کد خبر : 1613827 | 04 خرداد 1398 ساعت 20:24 | 1.9K بازدید | 0 دیدگاه

همه 16 تیم انتظار دارند به فینال برسند

کولاکوویچ: امیدوارم در هفته اول سنت شکنی کنیم

سرمربی تیم ملی والیبال گفت: ما دنبال این بودیم که یکسری بازیکن باتجربه باکیفیت را در کنار تعدادی از استعدادها داشته باشیم.

کولاکوویچ: امیدوارم در هفته اول سنت شکنی کنیم

به گزارش "ورزش سه"، ایگور کولاکوویچ بعد از آخرین تمرین تیم ملی والیبال قبل از سفر به چین برای حضور در هفته اول لیگ ملت های 2019 اظهار داشت: اولین هفته لیگ ملت ها برای همه تیم ها قطعا مشکل خواهد بود. ما دوره های خیلی خوب تمرینی داشتیم، اما نتوانستیم بازی تدارکاتی برگزار کنیم. تعدادی از تیم ها بازی تدارکاتی داشتند، اما دوره آماده سازی آنها خیلی کوتاه تر از ما بوده است. در چنین شرایطی چیزی قابل پیش بینی نیست. برای همین ما به چین می رویم تا برای پیروزی بجنگیم.


وی درباره حضور همزمان بازیکنان باتجربه و جوان در تیم ملی عنوان کرد: بازیکنان همگی آماده هستند. باید بازی به بازی جلو برویم. ما دنبال این بودیم که یکسری بازیکن باتجربه باکیفیت را در کنار تعدادی از استعدادها داشته باشیم.


سرمربی تیم ملی والیبال همچنین درباره حمایت تماشاگران ایرانی گفت: امیدواریم که تماشاگران ایرانی در هر شرایطی از ما حمایت کنند. ما به حمایت آنها در اردبیل و ارومیه احتیاج داریم.


کولاکوویچ درباره احتمال صعود ایران به مرحله نهایی بیان داشت: هر 16 تیم انتظار دارند که به مرحله نهایی بروند و ما هم چنین انتظاری داریم. جذابیت ورزش به همین است که همه می خواهند جزو برترین ها باشند. با این شرایط و آماده سازی که ما داشتیم، می توانیم انتظار صعود را داشته باشیم. فقط این را باید در نظر بگیریم که همه حریفان نیز چنین تفکری دارند. من انتظار دارم بهترین اتفاقات برای ما رخ دهد.
وی در رابطه با اینکه در سال های اخیر ایران شروع خوبی در لیگ ملت ها نداشته، گفت: اگر بتوانیم امسال حتما خوب شروع می کنیم تا این سنت از بین برود. این یک قانون برای ما نیست.


سرمربی تیم ملی درباره اینکه داوری، سرپرست فدراسیون اعلام کرده بود سرمربی تیم ملی درخواست بازی تدارکاتی نداشته، اظهار داشت: ما به تیم های ملی دیگر دعوتنامه های زیادی زدیم و هیچ تیمی درخواست ما را قبول نکرد. به همین خاطر ما مسابقه دوستانه نداشتیم. البته فدراسیون آماده بود که ما را حمایت کند. وقتی من و خوش خبر مکاتبات لازم را انجام داده بودیم، دیگر به فدراسیون اعلام نکردیم.
وی در پاسخ به این سوال که تیم ملی ایران با میانگین سنی 25 سال سومین تیم جوان لیگ ملت هاست و به همین واسطه بازیکنان جوانی مثل توخته و فیض امام دوست شانس بازی خواهند داشت، گفت: همانطور که می دانید ما 25 بازیکن را در لیست لیگ ملت ها اعلام کردیم. ایران مسابقات نوجوانان وجوانان را هم در پیش دارد و باید به آنها نیز احترام بگذاریم. درباره توخته این را بگویم که او در شرایط فعلی نمی تواند در تیم ملی بزرگسالان باشد، پس باید از رده های پایین تر دوباره شروع کند. سال قبل هم میکسی از بازیکنان جوان داشتیم که امسال خیلی از آنها برگشتند. یلی، جواد کریمی و میثم صالحی الان در تمرینات هستند. البته میثم به خاطر محدودیت در اعلام لیست در هفته اول و دوم با ما نیست.


کولاکوویچ در پایان در پاسخ به این سوال که برایش چقدر موفقیت در لیگ ملت ها اهمیت دارد، گفت: اولین هدف ما امسال صعود به المپیک است، اما اینطور هم نیست که همه چیز را رها کنیم و قبل از انتخابی المپیک تازه آغاز کنیم. بنابراین باید برای همه مسابقات تیم ملی برنامه داشته باشیم. فدراسیون خرج کرده و هواداران هم انتظار دارند.

دیدگاه‌ها