کد خبر : 1613794 | 04 خرداد 1398 ساعت 17:30 | 1.3K بازدید | 0 دیدگاه

از ستاره میلان تا هافبک من سیتی؛

وداع 11 چهره جذاب با ACL 2019 (گزارش)

مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در حالی به پایان رسید که چهره های جذابی از این مسابقات خداحافظی کردند و نتوانستند به مرحله بعد راه یابند.

وداع 11 چهره جذاب با ACL 2019 (گزارش)

به گزارش "ورزش سه"، لیگ قهرمانان آسیا 2019 هفته گذشته با صعود 16 تیم به مرحله حذفی به صورت موقت خاتمه یافت. مرحله گروهی در حالی به پایان رسید که فینالیست دوره قبل یعنی پرسپولیس خیلی زود حذف شد و تیم هایی نظیر استقلال نیز پس از دو صعود پیاپی به مرحله حذفی، در دور گروهی از تورنمنت خداحافظی کردند.

 

علاوه بر سرخابی های پایتخت، تیم های قدرتمند و پرستاره دیگری نیز حذف شدند که هر یک ستاره های نام آشنایی را در فهرست خود داشتند. بازیکنانی که اگر در مرحله حذفی بودند، بی تردید بازی ها را جذاب تر می کردند و به کیفیت مسابقات می افزودند.

 

1) مارکوس برگ (العین - سوئد)

مهاجم سوئدی تیم العین در 32 سالگی همچنان مهاجمی باکیفیت به شمار می رود. او که سابقه گلزنی به تیم ملی ایران را هم دارد، این فصل 10 گل در لیگ امارات زد و دو بار ه در لیگ قهرمانان موفق به گلزنی شد اما العین در نهایت نتوانست راهی مرحله بعدی شود. مهاجم سابق هامبورگ که حالا با پیشنهادات زیادی از فوتبال آسیا مواجه است، احتمال دارد در تابستان به تیم جدیدی بپیوندد.

 

1296444

 

 

2) کایو (العین- برزیل)

دیگر ستاره تیم بنفش پوش امارات، کایو است. بازیکنی خوش تکنیک که در این سال ها جزو مهره های شاخص العین بوده و نشان داده که می تواند اثرگذار ظاهر شود. کایو لوکاس فرناندز این فصل در نیمی از بازی های آسیایی العین حاضر شد اما نتوانست جلوی حذف تیمش را بگیرد. او که سابقه بازی در کاشیما آنتلرز را هم دارد، حالا امیدوار است با العین در لیگ قهرمانان 2020 به جایگاهی بهتر برسد و دوباره خود را اثبات کند.

 

1408388

 

 

3) کیسوکه هوندا (ملبورن ویکتوری- ژاپن)

هوندا تا همین چند سال پیش بازیکن شماره ده آث میلان محسوب می شد و یکی از بهترین های آسیا بود. اما پس از 30 سالگی دیگر نتوانست فرم خوب خود را حفظ کند و پس از یک فصل بازی در لیگ مکزیک، به آسیا بازگشت. همزمان، هوندا از تیم ملی نیز کنار گذاشته شد تا تنها در مسابقات باشگاهی فعال باشد اما باوجود افت قابل توجه، او همچنان بازیکنی جذاب در لیگ قهرمانان محسوب می شد که خیلی زود با ملبورن ویکتوری در قعر جدول قرار گرفت و از لیگ قهرمانان خداحافظی کرد.

 

1408378

 

 

4) اولا تایوونن (ملبورن ویکتوری- سوئد)

هافبک هجومی و مهاجم سابق تیم ساندرلند دومین سال بازی در لیگ استرالیا را سپری می کند. او این فصل در لیگ قهرمانان عملکرد خوبی داشت و در ای لیگ نیز موثر ظاهر شد اما تیم ملبورن ویکتوری موفق شد به نتایج دلخواه برسد. تایوونن که 14 گل ملی نیز در کارنامه دارد، حالا ممکن است در 32 سالگی به تیم دیگری در فوتبال استرالیا بپیوندد.

 

1408384

 

5) رناتو آگوستو (بیجینگ گوان- برزیل)

هافبک برزیلی، رناتو آگوستو در سال 2008 جزو بااستعدادترین فوتبالیست های دنیا شناخته شد و با پیوستن به بایرلورکوزن، به دروازه های فوتبال اروپا نیز رسید اما او نتوانست روند خود را ادامه دهد. پس از 4 سال معمولی در بوندس لیگا، آگوستو به لیگ برزیل برگشت و تا سال 2016 نیز در کشورش ماند. در آن مدت رناتو بازهم به ستاره ای در تیم کورینتیانس تبدیل شد و با برزیل به قهرمانی المپیک 2016 لندن هم رسید و سپس به فوتبال آسیا آمد اما این فصل نتوانست با جینیگ گوان چین به مرحله حذفی برسد.

 

 

6) رضا قوچان نژاد (اف سی سیدنی- ایران)

گوچی نیز جزو مهاجمان مطرح فوتبال آسیا است. او که سابقه یک و نیم دهه در فوتبال اروپا دارد، در این فصل پس از کش و قوس های فراوان تصمیم گرفت به استرالیا برود و آنجا فوتبالش را ادامه دهد. گوچی اما با اف سی سیدنی از لیگ قهرمانان کنار رفت تا ACL 2019 مهاجمی را از دست بدهد که در سال 2016 تا آستانه کسب کفش طلای لیگ اردیویسه نیز پیش رفته بود. حالا احتمال دارد باتوجه به کنار رفتن از آسیا، گوچی سرانجام به فوتبال ایران بیاید.

 

1407619

 

 

7. آدام ل فاندر (اف سی سیدنی- انگلستان)

فاندر جزو بهترین مهاجم فوتبال آسیاست. او این فصل با 18 گل در 29 بازی آقای گل لیگ استرالیا شد و در لیگ قهرمانان نیز 2 گل زد. او که در بولتون، ویگان، وولورهمپتون، ردینگ، کاردیف و... بازی کرده اکنون 32 سال دارد و حضورش در ادامه لیگ قهرمانان می توانست بر جذابیت های این بازی بیافزاید اما او به همراه دیگر هم تیمی هایش باید این تورنمنت را از تلویزیون دنبال کند.

 

 

8. علیرضا بیرانوند (پرسپولیس- ایران)
حذف پرسپولیس باعث شد تا گلر ملی پوش این تیم نتاوند همچون دو فصل قبل توانایی هایش را به معرض نمایش بگذارد. او که از سال 2018 روند بهتری داشته و پس از جام جهانی، جام ملت ها و لیگ قهرمانان فصل قبل شهرت جهانی یافته، این فصل تنها 2 کلین شیت را در لیگ قهرمانان ثبت کرد اما به هر حال نمایش خوب او در مقابل السد سبب شد تا پایان خوبی در آسیا داشته باشد. حالا باید دید آیااو در لیگ قهرمانان 2020 نیز بازی می کند یا نه.

 

 

9. جلال الدین ماشاریپوف (پاختاکور- ازبکستان)

ماشاریپوف هافبک 25 ساله تیم پاختاکور در مقابل پرسپولیس نمایش بسیار خوبی داشت و طبق آمار، در دیگر بازی ها نیز درخشان ظاهر شد. او که از سال 2013 در تیم فعلی اش حضور دارد، حالا جزو عناصر اصلی تیم ازبکستان نیز محسوب می شود و بیراه نیست اگر بگوییم یکی از بهترین های ازبک ها به حساب می آید. او که تا دقیقه 90 تیمش را در مرحله حذفی لیگ قهرمانان می دید، به شکلی دراماتیک حذف شد تا نتواند درخشش های خود را ادامه دهد.

 

1408382

 

 

10. آیاندا پاتوسی (استقلال- آفریقای جنوبی)

پاتوسی هافبک تیم استقلال در ماه های ابتدایی حضورش در فوتبال آسیا است اما با این حال نمایش های خوبی را ارائه کرده و عملکرد خوبی داشته است. هافبک هجومی کوتاه قامت آبی ها، اگرچه کارنامه خیلی پرباری ندارد اما در همین 6 بازی آسیایی توانایی هایش را نشان داد و ثابت کرد کیفیت بالایی دارد. پاتوسی در بازی با الدحیل یک ضربه کاشته به تیر دروازه زد که اگر گل می شد، حالا استقلال در مرحله حذفی بود.

 

 

 

11. آنتونی کاسرس (اف سی سیدنی- استرالیا)

کاسرس یکی از بهترین استعدادهای فوتبال آسیا در چند سال گذشته محسوب می شد و حتی در سال 2016 به منچسترسیتی نیز پیوست اما فوتبال خود را در استرالیا ادامه داد و این فصل هم در تیم اف سی سیدنی حضور دارد، او که در الوصل و ملبورن سیتی بازی کرده، همین حالا هم تحت قرارداد من سیتی است و اگر اف سی سیدنی به مرحله بعدی می رفت، می توانست چهره جذابی برای فوتبال دوستان باشد.

 

1408383

دیدگاه‌ها