کد خبر : 1613815 | 04 خرداد 1398 ساعت 19:12 | 903 بازدید | 0 دیدگاه

وزارت نفت کاری به تیم های نفتی ندارد!

رییس سازمان ورزش نفت در اظهار نظری جالب می‌گوید که سه تیم صنعت نفت آبادان، نفت مسجدسلیمان و پارس جنوبی جم تحت مالکیت وزارت نفت هستند اما تصمیم گیری به عهده آن‌ها نیست.

وزارت نفت کاری به تیم های نفتی ندارد!

به گزارش "ورزش ‌سه"، در چند روز اخیر بسیاری از شایعات حول محور تغییرات مدیریتی در دو تیم نفت مسجدسلیمان و صنعت نفت آبادان می‌چرخد. رفت و برگشتی در مدیریت باشگاهی که هفته آخر در لیگ ماندنی شد و از طرفی پایان ماموریت اعضای هیئت مدیره نفت آبادان که باعث می‌‍شود آن‌ها در آستانه یک خانه تکانی اساسی ببینیم. به همین دلیل با رضا قورچیان، رییس ورزش وزارت نفت ارتباط برقرار کردیم تا در مورد وضعیت مدیریت این باشگاه‌ها در آستانه فصل جدید روشنگری انجام دهد. وی در همان ابتدا گفت: اگر بخواهم از نظر قانونی صحبت کنم، وزارت نفت با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی نمی‌تواند از ورزش قهرمانی و حرفه‌ای حمایت کند. به همین دلیل علی‌رغم اینکه مالکیت آن‌ها بر عهده وزارت نفت است اما تصمیم گیری بر عهده آن شرکت‌های خصوصی است که وظیفه تامین مالی را بر عهده دارند. سه تیم نفت مسجدسلیمان زیر نظر مناطق نفت خیز جنوب، صنعت نفت زیر نظر شرکت پخش و پالایش و پارس جم تحت مدیریت منطقه ویژه عسلویه هستند که همه این ارگان‌ها حق هزینه برای تیم‌ها را ندارند.

 

وی در ادامه گفت: با تصمیم این سه ارگان تیم‌های حاضر در لیگ برتر به شرکت‌های خصوصی واگذار شدند تا از نظر مالی مشکل نداشته باشند. به همین دلیل ما تصمیمی در انتخاب اعضای هیئت مدیره نداریم و همه چیز را از نهادهای مربوطه باید بپرسید. از طرف وزارتخانه هیچ گونه حکمی برای اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل صادر نمی‌شود و باید همه چیز را از همان جایی که در قبل گفتم پیگیری کنید. شرکت پخش و پالایش، مناطق نفت خیز و منطقه ویژه پارس هر موقع که صلاح بدانند می‌توانند تغییرات انجام بدهند. هم‌چنین زیر نظر آن‌ها کارهای اسپانسری بخش خصوصی انجام می‌شود و شرکت‌های مختلف منابع مالی تزریق می‌کنند.

 

قورچیان هم‌چنین در خصوص انحلال نفت تهران و بدهی انبوهی که از این تیم باقی مانده است گفت: باشگاه نفت در حال حاضر به فعالیت خود در بسکتبال، والیبال، شنا، دو و میدانی و ... ادامه دهد و مدیرعامل هم بنده هستم. آن تیم فوتبال نفت به صورت موسسه کار خود را در فوتبال ادامه می‌داد و حالا با بدهی فراوان منحل شده است و طلبکاران ارتباطی با وزارت نفت پیدا نمی‌کنند. نفت تهران از زمانی که به لیگ برتر آمد دیگر منابع مالی خود را از وزارت نفت دریافت نکرد تا با ثبت موسسه به دنبال جذب اسپانسر باشد و به همین دلیل بدهی‌‌ها به ما اصلا مربوط نمی‌شود.

دیدگاه‌ها