کد خبر : 1614468 | 08 خرداد 1398 ساعت 12:00 | 4.9K بازدید | 0 دیدگاه

شاگرد کلاس گواردیولا کنار مرد بلژیکی؛

هاشمیان دستیار ویلموتس؛ کادرفنی بوندس لیگایی شد

لژیونر سابق فوتبال ایران به عنوان دستیار ویلموتس معرفی شد.

هاشمیان دستیار ویلموتس؛ کادرفنی بوندس لیگایی شد

به گزارش "ورزش سه"، وحید هاشمیان ملی پوش فوتبال ایران که سابقه حضور در بوندس لیگای آلمان و تیم های مطرحی مانند بایرن مونیخ، بوخوم و هامبورگ را در کارنامه خود دارد به عنوان دستیار ویلموتس معرفی شد.


سرمربی بلژیکی تیم ملی فوتبال ایران که سابقه حضور در بوندس لیگا را دارد و سال ها در شالکه فعالیت کرده، در جریان نشست خبری خود وحید هاشمیان را که نقطه اشتراکی در فوتبال آلمان دارد، به عنوان دستیار خود معرفی کرد.


سرمربی جدید تیم ملی ایران در معرفی وحید هاشمیان به عنوان دستیار گفت: من وحید هاشمیان را به عنوان دستیار انتخاب کردم. ما هر دو آلمانی صحبت می‌کنیم. او به فرهنگ و فوتبال این کشور آشنا است. امیدواریم به جام جهانی ۲۰۲۲ و جام ملت‌های ۲۰۲۳ صعود کنیم.

 

اعتماد به چهره ای مانند هاشمیان که در فوتبال ایران وجهه بسیار خوبی دارد، می تواند یک گام رو به جلو برای سرمربی جدید تیم ملی ایران باشد و مطمئنا این انتخاب که با هماهنگی فدراسیون صورت گرفته، با استقبال مردم و رسانه ها همراه می شود.


وحید هاشمیان که در صعود ایران به جام جهانی 2006 نفش پر رنگی داشت، بعد از پایان دوران فوتبال خود ترجیح داد تا در خارج از ایران ضمن سپری کردن دوره های مربی گری، به تجربه اندوزی مشغول شود و حالا در بازگشت به فوتبال ایران کار بسیار سختی را پیش رو دارد.


به این ترتیب شماره 9 درخشان فوتبال ایران در دهه هشتاد که با پاس در فوتبال ایران چهره شد و تجربه حضور در پرسپولیس را نیز در کارنامه خود دارد، بعد از حضوری کوتاه در فوتبال آلمان حالا در کنار مانوئل فریرا دستیاران ویلموتس خواهند بود.


مانوئل فریرا دستیار اول ویلموتس در تهران است که او نیز امروز در اولین نشست خبری این سرمربی بلژیکی به صورت رسمی از سوی سرمربی جدید تیم فوتبال ایران به حاضرین معرفی شد تا حالا در کنار هاشمیان، سه عضو ابتدایی کادرفنی تیم ایران در مسیر قطر 2022 باشند.

 

آشنایی با فریرا دستیار ویلموتس

 

فریرا


فریرا که به عنوان دستیار دیگر ویلموتس معرفی شده است، پیش از این سابقه زیادی در فوتبال بلژیک دارد. این مربی 60 ساله که از سال 1990 کار خود را آغاز کرده است، در تیم های اندرلخت، سیرینگ و شالروا به عنوان سرمربی فعالیت کرده و در آخرین تجربه خود به عنوان دستیار در تیم های پایه گنک فعالیت کرده و پیش از آن نیز دستیار سرمربی در تیم بزرگسالان بوده است.


فریرا در بیشتر دوران مربی گری خود در کشور بلژیک حضور داشته و حضور در تیم ملی ایران اولین تجربه او در تیم های ملی خواهد بود.

دیدگاه‌ها