کد خبر : 1614201 | 06 خرداد 1398 ساعت 21:28 | 4K بازدید | 0 دیدگاه

از دلارهای قطری تا انتخاب سرمربی خارجی

گزارش: چالش های مهم استقلال در پیش فصل

باشگاه استقلال در حساس ترین روزهای خود قرار دارد و هواداران امیدوارند با درس گرفتن از تجارب قبلی، کار آماده سازی برای فصل تازه به سرعت آغاز شود.

گزارش: چالش های مهم استقلال در پیش فصل

به گزارش "ورزش سه"، استقلالی ها با اتمام فصل  اخبار حول و حوش باشگاه را با دقت دنبال می‌کنند و نگران تعیین سرمربی آینده و وضعیت نقل و انتقالاتی باشگاه هستند و امیدوارند این فصل زمان را برای آماده سازی تیم از دست ندهند.

 

 

*بازیکنان


امسال هم پس از پایان فصل چند بازیکن تاثیرگذار تیم قراردادشان به پایان رسیده‌ است و باشگاه درگیر چانه‌زنی های سخت با آنها و ایجنتهایشان شده‌است.
در درون دروازه رحمتی و حسینی در خط دفاعی وریا غفوری، منتظری، سهرابیان در خط میانی چشمی، علی کریمی و امید نورافکن قراردادشان به پایان رسیده است. در این بین روزبه چشمی فصل آینده را در تیم الاهلی قطر سپری خواهد کرد و جدایی اش از استقلال قطعی به نظر می رسد. همینطور فرشید باقری که بعد از اتمام فصل مشخص نیست او در چه وضعیتی است.
وریا غفوری و علی کریمی که از تاثیرگذارترین بازیکنان فصل گذشته‌ی استقلال بوده‌اند ظاهرا هنوز با پیشنهادهای باشگاه برای تمدید قرارداد موافقت نکرده‌اند و مذاکرات همچنان ادامه دارد. از سویی در مورد بازیکنان خارجی استقلال هم وضعیت مبهمی وجود دارد .

 

 

1406525


همام طارق، ایسما و منشا با اینکه همچنان با باشگاه قرارداد دارند اما احتمالا دو مهاجم (منشا و ایسما ) از تیم جدا می شوند و پاتوسی تنها خارجی ایست که در جمع آبی ها باقی می ماند. پاتوسی با توجه به این که بند خرید مشخصی در قراردادش لحاظ شده‌است در صورت تامین مبلغ قرارداد ، مشکلی برای فصل آینده نخواهد داشت.
تجربه‌ی خریدهای عجولانه و بی فایده‌ی فصل گذشته، احتمالا باعث خواهد شد امسال قراردادها منطقی‌تر و اصولی‌تر تنظیم شوند و در ضمن حفظ مهره‌های تاثیرگذار اولویت اصلی باشگاه باشد. ذکر این نکته حائز اهمیت است که در سال پیش رو باشگاه های ایرانی توان رقابت بسیار کمتری در مقابل پیشنهادهای کشورهای حوزه خلیج فارس خواهند داشت. در واقع برای اکثر بازیکنان ایرانی ارقام پیشنهادی ۱۵۰ هزار دلاری از سوی تیمهای خارجی هم وسوسه کننده شده است.

 

 

*مربی


مدیران استقلال برای فصل جدید به دنبال سرمربی خارجی هستند و در این بین نام مربیان مطرحی همچون استراماچونی ایتالیایی مطرح شده است. ظاهرا فتحی و خطیر دو مدیر استقلال به ترکیه رفته اند تا قرارداد با سرمربی خارجی را نهایی کنند که اگر این اتفاق رخ بدهد مورد دوم بحث دستیاران و سرپرست تیم خواهد بود.

 

1408142

 


در عین حال اگر مربی آینده‌ی استقلال خارجی باشد چالش حضور فرهاد مجیدی به عنوان دستیار جدی خواهد بود. مجیدی بعد از نتایج خوب انتهای فصل شأن سرمربیگری پیدا کرده و اینکه یک مربی صاحب نام بپذیرد جدی‌ترین آلترناتیو خود را به عنوان دستیار کنار خود داشته باشد کمی بعید است. در نهایت جدایی فرهاد از استقلال تلخ خواهد بود و کاش بشود یک راه بینابینی برای این مسئله پیدا کرد.
با توجه به چالش‌های موجود همچنان حضور یک دستیار یا سرپرست مقتدر ایرانی برای کادر فنی سال آینده‌ی آبی‌ها الزامی به نظر می‌رسد تا بتواند حاشیه‌های درون تیم را مدیریت کند و از بروز مجدد اتفاقات تلخ سال گذشته‌ی رختکن آبی‌ها جلوگیری کند.

 

 


*پیشکسوتان


استقلال بی تردید در این روزها بیشترین تنش و حاشیه را از اردوگاه خودی می گیرد.اعضای هئت مدیره ، بازیکنان سابق، مربیان قبلی، پیشکسوتان و حتی بازیکنانی بسیار کم سابقه هم پای کار هستند. مصاحبه پشت مصاحبه روی خبرگزاری ها می آید و همه در حال افشاگری هستند و انتهای صحبت هایشان به هواداران قول می دهند مقصران اصلی شکست‌ها را معرفی کنند. رقابت‌های درون سازمانی بین مدیران استقلال هم مزید برعلت شده‌است تا آرامش لازم برای پیش فصل جای خود را به درگیری‌های رسانه‌ای فرسایشی بدهد. التهاب بی موردی که این فضای مسموم ، حول و حوش استقلال ایجاد کرده است انرژی زیادی از مجموعه می گیرد و مشکلات مدیران استقلال را در فصل نقل و انتقالات بیشتر کرده است.

 

 

 

*هواداران


 استقلالی‌ها که در چند فصل گذشته به نحوه مدیریت نقل و انتقالات باشگاه و تمرینات پیش فصل انتقادات زیادی داشته‌اند ، این روز ها با نگرانی اخبار باشگاه را در رسانه‌ها دنبال می کنند.به نظر می رسد بزرگترین چالش مدیران استقلال بازسازی اعتماد از دست رفته‌ بین هواداران و مجموعه‌ی مدیریتی باشگاه است.

 

1302186


در این فضای پر تنش ، مدیریت صحیح نقل و انتقالات پیش فصل و تعیین به موقع سرمربی آینده‌ی باشگاه می تواند کمی آرامش را به استقلال بازگرداند.


احسان صدری

 

دیدگاه‌ها