنها پنج هفته مانده تا پایان این دوره از رقابت های لیگ برتر بانوان و هر چند هنوز تیمی نتوانسته رسما عنوان قهرمانی لیگ را به نام خود بزند اما همانطور که از نتایج و جدول مسابقات پیداست از حالا باید تیم شهرداری بم را به عنوان قهرمان این دوره از رقابت ها قطعی بدانیم مگر آنکه اتفاقات عجیب و غریب و غیرقابل پیش بینی در ادامه بازی های لیگ شاهد باشیم. البته بمی ها تاکنون توانستند عنوان بیشترین گل زده و کمترین گل خورده و بهترین تفاضل و اختلاف امتیاز بالا را نیز در کارنامه امسال خود ثبت کنند و باید چند هفته صبر کرد و دید چه اتفاقی در پایان لیگ، انتظار تیم های حاضر در این بازی ها را می کشد.


قطعا یکی از جذاب ترین رقابت ها در هر لیگی، به انتخاب بهترین گلزن باز می گردد. عنوانی که در سال های اخیر در اختیار بازیکنانی مشخص است. بازیکنانی نظیر سارا قمی، زهرا قنبری، زهر حاتم نژاد، فروغ موری و ... گلزنانی هستند که در سال های اخیر توانستند عنوان بهترین گلزن یا به عبارتی خانم گل را به دست بیاورند. این اتفاق در رقابت های فصل فعلی نیز حکمفرماست. بازی هایی که در حال حاضر زهرا قنبری و سارا قمی را به عنوان بهترین گلزنان رقابت های لیگ معرفی کردند. بازیکنانی که شاید بهتر باشد آنها را بازیکنان مریخی لیگ برتر بانوان بنامیم. گل های زده بالا به علاوه تاثیر در بازی های باشگاهی و تیم ملی باعث شده تا زهرا و سارا از بهترین بازیکنان فعلی به حساب بیایند.


زهرا قنبری؛ همه فن حریف


مهاجم بمی ها در جریان بازی های این فصل موفق شده خود را به صدر جدول گلزنان برساند و در صورتیکه اتفاق عجیبی نیفتد می توان او را خانم گل این فصل از رقابت های فوتبال بانوان دانست. قنبری این روزها برای تیم شهرداری بم به میدان می رود و در فصلی که بمی ها اصولا مشکل خاصی ندارند و همه جوره آماده رسیدن به قهرمانی هستند وی تاکنون توانسته 44 گل برای تیمش به ثمر برساند. هر چند قنبری این روزها در پست مهاجم برای تیمش به میدان می رود پیش از این به عنوان یکی از بازیکنان همه فن حریف فوتبال بانوان در پست های دیگر نیز به میدان رفت.

 

1408360


سارا قمی؛ گلزن مادرزاد


مهاجم تند و تیز و خمامی فوتبال بانوان یکی از بهترین گلزنان تاریخ لیگ برتر بانوان به حساب می آید. قمی که در ملوان درخشید و توانست خود را به فوتبال ایران معرفی کند پس از انحلال این تیم به یکی از پیشنهادات خود یعنی شهرداری بم جواب مثبت داد و به همراه این تیم موفق شد به عنوان قهرمانی لیگ برتر نیز دست پیدا کند. پس از به راه افتادن دوباره ملوانان، قمی یکی از بازیکنان بود که بی چون و چرا خود را به انزلی رساند تا در کنار مشکلات عدیده و عجیبی که برای فوتبال بندر به وجود می آید به بازی بپردازد. مشکلاتی که تاکنون باعث شد تا وی بتواند 30 گل به ثمر برساند. قمی علاوه بر پنج دوره کسب عنوان خانم گلی در فوتبال ایران(که رکوردی فوق العاده در تاریخ فوتبال بانوان ایران محسوب می شود)، یک بار نیز توانست این عنوان را در لیگ عراق به دست بیاورد.

 

1408361


خبری از فروغ لیگ نیست!


یکی از بهترین گلزنان سال های اخیر فوتبال بانوان به دلیل مصدومیت در دیدارهای امسال هنوز نتوانسته آن طور که باید در میادین حاضر شود. موری که دو فصل پیش یکی از مهمترین عوامل قهرمانی آینده سازان محسوب می شد فصل قبل راهی سپاهان شد و برای این تیم نیز درخشید. اما در نیم فصل دوم بازی ها دچار آسیب دیدگی شدید شد و علاوه بر از دست دادن ادامه بازی های فصل قبل، بسیاری از بازی های امسال را نیز از دست داد. او که در نیم فصل در جمع انزلی چی ها بود در بازی های اندکی برای این تیم به میدان رفت و پس از نیم فصل نیز راهی ذوب آهن شد تا اتفاقا برای این تیم نیز نتواند آن طور که از وی انتظار می رفت بازی کند. اتفاقی که البته همه می دانند از مصدومیت شدیدی بود که وی دچار آن شد.

 

1408359


رکوردی که بالاخره می شکند؟


رکورد بهترین گلزنی در یک فصل در اختیار گلزن انزلیچی فوتبال ایران است. سارا قمی در بهترین فصل فوتبالی خود یعنی در سال 91 توانست رکورد عجیب 47 گل زده در یک فصل را به نام خود ثبت کند. این رکورد تاکنون از سوی هیچ کدام از بازیکنان تیم های مختلف در دوره های اخیر شکسته نشده تا اینکه در رقابت های این فصل، احتمال شکست شدن آن توسط زهرا قنبری بسیار بالاست. قنبری با 5 گلی که در دیدار اخیر برابر آذرخش به ثمر رساند موفق شد در فاصله 5 هفته مانده تا پایان بازی ها، تعداد گل های خود را به 44 برساند و تنها 6 گل تا شکستن این رکورد تاریخی فاصله دارد.


تیم ملی؛ دو بازوبند برای دو گلزن

 

هم قمی و هم قنبری از مهره های غیرقابل انکار تیم ملی نیز به حساب می آیند. این دو بازیکن در رقابت های مقدماتی المپیک با گل های خود نتوانستند از عدم موفقیت تیم ملی جلوگیری کنند. البته در نوع بازی گرفتن از این دو نیز در ترکیب اصلی تیم ملی نوعی کج سلیقگی دیده می شد اما بهرحال مدت زمانی که این دو بازیکن در زمین حضور داشتند در نهایت برای تیم ملی کارساز نشد. تیمی که سارا قمی به عنوان کاپیتان اول و زهرا قنبری به عنوان کاپیتان دوم در آن حضور دارند.

 

1408358


راز و رمز شماره 9


نکته جالبی که برای هر دو بازیکن مورد نظر وجود دارد علاقه این دو بازیکن به عدد 9 است و هر دو بازیکن نیز در تیم های خود پیراهن های شماره 9 را به تن می کنند. اما این اتفاق در تیم هایی که هر دو بازیکن را در اختیار دارد جور دیگری می شود! قمی به غیر از شماره 9، شماره های 99 و 10 را نیز به تن کرده است و در سوی دیگر قنبری هم به غیر از عدد 9 پیراهن شماره 19 را نیز به تن کرده است.

 

1408362


و اما دیگران


از معرفی این دو بازیکن اصلی جدول گلزنان که بگذریم باید به گلزنان دیگر لیگ نیز اشاره کرد. هاجر دباغی از سپاهان با 22 گل، زهرا حاتم نژاد از راه یاب ملل مریوان با 17 گل، افسانه چترنور از شهرداری سیرجان با 15 گل مهاجمان دیگری هستند که توانستند در نیمه بالایی جدول گلزنان حضور داشته باشند.

دیدگاه‌ها