کد خبر : 1614766 | 09 خرداد 1398 ساعت 16:42 | 1.1K بازدید | 0 دیدگاه

رسمی؛ دعوت از اولین بازیکن تابعیتی به تیم ملی چین

امروز برای اولین بار در تاریخ فوتبال چین، بازیکنی غیرچینی به اردوی تیم ملی این کشور دعوت شد.

رسمی؛ دعوت از اولین بازیکن تابعیتی به تیم ملی چین

به گزارش "ورزش سه"، با بازگشت مارچلو لیپی به تیم ملی چین، تغییرات در ترکیب این تیم آغاز شده و گفته می شد که قرار است دو بازیکن برزیلی با پذیرش تابعیت کشور چین، در آینده در ترکیب تیم ملی این کشور قرار گیرند.

امروز رسانه های چینی تایید کردند که "نیکو یناریس"، بازیکن انگلیسی تیم بیجینگ گووان با پذیرش تابعیت چین، از سوی لیپی به تیم ملی فوتبال چین دعوت شده است.

یناریس از پدری انگلیسی و مادری چینی در لندن متولد شده و در آکادمی فوتبال آرسنال رشد یافت. او پس از چند فصل بازی برای برنتفورد، اخیرا به بیجینگ گووان پیوست و در 8 بازی برای این تیم توانست دو گل بزند که همین برای دعوت از او به تیم ملی چین کفایت می کرد.

 

دعوت از او به تیم ملی چین، واکنش های مختلفی را به دنبال داشته است؛ چرا که پیش از این سابقه نداشت، بازیکنی غیرچینی به تیم ملی این کشور دعوت شود؛ اما یناریس این طلسم را شکست.

لیپی که ماموریت دارد چین را برای اولین بار از سال 2002 به جام جهانی برساند، معتقد است که با استفاده از یناریس در خط میانی، بر قدرت خط هافبک چین افزوده خواهد شد و استفاده از بازیکنان دو تابعیتی می تواند باعث افزایش شانس موفقیت چینی ها شود.

 

 

دیدگاه‌ها