کد خبر : 1614636 | 09 خرداد 1398 ساعت 00:56 | 5.3K بازدید | 0 دیدگاه

تقصیر کیانی بود یا خودش؟

گزارش: سیاوش یزدانی از سوپرمن به عامل حذف

توپی که با پای سیاوش یزدانی به داخل دروازه سپاهان غلت خورد پایان تلخ بازیکنی رارقم زد که شاید در سپاهان نماند.

گزارش: سیاوش یزدانی از سوپرمن به عامل حذف

 

به گزارش "ورزش سه" ،سیاوش یزدانی را باید نقش اول مهم ترین دیدار فصل بدانیم. بازیکنی که در اکثر درگیری‌ها نقش اول را داشت، آتش اختلافات بین دو تیم را شعله ور کرد و حالا با تاثیرگذاری مستقیم در گل پرسپولیس  طعنه ها را به جان خواهد خرید.


جنجال اصلی در ال کلاسیکو ایران بعد از پایان بازی لیگ برتر رقم خورد. جایی که در راهرو استادیوم آزادی، سیاوش یزدانی در حمایت از طرفداران سپاهان فرصت انتقام گیری از سرخ‌ها را به استادیوم نقش جهان و مسابقه نیمه نهایی جام حذفی موکول کرد. او طی مصاحبه‌ای دور از انتظار به نوعی هواداران سرخ‌های پایتخت را تهدید و به این واسطه پای کمیته اخلاق، شکایت باشگاه پرسپولیس و هم‌چنین کمیته انضباطی را به ماجرا باز کرد تا اینگونه آتش اختلافات شعله ور شود.


در این بین محرومیت تعلیقی هم برای این مدافع در نظر گرفته شد اما با توجه به حکم کمیته انضباطی همه چیز در حالت استندبای قرار گرفت تا این دیدار حساس در جام حذفی با کمترین تلفات برگزار شود. سرانجام روز موعود فرار رسید. هشتم خرداد ماه راس ساعت 21 به دور از حواشی گوناگون خارج از مستطیل سبز بازی با سوت محمدحسین زاهدی فر آغاز شد. بر خلاف هفته‌های منتهی به بازی و هم‌چنین جو ملتهبی که روی سکوها و خارج از استادیوم برقرار بود، داخل زمین همه چیز تحت کنترل قرار داشت و با سوت‌های داور فضای آرامی حکم فرما بود.


تا اینکه ساعت اسکوربورد دیجیتال نقش جهان دقیقه 40 را به همه نشان داد. آغاز اختلافی دوباره بین دو مدافع وسط پرسپولیس و سپاهان. از سمت راست زمین ضربه آزاد برای شاگردان برانکو به دست آمد و همه در تدارک نواختن این موقعیت توسط سروش رفیعی بودند. در حالی که دوربین‌های تلویزیونی نمای بسته صورت رفیعی را نشان می‌دادند آتش تازه‌ای در محوطه جریمه روشن شد. در آن ابتدا فقط نظاره گر نشان دادن کارت زرد توسط زاهدی فر به شجاع خلیل زاده بودیم و بعد از آن نوبت به یزدانی رسید تا کارتی مطابق با رنگ پیراهنش دریافت کند.


اما بازپخش صحنه تلویزیونی همه چیز را برای بینندگان روشن کرد. در صحنه ای درگیری لفظی بین سیاوش یزدانی و شجاع خلیل زاده رقم خورد و بعد از آن شماره 3 سرخ‌ها با لگد به پشت پای شماره 99 زردها را تنبیه کرد که البته رنگ کارت او هم می توانست قرمز باشد. صحنه‌ای که یزدانی را نقش بر روی زمین کرد و در عین حال از چشم داور دور نماند. بعد از اینکه هر دو بازیکن با کارت زرد جریمه شدند، با توجه به تصاویر موجود باز هم یزدانی دست از تهدید برنداشت و با به کار بردن الفاظ رکیک فضا را متشنج کرد.


این صحنه آغازگر درگیری‌های میدان بود. جایی که نیمکت هر دو تیم فضا را برای خود مناسب دیدند تا هر کدام به بهانه حق طلبی و حمایت از هواداران وارد گود شده و گوشه‌ای از درگیری را به دست بگیرند. جنگی واقعی که سربازانی مثل برانکو و قلعه نویی را به خود دید و بازیکنان را جسور کرد.

 

1409371

 


یزدانی که خود آغاز گر دعوا با شجاع خلیل زاده بود، در نیمه دوم به واسطه کارت زردی که گرفت دست به عصاتر حرکت کرد تا اینکه دقیقه 115 فرا رسید. او در محوطه جریمه پس از درگیری با محسن ربیع خواه به سود تیمش پنالتی به دست آورد و از همین رو به بتمن سپاهانی‌ها تبدیل شد. بازیکنی که کری قبل از بازی را شروع کرد و حالا تیم 9 نفره‌اش را به حساس ترین ضربه سال رسانده بود. اما کاپیتان مهدی کیانی از این فرصت طلایی استفاده نکرد و در عرض دو دقیقه شادی‌ و آرزوهای یزدانی را همراه با توپ به آسمان فرستاد. در همان لحظه این مدافع از شدت استرس پشتش را به توپ کرده بود و انتظاری جز انفجار بخش زرد استادیوم نداشت اما....


بگذارید جلوتر برویم. دقیقه 121 می‌شود و همه در انتظار سوت پایان بازی هستند. پیام نیازمند ضربه سر خطرناک علیپور را به کرنر فرستاد و تقریبا خیال یاران را راحت کرد. اما در یک رفت و برگشت توپ در پشت محوطه جریمه به احمد نوراللهی رسید. او با پای غیر تخصصی شوت نسبتا متوسطی را شلیک کرد که در میانه راه سرنوشتش عوض شد. شوت از هافبک سرخ‌ها و اشتباه از بازیکنی به نام سیاوش یزدانی. در حالی که گلر سپاهان مسیر توپ را درست تشخیص داده بود، دفع اشتباه مدافع سپاهان این توپ را به طرف دیگر دروازه فرستاد تا یزدانی خوابیده بر روی زمین این بار رقص پرچم‌های سرخ بر روی آسمان نقش جهان را ببیند.

 


 سرنوشتی تلخ که در عرض پنج دقیقه رقم خورد. او از قهرمان برای سپاهانی‌ها به عاملی برای حذف تبدیل شد تا یک تنه نقش اول جنگ ستارگان در اصفهان را به دوش بکشد.بازیکنی که حالا همه دارند درباره او حرف می زنند!

دیدگاه‌ها