کد خبر : 1614729 | 09 خرداد 1398 ساعت 12:30 | 2.5K بازدید | 0 دیدگاه

اختلاف بعد از مذاکره با استراماچونی

عصبانیت هواداران از هیئت مدیره استقلال

کادر مدیریتی استقلال خیلی زود و پیش از امضای قرارداد با استراماچونی دچار اختلاف نظر عمیق و جدی شدند.

عصبانیت هواداران از هیئت مدیره استقلال

به گزارش "ورزش سه"، تنش میان مدیران استقلال خیلی زودتر از آنچه که پیش بینی می شد بر سر استراماچونی آغاز شد و مدیران استقلال از همین حالا  درباره حضور یا عدم حضور این مربی ایتالیایی با یکدیگر اختلاف نظر های عمیقی دارند و این موضوع در شرایطی اتفاق افتاده که هنوز این چهره با استقلال قراردادی را امضا نکرده است.


امیرحسین فتحی مدیرعامل استقلال هفته جاری به ترکیه سفر کرد تا مذاکرات نهایی را با سرمربی ایتالیایی انجام دهد و در کنار خطیر در این جلسات حاضر شد. اتفاقی که باعث شد تا دو دستگی میان مدیران استقلال ایجاد شود.


فتحی در شرایطی که پیش از این اعلام کرده بود حمایت کادر مدیریتی و کمیته فنی را برای مذاکره با استراماچونی دارد، حالا با مصاحبه های تندی علیه این تصمیم خود رو به رو شده است. مجید نامجو مطلق عضو کمیته فنی استقلال امروز در مصاحبه ای خبر از جدا شدن از کمیته فنی داد و دلیل این موضوع را اختلاف نظر در پرونده استراماچونی اعلام کرد. موضوعی که به اعضای هیات مدیره نیز سرایت کرده است.


احمد سعادتمند این روزها به عنوان رئیس هیات مدیره سکوت اختیار کرده اما کامران منزوی صراحتا اعلام کرد "تنها یک عضو هیات مدیره است و در موضوعات اجرایی نقشی ندارد" تا مشخص شود او نیز خیلی در جریان موضوعات جاری نیست و تصمیمات در باشگاه استقلال به مرکزیت خطیر و فتحی اتخاذ و اجرایی می شود.


مهمترین اظهار نظر در این جنجال اما به صحبت های ماجدی تعلق دارد. میرشاد ماجدی عضو هیات مدیره و پیشکسوت استقلال در این باره گفت "اعضای هیات مدیره در جلسه‌ای که آقای خلیل‌زاده اشاره کرده است مقرر کردند که مربی تیم بر اساس تفاهم و توافق انتخاب شود اما تفاهمی در این باره وجود نداشت! مدیرعامل باشگاه و معاون او فقط یک اسم به نام استراماچونی آوردند و روی میز گذاشتند و تاکید کردند که من به همراه آنها به ترکیه بروم و قرارداد را امضا کنم اما من گفتم این موضوع را نمی‌پذیرم چون قرار بود رزومه چند سرمربی بررسی شود و بعد به یک اسم واحد برسیم."


ماجدی در ادامه صحبت های خود توانایی های این مربی جوان ایتالیایی را نیز زیر سوال برده و صراحتا گفته که او را قبول ندارد. این موضوع نشان می دهد که اعضای هیات مدیره بر سر استراماچونی اجماع ندارند و تنها امیرحسین فتحی و خلیل زاده با صراحت از این سرمربی دفاع می کنند و نظر 3 عضو هیات مدیره خیلی با این دو نفر هماهنگ نیست.


این اتفاق در کنار خریدها و مذاکرات زودهنگام با چند بازیکن و البته برنامه ریزی پیش فصل که از سوی علی خطیر صورت گرفته است، نشان می دهد اختلاف نظر در میان ارکان باشگاه و اعضای هیات مدیره بسیار جدی است و مدیران استقلال باید خیلی زود فکری برای این مشکل بکنند.


نکته مهم در مذاکره با استراماچونی، وضعیت این سرمربی جوان است. اضافه شدن یک مربی جوان خارجی که سطح اول فوتبال اروپا را به تازگی تجربه کرده و همچنان تلاش می کند تا در بازار مربیان منطقه باقی بماند گام بلندی برای استقلال است؛ نباید فراموش کرد که در سال های اخیر مربیانی که به ایران آمدند، در پایان مسیر خود بودند و این موضوع تبدیل به یک معضل شده بود اما حالا استقلال مربی جوانی را هدف خود قرار داده که بنابر ادعای رسانه های ایتالیایی همین حالا گزینه هدایت جنوا است و در ایتالیا نیز مشتریان آماده ای دارد.


هر چند انتقاداتی به کارنامه این مربی وارد است اما پیش داوری درباره حضور او در ایران با توجه به شرایط او و البته زمان نزدیک به 60 روز که او در اختیار دارد می تواند به این مربی ایتالیایی کمک کند تا با شناخت قابل قبول از استقلال به استقبال لیگ برتر و مسابقات پیش رو برود.


پیش بینی موفقیت یا عدم موفقیت استراماچونی از حالا اتفاقی است که می تواند در کنار عدم هماهنگی کادر مدیریتی به استقلال لطمه بزند و آبی ها باید حالا ضمن دفاع از انتخاب خوب و مناسبی که انجام دادند، با هماهنگی کامل برای شروع لیگ سخت نوزدهم گام بردارند تا استقلال با چهره جوان شده نیمکت خود، باز هم در صف مدعیان اصلی قرار گیرد.


صحبت هایی که طی روزهای اخیر و در نقد حضور استراماچونی به ویژه از داخل باشگاه شنیده می شود با واکنش هواداران رو به رو شده و عصبانیت آنها را به همراه داشته است و انتظار می رود کادر مدیریتی استقلال با دفاع از انتخاب خوب فتحی، به دنبال تزریق آرامش به این تیم باشند.

دیدگاه‌ها