کد خبر : 1614457 | 08 خرداد 1398 ساعت 11:34 | 804 بازدید | 0 دیدگاه

نیکخواه‌بهرامی: جام‌جهانی جای تجربه اندوزی نیست

کاپیتان تیم ملی بسکتبال گفت: جام جهانی دیگر جای کسب تجربه و آزمون و خطا نیست، باید بهترین تیم راهی مسابقات شود.

نیکخواه‌بهرامی: جام‌جهانی جای تجربه اندوزی نیست

به گزارش ورزش سه و به نقل از فارس، صمد نیکخواه بهرامی در مورد شرایطش اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تمریناتم را چند روزی است با بچه‌های تیم ملی آغاز کرده‌ام. البته من تمرینات خودم را داشته‌ام و هیچگاه دور نبودم.

 

وی در مورد حریفان ایران در جام جهانی بسکتبال گفت: مسابقات جام جهانی است و ما جایی بازی خواهیم کرد که بهترین تیم‌های جهان انتخاب شدند، همه می‌آیند که بهترین نتیجه را کسب کنند.

 

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ جام جهانی دیگر جای کسب تجربه و آزمون و خطا نیست، باید بهترین تیم راهی مسابقات شود. ما هم با برنامه‌ریزی خوب و اردوهای مناسب می‌توانیم بهترین نتیجه‌مان را کسب کنیم و به سهمیه المپیک برسیم.

 

کاپیتان تیم ملی بسکتبال در مورد مسابقات ۳ به ۳ آسیا عنوان کرد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ خود من به همراه مهدی کامرانی، حامد آفاق و اوشین ساهاکیان در اولین دوره شرکت کردیم و در داخل سالن ویتنام به قهرمانی رسیدیم. مسابقات سه نفره شکل و نوعی از بازی ۵ نفره است و به نظرم یک مقدار تغییر کرده و به سمت سریع‌تر شده پیش رفته است.

 

وی ادامه داد: فدراسیون جهانی به دنبال عمومی کردن بسکتبال است و بسکتبال سه نفره جذابیت خاصی دارد و تا وقتی که بازی نکنیم نمی‌دانیم که چه‌قدر سخت خواهد بود. بازیکنانی که بسکتبال سه نفره را دنبال کنند خیلی به پیشرفت‌شان کمک می‌کند.

 

نیکخواه‌بهرامی اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ملی پوشانی هم که در مسابقات آسیایی حضور داشتند، بچه‌های شایسته‌ای بودند اما با بد شانسی و کم‌تجربگی نتوانستند صعود کنند. البته تمرینات تخصصی زیادی هم نداشتند.

 

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اگر می‌خواهیم به سطح بالایی برسیم نیاز به بازیکنان و تمرینات تخصصی داریم. بسکتبال سه نفره بازیکن روبه حلقه و شوت‌زن می‌خواهد. فکر می‌کنم در چند سال آینده می‌توانیم بهتر شویم.

 

ملی‌پوش بسکتبال با اعلام این‌که قرار است لیگ بسکتبال سه نفره را راه‌اندازی کند، گفت: همیشه به دنبال این بودم که در بسکتبال کاری انجام دهم، به همین دلیل قرار است لیگ سه نفره را در کشور برگزار کنیم. چون با این شرایط افراد زیادی درگیر بسکتبال خواهند بود.

 

دیدگاه‌ها